Luustoviikko

Rakasta luitasi -puhekupla

#rakastaluitasi #luustoviikko

Rakasta luitasi: Turvaa tulevaisuutesi! Luustoviikkoa vietetään Suomessa 19.-25.10.2020, ja viikon teemana on tänä vuonna osteoporoosin tunnistaminen. IOF eli kansainvälinen osteoporoosijärjestö haluaa vahvistaa laajalti osteoporoosin näkyvyyttä. Myös Suomessa viestitään tulevina vuosina vahvasti osteoporoosista sekä osteoporoosin hyvästä hoidosta.

Luustoviikolla, tiistaina 20.10., on Maailman osteoporoosipäivä. Tuolloin vietetään myös Valkoisen Paidan Päivää, joka muistuttaa itseämme ja läheisiämme luustoterveydestä. Pukeudutaan kaikki siis yhdessä valkoiseen! Voit julkaista teemapäivän kuvia sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #valkoisenpaidanpäivä ja #rakastaluitasi. Muistathan merkitä julkaisuihin myös Luustoliiton. Lisätään yhdessä luustotietoutta! Valkoisen Paidan Päivän kuvakehykset löydät Luustoliiton Facebook-sivulta.

Käynnistämme vuoden 2020 Luustoviikon julkaisemalla Osteoporoosin itsehoitopolun, joka tarjoaa entistä paremmin tietoa ja tukea osteoporoosia sairastavalle. Osteoporoosin itsehoitopolku löytyy 19.10. alkaen osoitteesta luustoliitto.fi/itsehoito.

Luustoviikon teeman ympärille on julkaistu myös uutta tilattavaa materiaalia. Tutustu uutuuksiin alla ja tilaa esitteitä!
Nuori nainen valkoisessa paidassa: Valinnoillasi on väliä - huolehdi luustostasi kuin valkoisimmasta paidastasi.
Valkoisen Paidan Päivä -juliste 1
Kahdella palstalla esitetty rinnakkain osteoporoottisen murtuman jälkeinen onnistunut hoitopolku ja tunnistamattomana etenevä osteoporoosi
Murtumapotilaan tarina -esite
Nuori mies valkoisessa paidassa: Valinnoillasi on väliä - huolehdi luustostasi kuin valkoisimmasta paidastasi.
Valkoisen Paidan Päivä -juliste 2
Luuston riskejä kuvina ja teksteinä.
Luuston terveyden riskejä
Osteoporoosin itsehoitopolku -esittelykortti: luustoliitto.fi/itsehoito
Osteoporoosin itsehoitopolku -esittelykortti

Materiaaleja voi tilata verkkokaupastamme. Jotta toimitus ehtisi ajoissa, teethän tilauksen viimeistään keskiviikkona 7.10. klo 15. Seuraava postitus on keskiviikkona 14.10., ja tuohon ehtivät maanantaina 12.10. mennessä tehdyt tilaukset. Huom! Mikäli postituspäivät muuttuvat, ilmoitamme tästä nettivisuillamme.

Vieritä ylös