Turun Seudun Luustoyhdistys ry

Turun Seudun Luustoyhdistys on mukana Turun TULE-tietokeskuksen toiminnassa.

Turun Seudun Luusto-, -Nivel-, -Reuma- ja -Selkäyhdistys ovat kumppanuusyhdistyksiä TULE-tietokeskuksessa. Yhdistysten tarkoituksena on tuki- ja liikuntaelinten (tule) terveyden edistäminen, tule-sairauksien ennaltaehkäisy sekä tule-sairaiden elämänlaadun parantaminen.

Neuvonta ja ohjaus on ilmaista.

Turun Seudun luustoyhdistys ry
c/o TULE-tietokeskus
Humalistonkatu 10, 20100Turku

Yhteydenotot:
turunseudunluustoyhdistys@gmail.com

Merja Pohjola
p. +358 407553035, meikku.pohjola@gmail.com

Varapj. ja jäsenasiat
Aija Hämäläinen
p. +358 405776471, aija.hamalainen1610@gmail.com

Sihteeri
Sanna Ståhlberg
p. +358 405738526, st.berg(at)dnainternet.net

Muut hallituksen jäsenet
Pirkko Laakso
Ruut Suomela
Terttu Laaja Facebook -vastaava
Anne-Maija Koivisto

VERTAISTUKEA

Yhdistyksemme vertaispuhelin päivystää tiistai klo 14-16 puh 040 7553035 ja torstai klo 10-12 puh 040 5776471.

Liikuntaohjeita löytyy Luustoliiton sivuilta ja YouTube-videoista. Myös TULE-tietokeskus auttaa tuki- ja liikuntaelinasioissa www.tule.fi. Teimme myös TULE-tietokeskuksen kanssa yhteistyössä liikuntavideoita, jotka löytyvät YouTubesta: RyhtijumppaKuminauhajumppa, SelkäjumppaAsahi

KUNTOSALI

Jäsenille ilmainen kuntosalivuoro Ruusukorttelissa (Puistokatu 11, Turku)
RUUSUKORTTELI SULJETTU TOISTAISEKSI KORONAN VUOKSI.
Syksyllä 2021 yritämme saada kuntosalivuorot uudelleen.

MUUT TAPAHTUMAT

9.6. klo 13 alkaen Turun Urheilupuistossa pidämme liikuntahetken. Ohjaajana toimii TULE-tieto-
keskuksen ft. Jenna Wallden. Osallistujille annetaan vesipullo ja liikunnan jälkeen nautimme kahvit ja
välipalaa. Kokoonnumme ”Unelmien kannakselle”. Paikalle pääset mm. osoitteesta Betaniankatu 12a.
Sateen sattuessa kokoonnumme pääkatsomon katoksen alle.
Ilmoittautumiset 7.6. mennessä Pirkolle p. 041 4457110.

29.7. klo 14.00 Turun Ruissalon kesäteatterissa Kansanpuiston tanssipaviljongissa esitetään Badding
musikaali Paratiisi. Liput jäsenille 27 euroa. Väliajalla yhdistys tarjoaa kahvin ja pullan. Kansanpuistoon
kulkee bussi nro 8, lähtö Puutorilta. Kansanpuistoon pääsee myös vesibussilla Turusta Martinsillan
laiturilta.
Ilmoittautumiset 10.6. mennessä Pirkolle p. 041 4457110, Maksu ilmoittautumisen jälkeen Turun seudun luustoyhdistyksen tilille FI44 4309 0010 2805 68 ja viite: Paratiisi.
Liput jaetaan paikalla klo 13.15-13.40.

24.8. klo 8.30 lähtö Uuteenkaupunkiin, tutustutaan Taidetalo PILVILINNAAN. Sen seinät, lattiat ja katot
on maalattu täyteen kuvia – värikäs talo meren rannalla. Taiteilija Raija Nokkalan värikkäitä maalauksia
ja humoristisia veistoksia rakennuksissa ja pihalla. Puutarhassa on eri aikaan kukkivia ruusupensaita.
Kierrellään sen jälkeen kaupungilla. Lounas nautitaan hotelli Aquariuksen ravintolassa klo 12-12.30.
Sen jälkeen kierto keskikaupungille ja mm. Alina kenkäkauppaan. Matkan hinta ruokailuineen jäsenille
on 40 euroa.
Lopuksi nautitaan munkkikahvit itse maksaen Pakkahuoneella.
Ilmoittautumiset 26.7. mennessä Pirkolle p. 041 4457110. Maksu Turun Seudun luustoyhdistyksen
tilille FI44 4309 0010 2805 68 ja viite: Pilvilinna.
Linja-auto lähtee klo 8.30 linja-autoaseman tilausajolaiturilta nro 9.

LISÄTIETOA

Seuraamme tiedotteita koronaviruksen esiintymisestä. Tällä hetkellä emme voi järjestää tapahtumia. Nyt vain itse hoidamme kuntoamme ja yritämme pysyä terveenä.

Yhdistyksen jäsenet voivat osallistua myös muiden TULE-yhdistysten (Turunseudun luusto-, -reuma-, -nivel- ja selkäyhdistys) tapahtumiin.

Ilmoittelemme tapahtumista jäsenkirjeessä, Turun Sanomissa Yhdistystoiminta -sivulla sekä näillä sivuilla.

Hyvä tietää

YHDISTYKSESTÄ

Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys ry perustettiin samoihin aikoihin kuin valtakunnallinen Suomen Osteoporoosiyhdistys (nykyinen Luustoliitto) yli kymmenen vuotta sitten. Vuonna 2015 yhdistys muutti
nimensä Turun Seudun Luustoyhdistykseksi valtakunnallisen linjan mukaisesti.

Yhdistyksen tehtävä on luustoterveyden ja terveellisten elintapojen edistäminen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimisen, hoidon ja kuntoutuksen edesauttaminen. Jäseniä yhdistyksessä on noin kaksisataa, ja se on valtakunnallisen liiton suurimpia jäsenyhdistyksiä.

Jäsenmaksu on 17,00 euroa vuonna 2021.

TOIMINTA

Yhdistyksen toimintaan kuuluvat liikuntatoiminta, jäsenillat, luustoterveystapahtumat, yleisöluentotilaisuudet ja virkistystoiminta. Tiedotamme toiminnastamme Luustotieto-lehdessä, yhdistyksen nettisivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Voit myös ilmoittaa sähköpostiosoitteesi yhdistykselle saadaksesi sähköisen uutiskirjeen.

VAPAAEHTOISET

Turun Seudun Luustoyhdistyksen toiminta perustuu kokonaan vapaaehtoiseen työhön jäsenistön hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, ja toivomme jäseniltämme aktiivista toimintaa yhteisen asian puolesta. Jo runsas osallistuminen yhdistyksemme tapahtumiin innostaa yhdistyksen aktiiveja käynnistämään uusia toimintamuotoja. Yhdistyksen hallituksen jäsenet iloitsevat kaikesta palautteestasi ja ehdotuksistasi koskien yhdistyksen toimintaa.

JÄSENEDUT

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuonna 2021 jäsenmaksu on 17,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset