Pirkanmaan Luustoyhdistys ry

Birgitta Hakulinen, 040 538 0500
birgitta.hakulinen@gmail.com

KEVÄTKOKOUS

Pirkanmaan Luustoyhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous keskiviikkona 28.4.2020 klo 17 Pellervontuvan isossa kokoushuoneessa (Pellervonkatu 9, Tampereen Kalevassa). Tupa sijaitsee Tampereen uimahallin lähistöllä entisen Domus-talon matalassa osassa. Kokouksessa käsitellään yhdistyksen sääntöjen 13 §:ssä kevätkokoukselle määrätyt asiat. Tervetuloa!

RETKET

Pirkanmaan Luustoyhdistyksen jäsenet voivat osallistua jäsenhinnoin Kanta-Hämeen Luustoyhdistyksen järjestämille kesämatkoille.

TAPAHTUMAT

Kävelyä ja vertaistukea kuukauden kolmantena maanantaina klo 12 alkaen. Tapaaminen Tampereen keskustorilla Vanhan kirkon rappusilla. Ei ilmoittautumista. Kävellään ja olosuhteiden salliessa lopuksi halukkaat voivat omakustanteisesti lounastaa tai kahvitella yhdessä. Tiedustelut Birgitta Hakulinen, 040 538 0500 mieluiten tekstiviestillä.
Ma 19.4.2021 klo 12 kävely Pyynikillä ja tarjoilukohteena Amurin Helmi
Ma 17.5.2021 klo 12 kävely Arboretumille

LIIKUNTA

Maanantaisin klo 14.20 osteoporoosi-kuntosaliryhmä Tampereen stadionilla (Ratinan rantatie 1). Tampereen kaupungin liikuntapalvelujen järjestämä ohjattu ryhmä. Kevätkauden hinta 42 €. Tiedustelut: 050 554 5874.

Tiistaisin klo 12.30–13.30 Luustoliikuntaryhmä Koskikodin palvelukeskuksessa (Rongankatu 8, Tampere), 0. krs, Koskipirtti. Ryhmä on maksuton. Varusteiksi riittävät sisäliikuntavaatteet, sisätossut / -kengät ja juomapullo. Ilmoittautumisia ei tarvita ja ryhmään voi osallistua yksittäisiäkin kertoja. Lisätiedot Minna Putkisaari, 040 632 7834.

Parittomien viikkojen lauantaisin klo 14–15 jumpataan lavatanssimusiikin tahtiin Reumayhdistyksen kanssa 9.1.2021 lähtien. Paikka: Tammelakeskus, Itsenäisyydenkatu 21 B. Käynti sisäpihalta, pääoven oikealta puolelta. Ohjaaja Merja Brusila, 5 € / kerta. Ilmoittautumista ei tarvita. Koronatilanteen mahdollisesti pahentuessa tiedustelut toteutumisesta numerosta 040 824 2979. Viestiin LAVIS sekä nimesi, niin sinut pidetään ajan tasalla ryhmän kokoontumisesta.

Luotsit kuntoilukavereina kävelyryhmissä. Tampereen Liikuntaluotsit ovat kuntoilukavereina seuraavissa viikoittain kokoontuvissa kävelyryhmissä kaudella 31.8.2020-17.5.2021. Kävelyryhmät ovat maksuttomia ja niihin ei tarvitse ilmoittautua.
Lielahti, maanantaisin klo 10.30. Luotsien ohjaamana 45–60 minuutin kävelylenkki joko sauvojan kanssa tai ilman. Kokoontuminen palvelukeskuksen Lielahdenkadun puoleisen sisäänkäynnin edessä.
Kauppi, tiistaisin klo 10.00. Sauvalenkki, kokoontuminen vanhan huoltorakennuksen edessä, Kuntokatu 5.
Hämeenpuisto, tiistaisin klo 10.00. Noin 3 kilometrin lenkki, reitti esteetön. Kokoontuminen Vapaudenpatsaalla.
Lamminpää, torstaisin klo 10.00. Reipasvauhtinen sauvalenkki, kokoontuminen Rauhanportilla, Rauhantie 21.

HUOM! Mikäli et saa Luustoliiton sähköistä Luustoviesti-uutiskirjettä ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista. Mahdollisuuksien mukaan julkaisemme tapahtumatietoja myös Aamulehden Meno-palstalla.

Kulttuuri- ja liikuntaluotsit

Haluaisitko itsellesi kaverin tutustumaan Tampereella kulttuurikohteeseen, liikkumaan tai retkelle luontoon?

Jos yksin lähteminen kulttuurin ja liikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-, liikunta- ja ympäristöluotsia. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät täysi-ikäisten henkilöiden seuraksi esimerkiksi kävelylenkille, metsäretkelle tai museoon.

Voit pyytää luotsia kaveriksi Tampereen taidemuseoon, Museo Milavidaan, Sara Hildénin taidemuseoon, Työväenmuseo Werstaalle, Lenin-museoon, Vapriikkiin, Muumimuseoon, Poliisimuseoon, kesäisin avoinna olevaan Amurin työläismuseokortteliin, Kulttuuritalo Laikkuun, Pääkirjasto Metsoon, Niagaran elokuviin tai Tampere Filharmonian konsertteihin. Luotsin kanssa voit esimerkiksi jakaa näyttelyn tai konsertin herättämiä ajatuksia, minkä lisäksi luotsit avustavat tarvittaessa liikkumisessa. Luotsin kanssa voit myös lähteä kuntoilemaan kaupungin kuntosaleille, kävelylenkille, retkelle puistoon, luontopolulle tai metsään, tai vaikkapa pyörälenkille. Luotsin seurassa pääsee maksutta tutustumaan museoihin ja kaupungin kuntosaleihin sekä erikoishinnoin Tampere Filharmonian konsertteihin.

Ota yhteyttä Tampereen kaupungin luotsivaraukseen: luotsivaraus(at)tampere.fi tai puh. 040 806 3910 (ma ja to klo 10-12).

Käy tutustumassa myös Tampereen kaupungin tarjoamaan palveluun www.tampere.fi/terveystutka

JÄSENALENNUKSET

Pirkan Kello Ky (Kuninkaankatu 19)
* normaalihintaisista tuotteista -15 %.

Terveystalo (Rautatienkatu 27)
* -10 % luuntiheysmittauksen, kalsiumtason mittauksen (S-Ca) ja D-vitamiinitason mittauksen (S-D-25) normaalihinnasta.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös