Pirkanmaan Luustoyhdistys ry

Sihteeri
Mira Taalikka
miraanneli1(ät)gmail.com

Teatteri perjantaina 16.10.2020 klo 15.00. Mummun saappaassa soi fox, Tampereen Komediateatteri, Lapintie 3 a. Teatterilippu ja väliajan pullakahvitarjoilu jäseniltä yhteensä 35 € (ei-jäseniltä 45 €). Teatterissa noudatetaan turvaohjeita (esim. syyskuulla myydään puolelle normaalimäärästä). Sitova ilmoittautuminen 22.9. mennessä Pia Soidinmäelle: piasoidinmaki@hotmail.fi tai 050 917 7159. Lippu maksetaan vasta, kun tapahtuman toteutuminen on varmistunut. Maksu: Pirkanmaan Luustoyhdistys, tilinumero FI1980001570989724, viestikenttään Teatteri ja osallistujan nimi.

Tiistaina 20.10.2020 klo 17–17.45 keskustelua ja yhdessäoloa (ennen illan yleisöluentoa).
Klo 18 Ravinnon vaikutus lievän tulehdustilan ehkäisyssä ja hillitsemisessä (mm. Diabetesyhdistyksen järjestämä, ravitsemusterapeutti, FT, MBA Reijo Laatikainen). Paikka: Sampolan Kahvila Pulina, Sammonkatu 2, Tampere.

Torstaina 5.11.2020 klo 12.30 ruokaseuraa ja näyttelyyn tutustumista. Kokoontuminen Museokeskus Vapriikin tuloaulassa (Alaverstaanraitti 5, 33101 Tampere). Yhdistys sponsoroi yhteistä ruokailua 5 €/yhdistyksen jäsen. Ilmoittautumiset 28.10. mennessä Pia Soidinmäelle: piasoidinmaki@hotmail.fi tai 050 917 7159. Tammerkosken rannalla sijaitseva museokeskus Vapriikki tarjoaa yli kymmenen näyttelyä yhdellä lipulla. Museoravintola Valssiin ja museokauppaan voi pistäytyä myös ilman näyttelykäyntiä.

Tiistaina 10.11.2020 klo 17–17.45 keskustelua ja yhdessäoloa (ennen illan yleisöluentoa).
Klo 18 Esidiabetes ja metabolinen oireyhtymä – mitä niillä oikein tarkoitetaan ja kuinka niitä voi hoitaa, sis. el LT Pirjo Ilanne-Parikka, mm. Diabetesyhdistyksen järjestämä) Paikka: Sampolan Kahvila Pulina, Sammonkatu 2, Tampere.

YHDISTETTY KEVÄT- JA SYYSKOKOUS

Poikkeustilanteen vuoksi siirtynyt kevätkokous järjestetään yhdessä syyskokouksen kanssa maanantaina 16.11.2020 klo 17 pääkirjasto Metson pohjakerroksessa sijaitsevassa Lehmussalissa (Pirkankatu 2, Tampere). Kokouksessa käsitellään sekä kevät- että syyskokouksen sääntömääräiset asiat. Tervetuloa!

LIIKUNTA

Maanantaisin klo 14.20 osteoporoosi-kuntosaliryhmä Tampereen stadionilla (Ratinan rantatie 1). Tampereen kaupungin liikuntapalvelujen järjestämä ohjattu ryhmä. Uusi kausi alkaa ma 31.8.2020. Hinta on 42 euroa kausi. Ilmoittautuminen 13.8.2020 lähtien: www.kuntapalvelut.fi/tampere/ (Hellewi-ilmoittautumisjärjestelmä). Myöhemmin vapaita paikkoja voi tiedustella numerosta 050 554 5874.

Tiistaisin klo 12.30-13.30 Luustoliikuntaryhmä 1.9.2020 alkaen. Paikkana Koskikodin palvelukeskus (Rongankatu 8, Tampere), 0. krs, Koskipirtti. Ryhmä on maksuton. Varusteiksi riittävät sisäliikuntavaatteet, sisätossut/kengät ja juomapullo. Ilmoittautumisia ei tarvita ja ryhmään voi osallistua yksittäisiäkin kertoja. Lisätiedot Minna Putkisaari, 040 6327834.

Parittomien viikkojen lauantaisin klo 14–15 jumpataan lavatanssimusiikin tahtiin Reumayhdistyksen kanssa, ohjaaja Merja Brusila. 5 €/kerta. 6.11.2020 lähtien, jos järjestyy tila. Jos olet kiinnostunut saamaan tietoa tämän ryhmän mahdollisesta käynnistymisestä, lähetä 19.-31.10. tekstiviesti numeroon 040 824 2979 ja kirjoita siihen LAVIS ja oma nimesi. Tiedotamme kiinnostuneita ryhmän alkamisesta.

HUOM! Mikäli et saa Luustoliiton sähköistä Luustoviesti-uutiskirjettä ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista. Mahdollisuuksien mukaan julkaisemme tapahtumatietoja myös Aamulehden Meno-palstalla.

Hyvää ja turvallista aikaa kaikille!

Kulttuuri- ja liikuntaluotsit

Haluaisitko itsellesi kaverin tutustumaan Tampereella kulttuurikohteeseen, liikkumaan tai retkelle luontoon?

Jos yksin lähteminen kulttuurin ja liikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-, liikunta- ja ympäristöluotsia. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät täysi-ikäisten henkilöiden seuraksi esimerkiksi kävelylenkille, metsäretkelle tai museoon.

Voit pyytää luotsia kaveriksi Tampereen taidemuseoon, Museo Milavidaan, Sara Hildénin taidemuseoon, Työväenmuseo Werstaalle, Lenin-museoon, Vapriikkiin, Muumimuseoon, Poliisimuseoon, kesäisin avoinna olevaan Amurin työläismuseokortteliin, Kulttuuritalo Laikkuun, Pääkirjasto Metsoon, Niagaran elokuviin tai Tampere Filharmonian konsertteihin. Luotsin kanssa voit esimerkiksi jakaa näyttelyn tai konsertin herättämiä ajatuksia, minkä lisäksi luotsit avustavat tarvittaessa liikkumisessa. Luotsin kanssa voit myös lähteä kuntoilemaan kaupungin kuntosaleille, kävelylenkille, retkelle puistoon, luontopolulle tai metsään, tai vaikkapa pyörälenkille. Luotsin seurassa pääsee maksutta tutustumaan museoihin ja kaupungin kuntosaleihin sekä erikoishinnoin Tampere Filharmonian konsertteihin.

Ota yhteyttä Tampereen kaupungin luotsivaraukseen: luotsivaraus(at)tampere.fi tai puh. 040 806 3910 (ma ja to klo 10-12).

Käy tutustumassa myös Tampereen kaupungin tarjoamaan palveluun www.tampere.fi/terveystutka

JÄSENALENNUKSET

Pirkan Kello Ky (Kuninkaankatu 19)
* normaalihintaisista tuotteista -15 %.

Terveystalo (Rautatienkatu 27)
* -10 % luuntiheysmittauksen, kalsiumtason mittauksen (S-Ca) ja D-vitamiinitason mittauksen (S-D-25) normaalihinnasta.

Valitettavasti lomakkeella liittyminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Voit kuitenkin liittyä valitsemasi yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi Luustoliiton toimistoon sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441). Halutessasi voit ilmoittaa tietosi myös suoraan yhdistykselle.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös