Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry

Kaisaniemenkatu 4 A
toimisto@osteopkseutu.fi
045 601 6105

Toimiston puhelinajat tiistaisin klo 12-15. Jos haluat tulla käymään toimistolla, sovi siitä etukäteen!

Yhdistyksen hallitus 2021

Helena Paulasto, puheenjohtaja
050 061 7199
helena@paulasto.fi

Irene Roos, varapuheenjohtaja
050 367 2167
irene.m.roos@gmail.com

Riitta Nordström
Liisa Saha
Marjatta Toppila

VERTAISTUKI

Vertaistuki-illat pidetään Pääkaupunkiseudun luustoyhdistyksen toimistolla, osoitteessa Kaisaniemenkatu 4A, 3 kerros. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa  luustokuntoutujien kanssa kokemuksia sekä saada tukea ja rohkaisua.

Vertaistuki-illat syksyllä 2021

Maanantaina 29.11. klo 17-19 (Huomaa muuttunut päivä!)
Vertaistuki-ilta pidetään yhdistyksen toimistolla, Kaisaniemenkatu 4 A, 3.krs, Helsinki. Ilmoittautumiset toimistoon, puh. 045 601 6105 tai toimisto(at)osteopkseutu.fi.

Vertaistukiryhmän lisäksi yhdistys tarjoaa myös mahdollisuuden kahdenkeskiseen vertaistukeen.
Tiedustelut toimistosta.

JÄSENILLAT

Jäseniltamme pidetään kauden aikana yleensä joka kuukauden kolmas tiistai. Jäsenillat on tarkoitettu
yhdistyksen jäsenille, jollei muuta mainita.

Jäsenilta tiistaina 23.11. klo 17-19

Jäsenillan aiheena on ”Tasapainon merkitys arjessa – vinkkejä tasapainoharjoitteluun”. Aiheeseen meitä johdattelevat Laurean fysioterapiaopiskelijat.

Paikka: Kampin Palvelukeskus (Salomonkatu 21, Helsinki, kerhohuone Broidi). Paikan päälle voimme ottaa 15 ensin ilmoittautunutta. Heille vahvistetaan osallistuminen. Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 22.11. toimistoon toimisto@osteopkseutu.fi tai p. 045 601 61 05. Kokoustilassa käytetään maskia. Ethän osallistu sairaana.

Jäseniltaan voi osallistua myös etänä Teamsin kautta. LInkki jäseniltaan lähetetään jäsenkirjeessä. Etäosallistumiseen ei tarvita ennakkoilmoittautumista.

LÄÄKÄRIT NEUVOVAT

Lääkärit neuvovat osteoporoosiin liittyvissä kysymyksissä. Huomaathan, että neuvontavastaanotolla lääkärit eivät kirjoita reseptejä eivätkä lähetteitä kokeisiin, vaan vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja antavat neuvoja. Varaa henkilökohtainen 20 minuutin aika toimistosta. Hinta 25 euroa jäseniltä ja 35 euroa ei-jäseniltä. Jäsenkortti mukaan! Käynnillä voi myös liittyä jäseneksi.

Seuraavaa lääkärin neuvontavastaanottoa ei ole sovittu.

Liikunta

YLEISTÄ LIIKUNTARYHMISTÄ

Ellei muuta mainita, ryhmiin ilmoittaudutaan toimistoon puh. 045 601 6105 tai toimisto(at)osteopkseutu.fi. Kysy toimistosta vapaista paikoista.

OSTEOJUMPPA

Osteojumppa etänä 23.8. – 29.11. (14 kertaa, ei vko 42) Hinta 75 euroa. Ohjaaja Aki Hovivuori lähettää linkin ohjausvideoon maanantaisin. Ryhmään voi liittyä myös kesken kauden. Lisätiedot toimistosta.

KUNTOSALI (TÄYNNÄ)

Kuntosaliryhmä torstaisin 30.9.-16.12. klo 11-12 (12 kertaa) Hinta 80,- euroa.
Yrjönkadun uimahallissa Helsingissä
Tule treenaamaan turvallisesti fysioterapeutin ohjauksessa.

VESIJUMPPA

Vesijumpparyhmä torstaisin 30.9.-16.12. klo 11-12 (12 kertaa) Hinta 80,- euroa.
Yrjönkadun uimahallissa Helsingissä

Monipuolinen koko vartalon vesijumppa, jossa tehdään vaihtelevasti erilaisia vesiliikuntaharjoitteita kestävyyskuntoa ja lihaskuntoa kehittäen. Tehoa liikkeisiin lisätään välineillä, sykkeen nostoilla ja vaihtelevilla harjoitusmuodoilla. Harjoitusaika 45 minuuttia, jonka jälkeen rauhallinen kehon jäähdyttely ja venyttelyosuus n. 15 minuuttia. Harjoitus tapahtuu matalassa altaassa.

Vesijumpparyhmässä on vielä muutama paikka vapaana.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: toimisto puh. 045 601 6105 tai toimisto(at)osteopkseutu.fi.

MUU LIIKUNTA

Laurean fysioterapiaopiskelijoiden ohjaamat jumpat
2.11.-14.12.2021 välisenä aikana eli 7 viikon ajan:

Etäjumppa tiistaisin klo 12–13 (aloitus 2.11.) Jumpparyhmä kokoontuu Teamsin välityksellä.

Ilmoittautumiset Liisalle toimistoon. Laurean ryhmä on maksuton.

Hyvä tietää

YLEISTÄ PÄÄKAUPUNKISEUDUN LUUSTOYHDISTYKSESTÄ

Kuka tahansa osteoporoosista kiinnostunut tai osteoporoosia sairastava voi liittyä Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry:n jäseneksi ja tulla mukaan toimintaan. Lähes kaikki yhdistyksessä tehdään vapaaehtoisvoimin.

Toiminta keskittyy Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueelle. Yhdistys on aktiivisesti mukana alueen terveysmessuilla ja liikuntatapahtumissa. Hangon seudulla toimii yhdistyksen Hangon paikallisosasto.

Yhdistyksen jäsenille on tarjolla muun muassa:

• jäsenilta noin kerran kuukaudessa
  • luentotilaisuuksia eri puolilla toiminta-aluetta
  • liikuntaryhmiä
  • lääkärineuvontaa
  • vertaistukea

Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksen tapahtumat on tarkoitettu ensisijaisesti oman yhdistyksen jäsenille.

JÄSENTIEDOTTEET

Saathan jo jäsentiedotteet sähköpostiisi? Lähetämme sähköpostia tapahtumista ja yhdistyksen toiminnasta jäsenistölle 6–8 kertaa vuodessa. Ilmoita osoitteesi toimistoon, niin pysyt ajan tasalla yhdistyksen asioista.

JÄSENEDUT

Jäsenmaksu on 20 € / vuosi, ja se sisältää muun muassa neljä kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden. Lisäksi jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

HYVÄ TIETÄÄ

Osteoporoosi ja jooga
Jooganopettaja Leena Karmakallio on perehtynyt osteoporoosiin sekä siihen, olisiko joogasta apua murtumien ehkäisyssä. Artikkeli on julkaistu Suomen Joogalehdessä 1/2017 ja Luustotieto-lehdessä 3/2018. Lue Leenan artikkeli.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2021 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset