Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry

TOIMIALUE

Heinävesi, Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kesälahti, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä, Tohmajärvi ja Valtimo.

KANNATUSJÄSENEMME VUONNA 2021

Joensuun Keskusapteekki
Fysiokeskus Kunto-Taipale energy

Osoite
Rantakatu 9 b A 16, 80100 Joensuu
luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys

Aune Saarelainen, puheenjohtaja
puh. 050 561 3904, aune.saarelainen(at)gmail.com

Maija Kortelainen, varapuheenjohtaja
puh. 050 599 2536, maijaliisa.kortelainen(at)gmail.com

Raija Puumalainen, sihteeri
puh. 040 823 9462, rap.puumalainen(at)gmail.com

Taru Turunen, jäsenrekisterinhoitaja
puh. 040 560 7564, turunentaru9(at)gmail.com

Tuula Pirnes, liikuntavastaava (hallituksen ulkopuolelta)
puh. 040 538 0168, tuula.pirnes(at)gmail.com

Vertaistuki

Mervi Hainaro, 040 571 5437
Maija Kortelainen, 050 599 2536, maijaliisa.kortelainen(at)gmail.com
Sirkku Tyrväinen, 040 522 4335, sirkku.tyrvainen(at)gmail.com

LUKUPIIRI-illat jatkuvat vuonna 2022 Joensuun pääkirjaston Opinpesässä.

Kokoontumiset ja kirjavalinnat:

Maanantai 17.1. klo 17-19. Kirja: Niina Hakalahti: Kaleidoskooppi, 2021
Maanantai 21.2. klo 17-19. Kirja: Kirsti Loukola-Ruskeeniemi: Kiljukotka, 2017
Maanantai 21.3. klo 17-19. Kirja: Veikko Huovinen: Hamsterit, 1957
Maanantai 25.4. klo 17-19. Kirja: Tommi Kinnunen: Lopotti, 2016

Lukupiiri-illoissa keskustellaan kirjojen herättämistä ajatuksista ja tunnelmista. Jokainen tulkitsee ja analysoi lukemaansa omaan todellisuuteen. Kirjat avautuvat lukijalle eri tavalla, kun lukupiiriläiset kertovat kokemuksistaan. Osallistuminen ei edellytä kirjan lukemista. Ei ilmoittautumisia. Tervetuloa lukupiiriin mukaan!

TORSTAINA 13.1. klo 17 alkaen aloitamme vuoden ensimmäisen jäsenillan mukavan yhdessäolon ja rupattelun merkeissä teemalla “Luustoyhdistyksemme tänään – keskustelua jäsenten tunnelmista tässä arjessa sekä tulevaisuuden suunnittelua.” Välillä nautimme hyvät iltapäiväkahvit. Tervetuloa Piparkakkutalon yläkertaan, Kauppakatu 34, Joensuu.

Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta 3.1.2022 mennessä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen: senja.makkonen(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon 040 763 8447. Olet lämpimästi tervetullut jäseniltaamme!

TORSTAINA 16.12. klo 17 alkaen vietämme yhteistä pikkujoulua Piparkakkutalon yläkerrassa, Kauppakatu 34, Joensuu.

Joulupöytä on katettu kevyillä herkullisilla salaateilla, perinteisillä joulutortuilla sekä hyvällä kahvilla ja teellä. Illan alkajaisiksi nautimme höyryävää glögiä ja pipareita.
Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta joulupöytän antimien järjestämiseksi viimeistään 9.12. ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen: senja.makkonen(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon 040 763 8447. Tervetuloa jouluiseen tunnelmaan!

Liikunta

LIIKUNTATUNNIT PYÖRÄHTIVÄT KÄYNTIIN

LUUSTOJUMPPA alkoi tiistaina 7.9. klo 10.00 ja KUNTOTANSSI torstaina 9.9. klo 10.00. Kumpaakin liikuntalajia on 15 kertaa syksyn aikana. Luustojumppatunteja vetää Taija Piirainen ja kuntotanssia Noora Kolunsarka.

NÄISSÄ RYHMISSÄ ON VIELÄ TILAA – joten soita Tuula Pirnekselle, 040 538 0168 varmistaaksesi oman paikkasi iloiseen ja tehokkaaseen liikuntaan. Tuulan tavoittaa myös sähköpostitse: tuula.pirnes(at)gmail.com

LIIKUNTAA KUNTOSALILLA -ryhmä täyttyi nopeasti, joten tähän ryhmään ei enää oteta osallistujia. Kuntosaliryhmä aloitti maanantaina 6.9. klo 10 ja liikuntakertoja on kaiken kaikkiaan kymmenen syyskauden aikana. Ohjaajana toimii Pekka Sorsa, joka on kanssamme koko ajan ohjaten, neuvoen ja pitäen meistä hyvää huolta.

Omavastuuosuus on 30 €/laji, joka maksetaan ensimmäisellä tai toisella liikuntakerralla Energyn kassaan. Kaikki liikuntatunnit pidetään Kuntokeskus Energyn tiloissa, Torikatu 31, Joensuu.

Tervetuloa mukaan liikkumaan!

Hyvä tietää

YLEISTÄ YHDISTYKSESTÄ

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry on perustettu 23.5.2012.

Yhdistys jakaa tietoa luuston terveyttä edistävistä elintavoista. Tavoitteena on osteoporoosin ja osteoporoottisten murtumien ehkäiseminen. Yhdistys pyrkii edistämään osteoporoosikuntoutujien hoito- ja kuntoutusmahdollisuuksia.

Yhdistys on Suomen Luustoliitto ry:n ja Kotikartanoyhdistyksen jäsen.

Jäsenmaksu on 20 euroa/vuosi. Liittyminen jäseneksi loppuvuodesta (loka-marras-joulukuu)
maksaa 8 €. Näin pääset mukaan myös loppuvuoden tilaisuuksiimme.

JÄSENETUJA

• Luustotieto-jäsenlehti neljä lehteä/vuosi
  • Vertaistukea, jäseniltoja ja retkiä
  • Yleisöluentoja
  • Jäsenkirje kaksi kertaa vuodessa
  • Tuettuja virkistyslomia Luustoliiton kautta
  • Koulutusta Luustoliiton kautta
  • Jäsenalennuksia: valtakunnalliset yritykset
  • Luustojumppaa & kuntotanssia & kuntosaliliikuntaa luustoystävälliseen hintaan
  • Lukupiiri-illat Joensuun pääkirjaston Opinpesässä

Jäseneksi voi liittyä kuka tahansa luuston huollosta ja terveystiedosta kiinnostunut. Lämpimästi tervetuloa mukaan yhdistyksemme toimintaan!

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

YHDISTYKSEN SÄÄNNÖT

Yhdistyksen-säännöt_11.5.2017

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2021 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset