Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry

TOIMIALUE

Heinävesi, Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä ja Tohmajärvi.

KANNATUSJÄSENEMME VUONNA 2022

Joensuun Keskusapteekki
Fysiokeskus Kunto-Taipale energy

Osoite
Rantakatu 9 b A 16, 80100 Joensuu
luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys

Aune Saarelainen, puheenjohtaja
puh. 050 561 3904, aune.saarelainen(at)gmail.com

Mervi Hainaro, varapuheenjohtaja

Raija Puumalainen, sihteeri
puh. 040 823 9462, rap.puumalainen(at)gmail.com

Auli Kuronen, jäsenrekisterinhoitaja

Tuula Pirnes, liikuntavastaava (hallituksen ulkopuolelta)
puh. 040 538 0168, tuula.pirnes(at)gmail.com

Vertaistuki

Mervi Hainaro, 040 571 5437
Maija Kortelainen, 050 599 2536, maijaliisa.kortelainen(at)gmail.com
Sirkku Tyrväinen, 040 522 4335, sirkku.tyrvainen(at)gmail.com (hallituksen ulkopuolelta)

LUKUPIIRI-illat jatkuvat Joensuun pääkirjaston Opinpesässä.

MAANANTAI 19.9. klo 17.00 Raija Oranen: Kaikki tämä valo, 2021
MAANANTAI 17.10. klo 17.00 Annie Ernaux: Vuodet, 2021
MAANANTAI 21.11. klo 17.00 Katja Kärki: Eeled, 2021

Lukupiiri-illoissa keskustelemme kirjojen herättämistä ajatuksista ja tunnelmista. Jokainen tulkitsee ja analysoi lukemaansa omaan todellisuuteen. Kirjat avautuvat lukijalle eri tavalla, kun lukupiiriläiset kertovat kokemuksistaan. Osallistuminen ei edellytä kirjan lukemista. Ei ilmoittautumisia. Tervetuloa lukupiiriin mukaan!

SYYSKAUDEN TAPAHTUMAT

KUTSU

KESKIVIIKKONA 28.9. klo 17-19 vietämme yhdistyksemme 10-vuotistaipaleen yhteistä iltaa rattoisan yhdessäolon, muisteloiden ja kakkukahvien merkeissä. Tilaisuus pidetään Joensuun seurakuntakeskuksen salissa, Kirkkokatu 28, Joensuu. Lämpimästi tervetuloa!

Sitovat ilmoittautumiset erityisruokavalioineen viimeistään 22.9. Senja Makkoselle sähköpostilla senja.makkonen(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon 040 763 8447.

LUUSTOVIIKKOA VIETETÄÄN 17.-23.10.2022

TIISTAINA 18.10. klo 17-19 pidetään avoin yleisöluento. Tilaisuudessa luennoi ylilääkäri MIKKO HEIKURA aiheesta suolistosairaudet ja imeytymishäiriöt osteoporoosin aiheuttajana.

Ennen luentoa klo 16-17 luustoyhdistys esittelee toimintaansa ja jakaa luustotietoutta pääsisäänkäynnin aulassa. Kaikille avoin maksuton tilaisuus pidetään Karelia-ammattikorkeakoulun Wärtsilä-kampuksen isossa auditoriossa, Karjalankatu 3, Joensuu.

KESKIVIIKKONA 23.11. klo 17.30 pidämme SÄÄNTÖMÄÄRÄISEN SYYSKOKOUKSEN. Esillä ovat yhdistyksen sääntömääräiset asiat. Kahvitarjoilu. Kokouksen jälkeen Itä-Suomen Biopankin edustaja esittelee Biopankin toimintaa.
Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta viimeistään 15.11. ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen: senja.makkonen(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon 040 763 8447. Syyskokous pidetään Torikievarissa, Suvantokatu 6, Joensuu.

KESKIVIIKKONA 14.12. klo 17.30 alkaen vietämme pikkujoulua Torikievarissa, Suvantokatu 6, Joensuu

Liikunta

LIIKUNTARYHMÄT

KEHONHUOLTO alkoi tiistaina 20.9. klo 10 ja jatkuu 10 kertaa syksyn aikana. Tähän ryhmään vielä mahtuu!
KUNTOTANSSIryhmä on TÄYNNÄ. TANSSI alkoi 22.9. klo 10 ja jatkuu 10 kertaa syksyn aikana.

Omavastuuosuus on 30 €/laji, joka maksetaan ensimmäisellä tai toisella käyntikerralla Energyn infoon. Liikuntatunnit pidetään Kuntokeskus Energyn tiloissa, Torikatu 31, Joensuu.

Liikuntaryhmä toteutuu, jos osallistujia on vähintään 15 henkilöä/laji.

KEHONHUOLTO ei ole kovaa hikijumppaa, vaan siihen voi osallistua heikompikuntoisetkin. Tunnilla yhdistyvät liikkuvuusharjoittelu, tasapaino ja rauhalliset venyttelyt. Tunti päättyy lyhyeen rentoutusharjoitukseen.

KUNTOTANSSI on reipasta ja rytmikästä musiikin tahtissa toteutettavaa liikuntaa.

KEHONHUOLTORYHMÄSSÄ ON VIELÄ TILAA. Ilmoitaudu pikaisesti Tuula Pirnekselle, 040 538 0168 tai sähköpostilla tuula.pirnes(at)gmail.com, niin pääset mukaan!

Tervetuloa liikkumaan ja samalla tutustumaan yhdistyksemme muihin jäseniin!

PS. Sinulla on myös mahdollisuus käydä Energyn kuntosalilla. Kertamaksu on 4 € ja maksu Energyn infoon.

KUNTOSALIRYHMÄÄN voi myös osallistua, sillä Selkäyhdistys tarjoaa mahdollisuuden jäsenillemme osallistua ohjattuun kuntasaliryhmään, joka pidetään Fysioterapia Sulevin salissa, Yliopistokatu 15,
Joensuu. Kuntosalitunnit pidetään 28.9. alkaen keskiviikkoisin klo 16.30-17.30 ja kesto on 10 kertaa syyskauden aikana. Ohjaajana toimii Fysioterapia Sulavin fysioterapeutti. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Ilmoittautumiset joko sähköpostitse p-kselka(at)hotmail.fi tai puhelimitse 045 2050 455 viimeistään 22.9. Omavastuuosuus on 30 €. Saat luustoyhdistykseltä tilisiirron, joten älä maksu osuuttasi Sulaville. Kiitos.

Hyvä tietää

YLEISTÄ YHDISTYKSESTÄ

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry on perustettu 23.5.2012.

Yhdistys jakaa tietoa luuston terveyttä edistävistä elintavoista. Tavoitteena on osteoporoosin ja osteoporoottisten murtumien ehkäiseminen. Yhdistys pyrkii edistämään osteoporoosikuntoutujien hoito- ja kuntoutusmahdollisuuksia.

Yhdistys on Suomen Luustoliitto ry:n ja Kotikartanoyhdistyksen jäsen.

Jäsenmaksu on 20 euroa/vuosi. Liittyminen jäseneksi loppuvuodesta (loka-marras-joulukuu)
maksaa 8 €. Näin pääset mukaan myös loppuvuoden tilaisuuksiimme.

JÄSENETUJA

• Luustotieto-jäsenlehti neljä lehteä/vuosi
  • Vertaistukea, jäseniltoja ja retkiä
  • Yleisöluentoja
  • Jäsenkirje kaksi kertaa vuodessa
  • Tuettuja virkistyslomia Luustoliiton kautta
  • Koulutusta Luustoliiton kautta
  • Jäsenalennuksia: valtakunnalliset yritykset
  • Luustojumppaa & kuntotanssia & kuntosaliliikuntaa luustoystävälliseen hintaan
  • Lukupiiri-illat Joensuun pääkirjaston Opinpesässä

Jäseneksi voi liittyä kuka tahansa luuston huollosta ja terveystiedosta kiinnostunut. Lämpimästi tervetuloa mukaan yhdistyksemme toimintaan!

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

YHDISTYKSEN SÄÄNNÖT

Yhdistyksen-säännöt_11.5.2017

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2022 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset