Luustoinfon ohjaaja

Luustoinfo on tarkoitettu henkilöille, joilla on todettu osteoporoosia tai ostepeniaa. Kolmen tunnin mittaisen yhden kerran ryhmätapaamisen keskiössä on osteoporoosin omahoidon kulmakivet: monipuolinen ravitsemus, riittävä proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin saanti, liikunta sekä kaatumisen ehkäisy. Luustoinfossa käsitellään myös osteoporoosia sairautena ja tuodaan esille unen merkitys omahoidossa. Lisäksi tapaamisessa on taukoliikuntaa sekä mahdollisuus vaihtaa kokemuksia muiden osallistujien kanssa ja tavata Luustoliiton paikallisen jäsenyhdistyksen edustaja.

Luustoinfon järjestäminen edellyttää 1-2 ohjaajan sitoutumisen. Luustoliitto tarjoaa maksutta Luustoinfon ohjaajan tilauskoulutuksen, kurssin sisällön, toteutustavan ja materiaalit sekä kokoaa infojen tulokset.

Luustoliiton maksuton ohjaajakoulutus voidaan järjestää toimipaikassasi. Koulutus soveltuu julkisen sektorin sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille, esimerkiksi terveyden- ja sairaanhoitajille, toiminta- ja fysioterapeuteille, sosiaaliohjaajille sekä murtuma-, luusto- ja osteoporoosihoitajille.

Lisätietoja Luustoinfon ohjaajan tilauskoulutuksesta ja yhteistyöstä voit tiedustella Luustoliitosta:
 Jenny Lohikivi 050 512 9117 jenny.lohikivi@luustoliitto.fi