Luustotieto-lehti

Luustoliitto julkaisee neljästi vuodessa ilmestyvää Luustotieto-lehteä (aiemmin Osteo). Voit lukea jo julkaistut lehdet lehtikirjastosta.

Lehti sisältää luustoterveyttä ja osteoporoosia käsitteleviä asiantuntijoiden teema-artikkeleita, tieteellisiä ja muita uutisia sekä henkilöhaastatteluita. Lisäksi Luustotieto-lehti toimii liiton ja sen jäsenyhdistysten tiedotuskanavana. Lehti postitetaan jäsenille ja kannatusjäsenille kirjepostina sekä Terveystoimittajat ry:n jäsenistölle ja osteoporoosi-/murtumahoitajille sähköisesti.

Luustotieto-lehteä voi tilata materiaalit-sivuilta irtonumerona (6€ / kpl) tai vuosikertana (22€).

Ääniversio näkövammaisille

Luustotieto-lehdestä on saatavilla versioita myös näkövammaisille. Tutusta lehdestä ei siis tarvitse luopua näön heikentyessä myöskään Luustotieto-lehden kohdalla. Kymmeniä sanoma- ja aikakauslehtiä voi kuunnella helppokäyttöisellä Daisy-soittimella, tietokoneella tai mobiililaitteella. Joitakin lehtiä julkaistaan myös pistekirjoituksella. Näkövammaisten liiton sivuilta voi etsiä lukemista sanahaulla tai sen mukaan, miten ja millä laitteella julkaisu on kuunneltavissa.

Näkövammaisten lehtipalveluita tukee STEA, ja valtaosa äänilehdistä on asiakkaalle maksuttomia. Asiakkaaksi voi ilmoittautua, mikäli näkövamman haitta-aste on vähintään 50 %. Lue lisää asiakkaaksi tulosta ja lukutavoista.

Vieritä ylös