Turun Seudun Luustoyhdistys ry

Turun Seudun Luustoyhdistys on mukana Turun TULE-tietokeskuksen toiminnassa.

Turun Seudun Luusto-, -Nivel-, -Reuma- ja -Selkäyhdistys ovat kumppanuusyhdistyksiä TULE-tietokeskuksessa. Yhdistysten tarkoituksena on tuki- ja liikuntaelinten (tule) terveyden edistäminen, tule-sairauksien ennaltaehkäisy sekä tule-sairaiden elämänlaadun parantaminen.

Neuvonta ja ohjaus on ilmaista,

Turun Seudun Luustoyhdistys
c/o TULE-tietokeskus
Humalistonkatu 10
20100 TURKU

Yhteydenotto sähköpostitse
turunseudunluustoyhdistys@gmail.com

Puheenjohtaja vuonna 2019
Pohjola Merja
p. 040-7553035, meikku.pohjola@gmail.com

Sihteeri
Ståhlberg Sanna
p. 040-5738526, st.berg(at)dnainternet.net

Muut hallituksen jäsenet
Laakso Pirkko
Laaja Terttu
Hämäläinen Aija
Koivisto Anne-Maija
Suomela Ruut

VERTAISTUKEA

Yhdistyksemme vertaispuhelin päivystää tiistai klo 14-16 puh 040 7553035 ja torstai klo 10-12 puh 040 5776471.

Liikuntaohjeita löytyy Luustoliiton sivuilta ja YouTube-videoista. Myös TULE-tietokeskus auttaa tuki- ja liikuntaelinasioissa www.tule.fi

KUNTOSALI

Jäsenille ilmainen kuntosalivuoro Ruusukorttelissa (Puistokatu 11, Turku) keskiviikkoisin klo 17.30-19.00 ja torstaisin klo 15.30-16.00 27.5.21 asti. Laitteita käytetään omatoimisesti. Liikuntasalin pukuhuoneessa voi vaihtaa vaatteet. Yhdistyksen vertainen on
paikalla. Ruusukorttelin aulassa ja pukuhuoneessa maskisuositus. Tulethan terveenä paikalle. Rajoitettu osallistujamäärä.

TEATTERI

13.3.2021 teatterimatka Rauman teatteriin katsomaan esitystä ”Fingerpori”. Lähtö klo 11.15 Turun linja-autoasemalta, tilausajolaituri 9. Hinta 50 euroa sisältää teatterilipun, bussikuljetuksen ja lounaan ravintola Buena Vistassa paluumatkalla. Ilmoittautumiset 2.1.2021 alkaen Pirkolle puh. 041 4457110. Ilmoittautumisen jälkeen matka maksetaan tilille: Turun Seudun Selkäyhdistys
FI42 5710 0440 1072 25 ja viitenro: 2736. Muistathan ilmoittaa myös puhelinnumerosi, mikäli teatterimatka peruuntuu.

LISÄTIETOA

Seuraamme tiedotteita koronaviruksen esiintymisestä. Tällä hetkellä emme voi järjestää tapahtumia. Nyt vain itse hoidamme kuntoamme ja yritämme pysyä terveenä.

Yhdistyksen jäsenet voivat osallistua myös muiden TULE-yhdistysten (Turunseudun luusto-, -reuma-, -nivel- ja selkäyhdistys) tapahtumiin.

Ilmoittelemme tapahtumista jäsenkirjeessä, Turun Sanomissa Yhdistystoiminta -sivulla sekä näillä sivuilla.

Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys ry perustettiin samoihin aikoihin kuin valtakunnallinen Suomen Osteoporoosiyhdistys (nykyinen Luustoliitto) yli kymmenen vuotta sitten. Vuonna 2015 yhdistys muutti
nimensä Turun Seudun Luustoyhdistykseksi valtakunnallisen linjan mukaisesti.

Yhdistyksen tehtävä on luustoterveyden ja terveellisten elintapojen edistäminen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimisen, hoidon ja kuntoutuksen edesauttaminen. Jäseniä yhdistyksessä on noin kaksisataa, ja se on valtakunnallisen liiton suurimpia jäsenyhdistyksiä.

Jäsenmaksu on 17,00 euroa vuonna 2020.

Toiminta

Yhdistyksen toimintaan kuuluvat liikuntatoiminta, jäsenillat, luustoterveystapahtumat, yleisöluentotilaisuudet ja virkistystoiminta. Tiedotamme toiminnastamme Luustotieto-lehdessä, yhdistyksen nettisivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Voit myös ilmoittaa sähköpostiosoitteesi yhdistykselle saadaksesi sähköisen uutiskirjeen.

Vapaaehtoiset

Turun Seudun Luustoyhdistyksen toiminta perustuu kokonaan vapaaehtoiseen työhön jäsenistön hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, ja toivomme jäseniltämme aktiivista toimintaa yhteisen asian puolesta. Jo runsas osallistuminen yhdistyksemme tapahtumiin innostaa yhdistyksen aktiiveja käynnistämään uusia toimintamuotoja. Yhdistyksen hallituksen jäsenet iloitsevat kaikesta palautteestasi ja ehdotuksistasi koskien yhdistyksen toimintaa.

Valitettavasti lomakkeella liittyminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Voit kuitenkin liittyä valitsemasi yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi Luustoliiton toimistoon sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441). Halutessasi voit ilmoittaa tietosi myös suoraan yhdistykselle.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös