Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry

Vertaistuki-ilta tiistaina 23.2.2021 klo 17
järjestetään etätapaamisena. Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 22.2. joko Liisalle toimisto(at)osteopkseutu.fi tai Helenalle helena(at)paulasto.fi. Tervetuloa mukaan!

Osteojumppa etäohjauksena on käynnistynyt. Mukaan ehtii vielä hyvin. Tiedustelut toimistosta.
Katso lisätiedot toiminta -kohdasta.

Muut tilaisuudet

Muiden suunniteltujen tilaisuuksien osalta pidämme vielä taukoa. Seuraamme koronatilannetta ja mahdollisia uusia ohjeistuksia. Tiedotamme toimintojen käynnistymisestä täällä yhdistyksen nettisivuilla sekä sähköisessä jäsenkirjeessä.

Pidetään itsestämme ja toisistamme hyvää huolta!

Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksen hallitus

Yleistä Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksestä

Kuka tahansa osteoporoosista kiinnostunut tai osteoporoosia sairastava voi liittyä Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry:n jäseneksi ja tulla mukaan toimintaan. Lähes kaikki yhdistyksessä tehdään vapaaehtoisvoimin.

Toiminta keskittyy Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueelle. Yhdistys on aktiivisesti mukana alueen terveysmessuilla ja liikuntatapahtumissa. Hangon seudulla toimii yhdistyksen Hangon paikallisosasto.

Yhdistyksen jäsenille on tarjolla muun muassa:

• jäsenilta noin kerran kuukaudessa
  • luentotilaisuuksia eri puolilla toiminta-aluetta
  • liikuntaryhmiä
  • lääkärineuvontaa
  • vertaistukea

Jäsenmaksu on 20 €/vuosi, joka sisältää neljä kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden. Jäsenyys oikeuttaa alennuksiin joidenkin liikkeiden palveluista tai tuotteista.

Kaisaniemenkatu 4 A
toimisto(at)osteopkseutu.fi
p. 045 601 6105

Toimiston puhelinajat tiistaisin klo 12-15. Jos haluat tulla käymään toimistolla, sovi siitä etukäteen!

LIIKUNTA
Ellei muuta mainita, ryhmiin ilmoittaudutaan toimistoon puh. 045 601 6105 tai toimisto@osteopkseutu.fi. Kysy toimistosta vapaista paikoista.

Vesivoimistelu
Yrjönkadun uimahalli (Yrjönkatu 21, Helsinki)

Ohjattu kuntosaliharjoittelu
Yrjönkadun uimahalli (Yrjönkatu 21, Helsinki)

Vesivoimistelun ja ohjatun kuntosaliharjoittelun alkamisesta ilmoitetaan myöhemmin.

VERTAISTUKI

Vertaistuki-illat pidetään Pääkaupunkiseudun luustoyhdistyksen toimistolla, osoitteessa Kaisaniemenkatu 4A, 3 kerros. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa  luustokuntoutujien kanssa kokemuksia sekä saada tukea ja rohkaisua.

Vertaistuki-illat keväällä 2021
tiistai 23.2. klo 17-19 pidetään etätapaamisena Teamsin välityksellä
tiistai 30.3. klo 17-19
tiistai 27.4. klo 17-19

Vertaistukiryhmän lisäksi yhdistys tarjoaa myös mahdollisuuden kahdenkeskiseen vertaistukeen.
Tiedustelut toimistosta.

JÄSENILLAT
Jäsenillat peruttu toistaiseksi

Helsingin kaupunki on päättänyt pitää palvelukeskukset suljettuina helmikuun loppuun asti. Sen jälkeen
tilanne arvioidaan uudelleen.

Jäseniltamme pidetään kauden aikana yleensä joka kuukauden kolmas tiistai. Jäsenillat on tarkoitettu
yhdistyksen jäsenille, jollei muuta mainita. Paikka: Kampin Palvelukeskus (Salomonkatu 21, 00100 Helsinki), Kerhohuone Broidi (jos ei muuta mainita).

LÄÄKÄRIT NEUVOVAT

Lääkärit neuvovat osteoporoosiin liittyvissä kysymyksissä. Huomaathan, että neuvontavastaanotolla lääkärit eivät kirjoita reseptejä eikä lähetteitä kokeisiin, vaan vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja antavat neuvoja. Varaa henkilökohtainen 20 minuutin aika toimistosta. Hinta 25 euroa jäseniltä ja 35 euroa ei-jäseniltä. Jäsenkortti mukaan! Käynnillä voi myös liittyä jäseneksi.

Seuraavaa lääkärin neuvontavastaanottoa ei ole sovittu

Täältä löydät erilaista luustoterveyteen liittyvää hyödyllistä tietoa.

Osteoporoosi ja jooga
Jooganopettaja Leena Karmakallio on perehtynyt osteoporoosiin sekä siihen, olisiko joogasta apua murtumien ehkäisyssä. Artikkeli on julkaistu Suomen Joogalehdessä 1/2017 ja Luustotieto-lehdessä 3/2018. Lue Leenan artikkeli täältä: osteoporoosi_ja_jooga

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös