Avokuntoutusverkosto

Avokuntoutusverkoston logo.

Avokuntoutusverkosto on kaikkien avo- ja ryhmämuotoisen toiminnan asiantuntijoiden ja toimijoiden avoin verkosto. Verkostossa keskitytään ryhmämuotoiseen toimintaan, joka tukee mm. työ- ja toimintakykyä sekä voimaantumista. Verkosto haluaa kehittää innovatiivisesti käytännön kurssitoimintaa (menetelmiä ja sisältöjä) ja jakaa hyviä käytäntöjä.

Avokuntoutusverkosto perustettiin vuonna 2014 ja mukana on nyt reilut 170 toimijaa. Verkosto tapaa 1-2 kertaa vuodessa. Tapaamisten teemoja ovat olleet mm. ryhmämuotoisen kurssien käytännön toteutus ja etäkurssit.

Avokuntoutusverkoston toimintaa koordinoi sen jäsenistä koostuva työryhmä. Työryhmän kokoonpano tällä hetkellä on seuraava:

• Hannu Kapanen, kuntoutusasiantuntija, Invalidiliitto
  • Minna Enqvist, kuntoutuksen asiantuntija ja Tuire Muona, kuntoutuksen asiantuntija, Syöpäjärjestöt
  • Jenny Lohikivi, suunnittelija, Luustoliitto
  • Piia Pietilä, terveyspsykologian erikoispsykologi, Kuntoutussäätiö
  • Tiia Hagström, kuntoutuksen ja sairastuneen tuen asiantuntija, Sydänliitto

Verkoston toimintaa koordinoiva työryhmä kokoontuu n. 2-4 kertaa vuodessa. Avokuntoutusverkoston jäsenenä olet lämpimästi tervetullut mukaan työryhmään. Työryhmän kokoonpanoa voidaan muuttaa aina tarvittaessa. Lisätietoja työryhmän toiminnasta ja siihen mukaan ilmoittautuminen: jenny.lohikivi@luustoliitto.fi.

Avokuntoutusverkoston löydät myös Facebookista nimellä Avokuntoutusverkosto (suljettu ryhmä).

Avokuntoutusverkoston postituslistalle voit liittyä helposti alla olevalla lomakkeella. Jos yhteystietosi muuttuvat tai haluat poistua postituslistalta, ilmoita siitä suoraan listan ylläpitäjälle: jenny.lohikivi@luustoliitto.fi.

Liity avokuntoutusverkoston postituslistalle
Sähköpostiosoite