Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry

Hyvää kesää!

Toimiston kesätauko on 21.6. – 15.8. Kesän aikana tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla, toimisto(at)osteopkseutu.fi.

Syksyn toimiman suunnittelu on jo käynnissä. Seuraamme koronatilannetta ja sen aiheuttamia uusia ohjeistuksia. Tiedotamme toimintojen käynnistymisestä täällä yhdistyksen nettisivuilla sekä sähköisessä jäsenkirjeessä. Oikein hyvää kesää. Pidetään itsestämme ja toisistamme hyvää huolta!

Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksen hallitus

Toimisto

Kaisaniemenkatu 4 A
toimisto@osteopkseutu.fi
045 601 6105

Toimiston puhelinajat tiistaisin klo 12-15. Jos haluat tulla käymään toimistolla, sovi siitä etukäteen!

Yhdistyksen hallitus 2021

Helena Paulasto, puheenjohtaja
050 061 7199
helena@paulasto.fi

Irene Roos, varapuheenjohtaja
050 367 2167
irene.m.roos@gmail.com

Riitta Nordström
Liisa Saha
Marjatta Toppila

LIIKUNTA

Ellei muuta mainita, ryhmiin ilmoittaudutaan toimistoon puh. 045 601 6105 tai toimisto(at)osteopkseutu.fi. Kysy toimistosta vapaista paikoista.

Osteojumppa etänä 23.8. – 29.11. (14 kertaa, ei vko 42) Hinta 75 euroa. Ohjaaja Aki Hovivuori lähettää linkin ohjausvideoon maanantaisin. Ryhmä alkaa, jos osallistujia on riittävästi. Ilmoittautumiset toimistoon 17.8. mennessä.

Muiden liikuntaryhmien alkamisesta ilmoitetaan myöhemmin.

VERTAISTUKI

Vertaistuki-illat pidetään Pääkaupunkiseudun luustoyhdistyksen toimistolla, osoitteessa Kaisaniemenkatu 4A, 3 kerros. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa  luustokuntoutujien kanssa kokemuksia sekä saada tukea ja rohkaisua.

Vertaistuki-illat syksyllä 2021
Mikäli koronarajoitukset jatkuvat, vertaisillat pidetään etänä.
tiistai 28.9. klo 17-19
tiistai 26.10. klo 17-19
tiistai 30.11. klo 17-19

Vertaistukiryhmän lisäksi yhdistys tarjoaa myös mahdollisuuden kahdenkeskiseen vertaistukeen.
Tiedustelut toimistosta.

JÄSENILLAT

Jäseniltamme pidetään kauden aikana yleensä joka kuukauden kolmas tiistai. Jäsenillat on tarkoitettu
yhdistyksen jäsenille, jollei muuta mainita. Paikka: Kampin Palvelukeskus (Salomonkatu 21, 00100 Helsinki), Kerhohuone Broidi (jos ei muuta mainita). Mikäli koronarajoitukset jatkuvat, vertaisillat pidetään etänä.

Jäsenillat syksyllä 2021
tiistai 21.9. klo 17-19
tiistai 19.10. klo 17-19
tiistai 23.11. klo 17-19

RETKET

Syysretki Tuusulaan 18.9. Lähde mukaan opastetulle retkelle Tuusulanjärven Taiteilijayhteisön maisemiin lauantaina 18.9. Lähtö Helsingistä klo 9.30, paluu noin klo 17. Retkellä vierailemme Ainolassa, Aholassa ja Halosenniemessä sekä nautimme yhteisen lounaan. Kotimatkalla piipahdamme ostoksilla Helsinki Outletissa.

Retkipaketin hinta on noin 60 euroa / hlö jäseniltä, ei jäseniltä noin 70 euroa. Hinta sisältää sisäänpääsyn museoihin, lounaan ja kuljetuksen. Museokortilla retkipaketin hinta on noin 30 euroa jäseniltä ja ei jäseniltä noin 40 euroa. Hinta täsmentyy osanottajamäärän mukaan. Ilmoittautumiset toimistoon 17.8. mennessä.

LÄÄKÄRIT NEUVOVAT

Lääkärit neuvovat osteoporoosiin liittyvissä kysymyksissä. Huomaathan, että neuvontavastaanotolla lääkärit eivät kirjoita reseptejä eivätkä lähetteitä kokeisiin, vaan vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja antavat neuvoja. Varaa henkilökohtainen 20 minuutin aika toimistosta. Hinta 25 euroa jäseniltä ja 35 euroa ei-jäseniltä. Jäsenkortti mukaan! Käynnillä voi myös liittyä jäseneksi.

Seuraavaa lääkärin neuvontavastaanottoa ei ole sovittu.

Hyvä tietää

YLEISTÄ PÄÄKAUPUNKISEUDUN LUUSTOYHDISTYKSESTÄ

Kuka tahansa osteoporoosista kiinnostunut tai osteoporoosia sairastava voi liittyä Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry:n jäseneksi ja tulla mukaan toimintaan. Lähes kaikki yhdistyksessä tehdään vapaaehtoisvoimin.

Toiminta keskittyy Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueelle. Yhdistys on aktiivisesti mukana alueen terveysmessuilla ja liikuntatapahtumissa. Hangon seudulla toimii yhdistyksen Hangon paikallisosasto.

Yhdistyksen jäsenille on tarjolla muun muassa:

• jäsenilta noin kerran kuukaudessa
  • luentotilaisuuksia eri puolilla toiminta-aluetta
  • liikuntaryhmiä
  • lääkärineuvontaa
  • vertaistukea

Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksen tapahtumat on tarkoitettu ensisijaisesti oman yhdistyksen jäsenille.

JÄSENTIEDOTTEET

Saathan jo jäsentiedotteet sähköpostiisi? Lähetämme sähköpostia tapahtumista ja yhdistyksen toiminnasta jäsenistölle 6–8 kertaa vuodessa. Ilmoita osoitteesi toimistoon, niin pysyt ajan tasalla yhdistyksen asioista.

JÄSENEDUT

Jäsenmaksu on 20 € / vuosi, ja se sisältää muun muassa neljä kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden. Lisäksi Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

OSTEOPOROOSI JA JOOGA

Jooganopettaja Leena Karmakallio on perehtynyt osteoporoosiin sekä siihen, olisiko joogasta apua murtumien ehkäisyssä. Artikkeli on julkaistu Suomen Joogalehdessä 1/2017 ja Luustotieto-lehdessä 3/2018. Lue Leenan artikkeli.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2021 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset