Pirkanmaan Luustoyhdistys ry

Marketta Haatainen, 040 068 1069
mhaatainen@gmail.com

TAPAHTUMAT

Ti 24.1.2023 klo 17–18 vertaistukihetki ennen illan yleisöluentoa Paikka: Sampola Kahvio Pulina, Sammonkatu 2.

Ti 24.1.2023 klo 17.30–18 Pirkanmaan Luustoyhdistyksen ja Tampereen Seudun Selkäyhdistys ry:n toiminnan esittelyä ennen illan yleisöluentoa

Ti 24.1.2023 klo 18–19 Yleisöluento: Lääkehoito osana osteoporoosin kokonaishoitoa Sisätautien erikoislääkäri Antti Jokiniitty, Tampereen yliopistollinen sairaala Sampolan auditoriossa. Luento on maksuton, pääsy esteetön. Paikka: Sampolan auditorio, Sammonkatu 2. Myös striimaus.

Järjestäjät: Pirkanmaan Luustoyhdistys ry, Tampereen Seudun Selkäyhdistys ry ja Tampereen seudun työväenopisto.

Ke 15.2.2023 klo 16.30–18 Tule kuulemaan hyvinvointia tukevista palveluista ja oman hyvinvoinnin ylläpidosta

• Auttava puhelin Aamukorva – ja muita Tampere Mission palveluja
  • Käytännöllisiä ohjeita miten arjessa huolehtia lihasvoiman ylläpidosta ja tasapainosta

Luotsaaja: Fysioterapeutti Minna Putkisaari, Tampere Misson Kansalaistoiminta
Paikka: Kyttälän lähitori, Tuomikirkonkatu 22, Tampere

LIIKUNTA

Kyttälän lähitorin luustoliikuntaryhmä torstaisin klo 10.30-11.30. Paikka: Tuomiokirkonkatu 22, Tampere (0 krs, Koskipirtti). Maksuton. Varusteiksi riittävät sisäliikuntavaatteet, sisätossut/-kengät ja juomapullo. Ilmoittautumista ei tarvita. Ryhmään voi osallistua yksittäisiäkin kertoja. Seuraa nettisivuja tai Kyttäläntorin kuukausikirjettä. Lisätiedot ja Kyttäläntorin kk-kirjeen tilaus: Sanni Trygg, p. 040 632 7834.

Tampereen kaupungin osteoporoosi-kuntosaliryhmät

• maanantaisin klo 8.30–9.40 Salhojan kuntosali, Salhojankatu 27. Ohjaaja Marika Mäkipää. Kevätkausi 9.1.-14.5.2023. Hinta 42 euroa.
  • torstaisin klo 14.30–15.40 Tampereen stadion, Ratinan rantatie 1. Ohjaaja Sari Helminen. Kevätkausi 12.1.-14.5.2023. Hinta 42 euroa.

Kevään toiminnan ilmoittautuminen on alkanut 3.1.2023 osoitteessa https://uusi.kuntapalvelut.fi/tampere

Vapaiden paikkojen tiedustelu puh. 050 345 1071. Tutustu edellisten ryhmien lisäksi muihinkin Tampereen kaupungin tarjoamiin osteopeniaa ja osteoporoosia sairastaville sopiviin liikuntamahdollisuuksiin (esim. starttiryhmät, tasapainoryhmät, tuki- ja liikuntaelinsairauksien ryhmät) osoitteessa https://uusi.kuntapalvelut.fi/tampere

LISÄTIETOJA

HUOM! Mikäli et saa Luustoliiton sähköistä Luustoviesti-uutiskirjettä ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista. Mahdollisuuksien mukaan julkaisemme tapahtumatietoja myös Aamulehden Meno-palstalla.

Tiedotamme kevään muista tapahtumista myöhemmin sähköpostitse ja näillä sivuilla. Jos järjestämme yleisölle vapaita tapahtumia, niin niistä ilmoitetaan myös Aamulehden menopalstalla.

Hyvä tietää

KULTTUURI- JA LIIKUNTALUOTSIT

Haluaisitko itsellesi kaverin tutustumaan Tampereella kulttuurikohteeseen, liikkumaan tai retkelle luontoon?

Jos yksin lähteminen kulttuurin ja liikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-, liikunta- ja ympäristöluotsia. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät täysi-ikäisten henkilöiden seuraksi esimerkiksi kävelylenkille, metsäretkelle tai museoon.

Voit pyytää luotsia kaveriksi Tampereen taidemuseoon, Museo Milavidaan, Sara Hildénin taidemuseoon, Työväenmuseo Werstaalle, Lenin-museoon, Vapriikkiin, Muumimuseoon, Poliisimuseoon, kesäisin avoinna olevaan Amurin työläismuseokortteliin, Kulttuuritalo Laikkuun, Pääkirjasto Metsoon, Niagaran elokuviin tai Tampere Filharmonian konsertteihin. Luotsin kanssa voit esimerkiksi jakaa näyttelyn tai konsertin herättämiä ajatuksia, minkä lisäksi luotsit avustavat tarvittaessa liikkumisessa. Luotsin kanssa voit myös lähteä kuntoilemaan kaupungin kuntosaleille, kävelylenkille, retkelle puistoon, luontopolulle tai metsään, tai vaikkapa pyörälenkille. Luotsin seurassa pääsee maksutta tutustumaan museoihin ja kaupungin kuntosaleihin sekä erikoishinnoin Tampere Filharmonian konsertteihin.

Ota yhteyttä Tampereen kaupungin luotsivaraukseen: luotsivaraus(at)tampere.fi tai puh. 040 806 3910 (ma ja to klo 10-12).

Käy tutustumassa myös Tampereen kaupungin tarjoamaan palveluun www.tampere.fi/terveystutka

JÄSENALENNUKSET

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut tai tutustu paikallisiin etuihin alla.

Kauneushoitola Pirkkalan Beauty (Pereentie 27 D)
050 465 8823, www.pirkkalanbeauty.fi
* Kosteuttava ja ravitseva kasvohoito, Ruususen uni, kaikille ihotyypeille. Sisältää haluttaessa kulmien muotoilun ja värin. 59 € (norm. 65 €)
‘ Normaalihintaiset ihonhoitotuotteet -15 %

Pirkan Kello Ky (Kuninkaankatu 19)
* normaalihintaisista tuotteista -15 %.

Terveystalo (Rautatienkatu 27)
* -10 % luuntiheysmittauksen, kalsiumtason mittauksen (S-Ca) ja D-vitamiinitason mittauksen (S-D-25) normaalihinnasta.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2023 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset