Luustoinfot

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Kiinnostaako sinua, miten voit vaikuttaa luustosi kuntoon?

Luustoinfo on suunnattu henkilöille, joilla on todettu osteoporoosi tai osteopenia. Noin 3 tunnin mittaisessa ryhmätapaamisessa keskitytään osteoporoosin omahoitoon: monipuoliseen ravitsemukseen, proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin saantiin, liikuntaan, kaatumisen ehkäisyyn sekä lepoon ja uneen. Aiheiden lomassa on taukoliikuntaa ja mahdollisuus vaihtaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lisäksi saat tietoa Luustoliiton paikallisen jäsenyhdistyksen toiminnasta. Saat kotiin vietäväksi monipuolista materiaalia, jonka avulla oma tavoitteellinen kuntoutuminen lähtee käyntiin.

Infoja järjestetään paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Osa kunnista järjestää yhteistyössä Luustoliiton kanssa Luustokursseja. Mikäli omalla paikkakunnallasi ei ole kuntoutustoimintaa, voit hakea verkko- tai etävälitteiselle kursseille. Tutustu myös Luustoliiton tuettuihin lomiin.

Luustoinfoja järjestetään seuraavilla paikkakunnilla:

Kouvola

Syksyn 2022 Luustoinfot Kouvolassa:

• 10.8.2022 klo 13.00-n.16.00
  • 12.10.2022 klo13.00-n.16.00
  • 14.12.2022 klo 13.00-n.16.00

Luustoinfot järjestään osoitteessa: Sali 1 (pääaula), Hovioikeudenkatu 6, 45100 Kouvola (ent. Hovioikeudentalo, pääovesta sisään)

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Fysioterapeutti 040 486 5533

Perumatta ja käyttämästä jätetystä palvelusta velvoitetaan 18 vuotta täyttäneiltä asiakasmaksulain mukainen maksu. Maksu voidaan laskuttaa, vaikka itse käynti olisikin maksuton. Peruutathan ilmoittautumisesi tarvittaessa viimeistään 24 h ennen Luustoinfoa.

Kotka, Karhula ja Hamina

Luustoinfo Karhulassa (Karhulan sairaala, Toivelinnankatu 2) torstaina 25.8.2022 klo 13.00-16.00

Luustoinfo Haminassa (Hoiku, Kokkokallionkatu 2) tiistaina 18.10.2022 klo 13.00-16.00

Luustoinfo Kotkassa (Kumppanuustalo Viikari, Mariankatu 24) keskiviikkona 30.11.2022 klo 12.00-15.00

Lisätietoja ja ilmoittautuminen (KaatumisSeula):

Fysioterapeutti Anu Takala 050 462 5450 anu.takala@kymsote.fi tai

Terveydenhoitaja Annika Suntio 040 681 7200 annika.suntio@kymsote.fi

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä/Päijät-Sote

Luustoinfo järjestetään 2-3 kertaa vuodessa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Fysioterapeutti YAMK Iiris Salomaa 044 716 1334

Raahe

Luustoinfo järjestetään n. kerran vuodessa.

Lisätietoja: Pauliina Tamminen 050 371 4558 pauliina.tamminen@luustoliitto.fi

Tampere

Luustoinfo järjestetään n. 2 kertaa vuodessa. Seuraava Luustoinfo järjestetään 30.11.2022 klo 13.15-16.00 Tammelakeskuksessa (Itsenäisuudenkatu 21 B, 1. krs, Tampere).

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Avokuntoutuksen ajanvaraus 03 5657 8800 avokuntoutus@tampere.fi