Pirkanmaan Luustoyhdistys ry

Birgitta Hakulinen, 040 538 0500
birgitta.hakulinen@gmail.com

TAPAHTUMAT

Ti 12.10. klo 17.30–18 Pirkanmaan Luustoyhdistyksen infopiste ennen yleisöluentoa Sampolassa
Ti 12.10. klo 18–19 Yleisöluento Miten stressi vaikuttaa mieleen ja kehoon? Miten sitä voidaan hoitaa? Sampolan Auditoriossa. Yhteistyössä Tampereen Diabetesyhdistys, Pirkanmaan Luustoyhdistys, Tampereen sydänyhdistys ja Tampereen seudun työväenopisto. Luennoitsijana psykofyysinen fysioterapeutti TtM Mikko Patovirta, Bodymind Kuntoutuspalvelut Oy.

Ilmoittaudu ja tule paikan päälle – ilmoittaudu Työväenopistolle täällä. Tai katso luento verkossa, luennon näet täällä. Verkkoluennolle ei ole ilmoittautumista. Luennon katseluohjeet löytyvät täältä.

Ke 13.10. klo 12 Kävely. Kokoontuminen Vanhankirkon rappusilla, lähtö sieltä klo 12. Kävelyn kohde mietinnässä.

Ke 20.10. Yhdistys OLKA-pisteellä Tampereen yliopistollisella sairaalalla klo 11.30-15.30

Ke 20.10. klo 16.30 – 18:45 Maailman osteoporoosipäivän vietto ja yhdistyksen syyskokous
klo 16.30 Kahvitarjoilu
klo 17–18 Luustoliiton järjestämään Osteoporoosipäivän iloiseen päätapahtumaan osallistuminen nettiyhteydellä
klo 18.05–18.30 yhdistyksen syyskokous (järjestetään myös etänä, kokouskutsu yllä)
Ilmoittautuminen: 14.10. klo 18 mennessä Pialle, puhelin 050 9177 159 tai piasoidinmaki@hotmail.fi.
Paikka: Tampereen Reumayhdistys ry. Itsenäisyydenkatu 3 (2. kerros, Lh 5). Valitse ovisummereista Luminary 1:n summeri ja paina oikealta nuolinäppäintä alas. Näyttöön ilmestyy teksti Reumayhdistys. Paina luurinäppäintä, joka on heti nuolinäppäinten alapuolella ja odota, että ovi avautuu. Tule hissillä tai rappusia toiseen kerrokseen ja kulje oikealla olevasta lasiovesta sisään. Reumayhdistys löytyy lasioven jälkeen heti oikealta.

Ke 10.11. klo 12 Kävely. Kokoontuminen Vanhankirkon rappusilla, lähtö sieltä klo 12. Kävelyn kohde mietinnässä.

SYYSKOKOUS: KOKOUSKUTSU

Pirkanmaan Luustoyhdistys ry:n sääntömääräinen syyskokous järjestetään keskiviikkona 20.10.2021 klo 18:05. Kokoukseen voi osallistua etäyhteydellä tai Tampereen Reumayhdistyksen tiloissa. Niin etäyhteydellä osallistuvien kuin paikan päälle tulevien tulee ilmoittautua kokoukseen 14.10.2021 mennessä. Kokouksen ilmoittautumis- ja käyntiohjeet ovat alla olevassa osteoporoosipäivän ilmoituksessa.

Kokouksessa käsitellään yhdistyksen säännöissä syyskokoukselle määrätyt asiat.

LIIKUNTA

Maanantaisin klo 8.30 osteoporoosi-kuntosaliryhmä (tules/osteop.), Salhojan kuntosali (Salhojankatu 27). Tampereen kaupungin liikuntapalvelujen järjestämä ohjattu ryhmä. Hinta on 42 €/kausi. Ilmoittautuminen: Hellewi-ilmoittautumisjärjestelmään pääsee suoraan osoitteesta www.kuntapalvelut.fi/tampere/. Vapaita paikkoja voi tiedustella p. 050 554 5874.

Tiistaisin klo 12.30–13.30 Luustoliikuntaryhmä Kyttälän lähitorilla (Rongankatu 8, Tampere), 0. krs, Koskipirtti. Ryhmä on maksuton. Varusteiksi riittävät sisäliikuntavaatteet, sisätossut/-kengät ja juomapullo. Ilmoittautumisia ei tarvita ja ryhmään voi osallistua yksittäisiäkin kertoja. Lisätiedot Toni Saravirta p. 040 573 7615.

Parittomien viikkojen lauantaisin klo 14–15 jumpataan lavatanssimusiikin tahtiin Reumayhdistyksen kanssa. Laviskerrat ovat koronan salliessa 18.9., 2.10., 16.10., 30.10., 13.11., 27.11. ja 11.12. Paikka: Tammelakeskus (Itsenäisyydenkatu 21 B), käynti sisäpihalta, pääoven oikealta puolelta. Ohjaaja Merja Brusila. 5 €/kerta. Ilmoittautumista ei tarvita. Koronatilanteen vuoksi voi mahdollista peruuntumista tiedustella lähettämällä tekstiviesti numeroon 040 824 2979. Kirjoita viestiin LAVIS sekä nimesi, niin sinut pidetään ajan tasalla siitä, kokoontuuko ryhmä

LISÄTIETOJA

HUOM! Mikäli et saa Luustoliiton sähköistä Luustoviesti-uutiskirjettä ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista. Mahdollisuuksien mukaan julkaisemme tapahtumatietoja myös Aamulehden Meno-palstalla.

Hyvä tietää

KULTTUURI- JA LIIKUNTALUOTSIT

Haluaisitko itsellesi kaverin tutustumaan Tampereella kulttuurikohteeseen, liikkumaan tai retkelle luontoon?

Jos yksin lähteminen kulttuurin ja liikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-, liikunta- ja ympäristöluotsia. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät täysi-ikäisten henkilöiden seuraksi esimerkiksi kävelylenkille, metsäretkelle tai museoon.

Voit pyytää luotsia kaveriksi Tampereen taidemuseoon, Museo Milavidaan, Sara Hildénin taidemuseoon, Työväenmuseo Werstaalle, Lenin-museoon, Vapriikkiin, Muumimuseoon, Poliisimuseoon, kesäisin avoinna olevaan Amurin työläismuseokortteliin, Kulttuuritalo Laikkuun, Pääkirjasto Metsoon, Niagaran elokuviin tai Tampere Filharmonian konsertteihin. Luotsin kanssa voit esimerkiksi jakaa näyttelyn tai konsertin herättämiä ajatuksia, minkä lisäksi luotsit avustavat tarvittaessa liikkumisessa. Luotsin kanssa voit myös lähteä kuntoilemaan kaupungin kuntosaleille, kävelylenkille, retkelle puistoon, luontopolulle tai metsään, tai vaikkapa pyörälenkille. Luotsin seurassa pääsee maksutta tutustumaan museoihin ja kaupungin kuntosaleihin sekä erikoishinnoin Tampere Filharmonian konsertteihin.

Ota yhteyttä Tampereen kaupungin luotsivaraukseen: luotsivaraus(at)tampere.fi tai puh. 040 806 3910 (ma ja to klo 10-12).

Käy tutustumassa myös Tampereen kaupungin tarjoamaan palveluun www.tampere.fi/terveystutka

JÄSENALENNUKSET

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut tai tutustu paikallisiin etuihin alla.

Pirkan Kello Ky (Kuninkaankatu 19)
* normaalihintaisista tuotteista -15 %.

Terveystalo (Rautatienkatu 27)
* -10 % luuntiheysmittauksen, kalsiumtason mittauksen (S-Ca) ja D-vitamiinitason mittauksen (S-D-25) normaalihinnasta.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2021 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset