Kurssitoiminta

Mikä on osteoporoosi ja miten sitä hoidetaan? Mitä voin itse tehdä luustoterveyteni eteen? Mistä saan tietoa ja tukea sairauden kanssa elämiseen? Entä vertaistukea?

Tieto itsellä todetusta osteoporoosista tai osteopeniasta voi yllättää ja herättää paljon kysymyksiä. Tiedon ja tuen tarve voi olla alkuvaiheessa suuri, mutta sitä voi kaivata myöhemminkin elämässä. Tähän kurssit tarjoavat konkreettisia keinoja. Osteoporoosia sairastaessa tärkeitä asioita ovat:

• Oppiminen, taito ja motivaatio oman terveyden ylläpitämiseen
  • Omien tavoitteiden kautta toteutuva mielekäs arki
  • Voimavarat osteoporoosin kanssa elämiseen
  • Luottamus omiin kykyihin ja mahdollisuuksiin

Luustoliiton kurssitoiminnassa ammattilaisohjaus ja vertaistuki kulkevat käsi kädessä. Kurssiryhmässä on mahdollista tavata muita samassa tilanteessa olevia ja koulutettu vertaistukija.

Kursseja on paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Lisäksi Luustoliitto järjestää verkko- ja etäkursseja sekä muuta omahoidon tukea kaikille osteoporoosia sairastaville asuinpaikasta riippumatta. Kurssisivuja päivitetään ja uusia kursseja julkaistaan pitkin vuotta. Voimaa arkeen saat myös Luustoliiton tuetuilta lomilta.

Tutustu toimintaan ja lähde mukaan!