Turun Seudun Luustoyhdistys ry

Turun Seudun Luustoyhdistys on mukana Turun TULE-tietokeskuksen toiminnassa.

Turun Seudun Luusto-, -Nivel-, -Reuma- ja -Selkäyhdistys ovat kumppanuusyhdistyksiä TULE-tietokeskuksessa. Yhdistysten tarkoituksena on tuki- ja liikuntaelinten (tule) terveyden edistäminen, tule-sairauksien ennaltaehkäisy sekä tule-sairaiden elämänlaadun parantaminen.

Neuvonta ja ohjaus on ilmaista,

Turun Seudun luustoyhdistys ry
c/o TULE-tietokeskus
Humalistonkatu 10, 20100Turku

Yhteydenotot:
turunseudunluustoyhdistys@gmail.com

Merja Pohjola
p. +358 407553035, meikku.pohjola@gmail.com

Varapj. ja jäsenasiat
Aija Hämäläinen
p. +358 405776471, aija.hamalainen1610@gmail.com

Sihteeri
Sanna Ståhlberg
p. +358 405738526, st.berg(at)dnainternet.net

Muut hallituksen jäsenet
Pirkko Laakso
Ruut Suomela
Terttu Laaja Facebook -vastaava
Anne-Maija Koivisto

VERTAISTUKEA

Yhdistyksemme vertaispuhelin päivystää tiistai klo 14-16 puh 040 7553035 ja torstai klo 10-12 puh 040 5776471.

Liikuntaohjeita löytyy Luustoliiton sivuilta ja YouTube-videoista. Myös TULE-tietokeskus auttaa tuki- ja liikuntaelinasioissa www.tule.fi. Teimme myös TULE-tietokeskuksen kanssa yhteistyössä liikuntavideoita, jotka löytyvät YouTubesta: RyhtijumppaKuminauhajumppa, SelkäjumppaAsahi

KUNTOSALI

Jäsenille ilmainen kuntosalivuoro Ruusukorttelissa (Puistokatu 11, Turku)
RUUSUKORTTELI SULJETTU TOISTAISEKSI KORONAN VUOKSI.
Ilmoitamme Turun Sanomat yhdistys-palstalla, kun kuntosaliin pääsee.

Keskiviikkoisin klo 17.30-19.00 ja torstaisin klo 15.30-17.00 27.5.21 asti. Laitteita käytetään omatoimisesti. Liikuntasalin pukuhuoneessa voi vaihtaa vaatteet. Yhdistyksen vertainen on
paikalla. Ruusukorttelin aulassa ja pukuhuoneessa maskisuositus. Tulethan terveenä paikalle. Rajoitettu osallistujamäärä.

MUUT TAPAHTUMAT

20.4. klo 18.00 alkaen yhdistyksen KEVÄTKOKOUS TULE-tietokeskuksessa. Kokoukseen on mahdollista osallistua myös teams-etäyhteydellä. Etukäteisilmoittautuminen yhdistyksen sähköpostiin turunseudunluustoyhdistys@gmail.com. Kokouksessa käsitellään yhdistyksen sääntömääräiset asiat.

28.4. liikuntatapahtuma on siirretty 9.6. klo 13 alkaen Turun Urheilupuistossa pidämme liikuntahetken. Ohjaajana toimii TULE-tietokeskuksen ft. Jenna Wallden. Osallistujille annetaan vesipullo ja liikunnan
jälkeen nautimme kahvit ja välipalaa. Kokoonnumme ”Unelmien kannakselle”. Paikalle
pääset mm. osoitteesta Betaniankatu 12a. Sateen sattuessa kokoonnumme pääkatsomon
katoksen alle.

22.5. klo 14.00 Turun kaupunginteatterissa esitys ”Kysy siskoilta”. Olemme varanneet
jäsenillemme lippuja esitykseen jäsenhintaan 30 euroa. EI jäsenille lipun hinta on
on 44 euroa. Ilmoittautumiset Pirkolle, puh. 041 4457110 15.4. mennessä. Lippu
maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Turun Seudun Luustoyhdistyksen tilille:
FI44 4309 0010 2805 68 ja viesti: Kysy siskoilta. Muistathan jättää puhelinumeron
ilmoittautumisen yhteydessä.

LISÄTIETOA

Seuraamme tiedotteita koronaviruksen esiintymisestä. Tällä hetkellä emme voi järjestää tapahtumia. Nyt vain itse hoidamme kuntoamme ja yritämme pysyä terveenä.

Yhdistyksen jäsenet voivat osallistua myös muiden TULE-yhdistysten (Turunseudun luusto-, -reuma-, -nivel- ja selkäyhdistys) tapahtumiin.

Ilmoittelemme tapahtumista jäsenkirjeessä, Turun Sanomissa Yhdistystoiminta -sivulla sekä näillä sivuilla.

Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys ry perustettiin samoihin aikoihin kuin valtakunnallinen Suomen Osteoporoosiyhdistys (nykyinen Luustoliitto) yli kymmenen vuotta sitten. Vuonna 2015 yhdistys muutti
nimensä Turun Seudun Luustoyhdistykseksi valtakunnallisen linjan mukaisesti.

Yhdistyksen tehtävä on luustoterveyden ja terveellisten elintapojen edistäminen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimisen, hoidon ja kuntoutuksen edesauttaminen. Jäseniä yhdistyksessä on noin kaksisataa, ja se on valtakunnallisen liiton suurimpia jäsenyhdistyksiä.

Jäsenmaksu on 17,00 euroa vuonna 2020.

Toiminta

Yhdistyksen toimintaan kuuluvat liikuntatoiminta, jäsenillat, luustoterveystapahtumat, yleisöluentotilaisuudet ja virkistystoiminta. Tiedotamme toiminnastamme Luustotieto-lehdessä, yhdistyksen nettisivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Voit myös ilmoittaa sähköpostiosoitteesi yhdistykselle saadaksesi sähköisen uutiskirjeen.

Vapaaehtoiset

Turun Seudun Luustoyhdistyksen toiminta perustuu kokonaan vapaaehtoiseen työhön jäsenistön hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, ja toivomme jäseniltämme aktiivista toimintaa yhteisen asian puolesta. Jo runsas osallistuminen yhdistyksemme tapahtumiin innostaa yhdistyksen aktiiveja käynnistämään uusia toimintamuotoja. Yhdistyksen hallituksen jäsenet iloitsevat kaikesta palautteestasi ja ehdotuksistasi koskien yhdistyksen toimintaa.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös