Saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.luustoliitto.fi ja on laadittu / päivitetty 5.10.2020. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia. Palvelun saavutettavuus on arvioitu itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila: Sivusto täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei saavutettava sisältö: Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen.

Seuraavat sisällöt eivät kuulu lainsäädännön piiriin:

• Toimisto-ohjelmien tiedostot (esim. doc, pdf, odt), jotka on julkaistu ennen 23.9.2018
  • Verkkosisältö, joka on arkistoitu ennen 23.9.2019
  • Video- tai äänitallenteet, jotka on julkaistu ennen 23.9.2020

Puutteet saavutettavuudessa:

• Tekstivastineet
    • Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet: Joistakin ei-tekstuaalisista sisällöistä puuttuu tekstivastine.
    • Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty: 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
  • Käytön hallittavuus
    • Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet: Sivuston kaikkia osia ei pysty käyttämään tarkoituksenmukaisesti näppäimistöllä. Joillakin sivuilla linkkejä tai nimilappuja ei ole nimetty saavutettavasti.
    • Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty: 2.1.1 Näppäimistö, 2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa), 2.5.3 Nimilappu nimessä

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille, ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi, Ilmoita havainnoistasi täyttämällä palautelomakkeemme tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille, eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi ja olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen. Tarjoamme tarvittaessa henkilökohtaista tukea ja neuvontaa puhelimitse numerossa 050 539 1441.

Vieritä ylös