Pirkanmaan Luustoyhdistys ry

Hyvää talvikautta!

Yhteisiin kaverikävelyihin on yhdistyksemme jäsenillä mahdollisuus niin Tampereella kuin Seinäjoella.  Niiden ja muun toimintamme aikatauluja on Pirkanmaan osalta alla ja Etelä-Pohjanmaan paikallisosaston osalta omalla sivullaan. Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Kaikille tiedoksi seuraava: Jos et saa Luustoviestiä Luustoliitosta ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi liittoon, osoite: toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista.

Ulla Siljamäki-Ojansuu, yhdistyksen puheenjohtaja 2021 (hallituksessa vuodesta 2004)

Ma 7.2. luento on peruttu

Ulla Siljamäki-Ojansuu, 050 528 3178
ulla.siljamaki-ojansuu@outlook.com

Jäsenyhdyshenkilö
Tuula Länsisalmi, 040 779 7011
tlansisalmi@gmail.com

Tarjoiluvastaava
Riitta Venekoski, 040 743 7402

Sihteeri
Pia Soidinmäki, 050 917 7159
piasoidinmaki@hotmail.fi

Vertaistuki

Anja Saastamoinen, 040 593 0215
anja.k.saastamoinen@gmail.com

Helvi Hakala, 040 580 5209
helvi.hakala@gmail.com

Liikuntayhdyshenkilö
Birgitta Hakulinen, 040 538 0500
birgitta.hakulinen@gmail.com

KEVÄTKOKOUS

Pirkanmaan Luustoyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous järjestetään maanantaina 21.3. klo 17 Tampereen Reumayhdistys ry:n tiloissa (Itsenäisyydenkatu 3, 33100 Tampere, 2. kerros). Kokoukseen voi osallistua myös etäyhteydellä. Ilmoittautumiset 18.3. mennessä Pialle (piasoidinmaki@hotmail.fi). Kokouksessa käsitellään yhdistyksen säännöissä kevätkokoukselle määräämät asiat sekä valitaan hallituksen puheenjohtaja, joka toimii myös yhdistyksen puheenjohtajana. Mikäli puheenjohtajaa ei valita, päätetään yhdistyksen purkamisesta tai lakkauttamisesta. Tervetuloa!

TAPAHTUMAT

PERUTTU Ma 7.2. klo 17 yleisöluento, erikoistutkija Saija Karinkanta: Kaatumisten ehkäisy kannattaa. Paikka: Luentosali Lehmus, Pääkirjasto Metso (Pirkankatu 2, käynti Hämeenpuiston kautta).

Ke 9.2. klo 12 kävely. Kokoontuminen Vanhankirkon rappusilla, lähtö klo 12. Kävelemme Vapriikkiin ja lounastamme siellä omakustanteisesti.

To 28.4. Kimmo Pyykkö -taidemuseoon ja kahville (Kangasala). Tutustumme Kimmo Pyykön pysyväisnäyttelyyn sekä kevään sirkusaiheiseen näyttelyyn. Kokoontuminen klo 12 museon aulassa. Pääsymaksu näyttelyyn 5 €, jos osallistujia on yli 10 (8 €, jos osallistujia 10 tai vähemmän). Museokortilla 0 €. Taidemuseoon (Kuohunharjuntie 6, Kangasala) on hyvät yhteydet Tampereelta. Näyttelyn jälkeen menemme kahville ravintola Paakariin (Ruutanantie 3, Kangasala). Koko retki omakustanteisesti. Ilmoittautumiset: mirja.viitanen@tpnet.fi tai 050 344 5794 viimeistään ma 25.4. Tervetuloa viettämään antoisaa ja hauskaa päivää!

To 19.5.2022 klo 17–19 vertaistukea kävellen ja kahvitellen Tampereen Pyynikillä. Kokoontuminen Pyynikintorilla, Tampereen konservatorion rappusilla (F. E. Sillanpään katu 9) ja lähtö kello 17. Ilmoittautumiset 17.5. mennessä mieluiten tekstiviestinä Marketta Haataiselle, 040 068 1069.

LIIKUNTA

Liikuntaryhmät toimivat koronatilanteen salliessa

Maanantaisin klo 8.30 osteoporoosi-kuntosaliryhmä (tules/osteop.), Salhojan kuntosalilla (Salhojankatu 27). Tampereen kaupungin liikuntapalvelujen järjestämä ohjattu ryhmä. Hinta 42 €/kausi, ryhmä 9.5. saakka koronarajoitukset huomioiden. Ilmoittautuminen: Hellewi-ilmoittautumisjärjestelmä (www.kuntapalvelut.fi/tampere/). Vapaita paikkoja voi tiedustella numerosta 050 345 1071.

Tiistaisin klo 12.30–13.30 Luustoliikuntaryhmä Kyttälän lähitorilla (Rongankatu 8, Tampere, 0. krs, Koskipirtti). Ryhmä on maksuton. Varusteiksi riittävät sisäliikuntavaatteet, sisätossut/-kengät ja juomapullo. Ilmoittautumisia ei tarvita ja ryhmään voi osallistua yksittäisiäkin kertoja. Jumppa alkaa, kun koronarajoitukset sen sallivat. Seuraa nettisivuja tai Kyttälän lähitorin kuukausikirjettä. Lisätiedot ja Kyttälän lähitorin kuukausikirjeen tilaus Iida Niiles, 040 632 7834.

Parittomien viikkojen lauantaisin klo 13-14 jumpataan lavatanssimusiikin tahtiin Reumayhdistyksen kanssa. Laviskerrat ovat koronan salliessa 5.2., 19.2., 5.3., 19.3., 3.4., 17.4., 30.4., 14.5. ja 29.5 Paikka: Tammelakeskus (Itsenäisyydenkatu 21 B), käynti sisäpihalta, pääovesta ja kulku alakertaan. Ohjaaja Merja Brusila. 5 €/kerta. Ilmoittautumista ei tarvita. Koronatilanteen vuoksi voi mahdollista peruuntumista tiedustella lähettämällä tekstiviesti numeroon 040 824 2979. Kirjoita viestiin LAVIS sekä nimesi, niin sinut pidetään ajan tasalla siitä, kokoontuuko ryhmä

Lähde liikkeelle Luotsin kanssa. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät seuraksi ja avuksi mm. ulkoilemaan, uimahalliin tai vaikka tutustumaan kaupungin kuntosaleihin. Luotseilla on myös omia liikuntaryhmiä. Suurin osa toiminnasta on maksutonta. Luotsauspyynnöt ja lisätiedot: 040 806 3910 (ma ja to klo 10–12) tai sähköpostitse: luotsivaraus@tampere.fi.

LISÄTIETOJA

HUOM! Mikäli et saa Luustoliiton sähköistä Luustoviesti-uutiskirjettä ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista. Mahdollisuuksien mukaan julkaisemme tapahtumatietoja myös Aamulehden Meno-palstalla.

Tiedotamme kevään muista tapahtumista myöhemmin sähköpostitse ja näillä sivuilla. Jos järjestämme yleisölle vapaita tapahtumia, niin niistä ilmoitetaan myös Aamulehden menopalstalla.

Hyvä tietää

KULTTUURI- JA LIIKUNTALUOTSIT

Haluaisitko itsellesi kaverin tutustumaan Tampereella kulttuurikohteeseen, liikkumaan tai retkelle luontoon?

Jos yksin lähteminen kulttuurin ja liikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-, liikunta- ja ympäristöluotsia. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät täysi-ikäisten henkilöiden seuraksi esimerkiksi kävelylenkille, metsäretkelle tai museoon.

Voit pyytää luotsia kaveriksi Tampereen taidemuseoon, Museo Milavidaan, Sara Hildénin taidemuseoon, Työväenmuseo Werstaalle, Lenin-museoon, Vapriikkiin, Muumimuseoon, Poliisimuseoon, kesäisin avoinna olevaan Amurin työläismuseokortteliin, Kulttuuritalo Laikkuun, Pääkirjasto Metsoon, Niagaran elokuviin tai Tampere Filharmonian konsertteihin. Luotsin kanssa voit esimerkiksi jakaa näyttelyn tai konsertin herättämiä ajatuksia, minkä lisäksi luotsit avustavat tarvittaessa liikkumisessa. Luotsin kanssa voit myös lähteä kuntoilemaan kaupungin kuntosaleille, kävelylenkille, retkelle puistoon, luontopolulle tai metsään, tai vaikkapa pyörälenkille. Luotsin seurassa pääsee maksutta tutustumaan museoihin ja kaupungin kuntosaleihin sekä erikoishinnoin Tampere Filharmonian konsertteihin.

Ota yhteyttä Tampereen kaupungin luotsivaraukseen: luotsivaraus(at)tampere.fi tai puh. 040 806 3910 (ma ja to klo 10-12).

Käy tutustumassa myös Tampereen kaupungin tarjoamaan palveluun www.tampere.fi/terveystutka

JÄSENALENNUKSET

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut tai tutustu paikallisiin etuihin alla.

Pirkan Kello Ky (Kuninkaankatu 19)
* normaalihintaisista tuotteista -15 %.

Terveystalo (Rautatienkatu 27)
* -10 % luuntiheysmittauksen, kalsiumtason mittauksen (S-Ca) ja D-vitamiinitason mittauksen (S-D-25) normaalihinnasta.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2021 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset