Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry

TOIMIALUE

Heinävesi, Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä ja Tohmajärvi.

KANNATUSJÄSENEMME ja YHTEISTYÖKUMPPANIMME VUONNA 2024

Joensuun Keskusapteekki
Fysiokeskus Kunto-Taipale energy
Siun Sote

Sähköposti
luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys

Aune Saarelainen, puheenjohtaja

Raija Puumalainen, sihteeri (31.5.2024 saakka)

Auli Kuronen, jäsenrekisterinhoitaja

Riitta Turunen, liikuntavastaava

Vertaistuki
Mervi Hainaro, 040 571 5437 (hallituksen ulkopuolelta)
Liisa Pesonen, 0400 857 640 (hallituksen ulkopuolelta)
Sirkku Tyrväinen, 040 522 4335 (hallituksen ulkopuolelta)

LUKUPIIRI

KEVÄTKAUDELLA LUKUPIIRI KOKOONTUU VIELÄ KOLME KERTAA KIEHTOVIEN KIRJOJEN ÄÄRELLE

Kokoontumiset Joensuun pääkirjaston Opinpesässä, Koskikatu 25, Joensuu.

Maanantaina 18.3. klo 17.00
Kirja: Tommi Saarela: Kassu Halonen, Maailma on kaunis. Tammi, 2023

Maanantaina 15.4. klo 17.00
Kirja: Magdalena Hai: Sarvijumala. OTAVA, 2023

Maanantaina 20.5. klo 17.00
Kirja: Iida Turpeinen: Elolliset. S&S, 2023

Lukupiiri-illoissa keskustelemme kirjojen herättämistä ajatuksista ja tunnelmista. Jokainen tulkitsee ja analysoi lukumaansa omaan todellisuuteen. Kirjat avautuvat lukijalle eri tavalla, kun lukupiiriläiset kertovat kokemuksistaan. Osallistuminen ei edellytä kirjan lukemista. Ei ilmoittautumisia. Lämpimästi tervetuloa uudet ja jo aiemmin lukupiiriin osallistuneet kiehtovien kirjojen maailmaan!

KEVÄTKAUDEN TAPAHTUMIA

KESKIVIIKKONA 20.3. klo 17.30 maaliskuun jäseniltamme aihe on IKÄNEUVOLA. Vieraaksi saamme Siun soten Ikäneuvolan terveydenhoitaja Taru Hovisalon. Hän kertoo Ikäneuvolan toiminnasta, sen organisaatiosta ja vastaa mielellään kysymyksiimme iltapäiväkahvien lomassa. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot ruoka-ainerajoitteista viimeistään 13.3. Leena Kiiskelle soittaen tai tekstiviestillä numeroon 040 751 9063. Tervetuloa Torikievariin, Suvantokatu 6, Joensuu.

KESKIVIIKKONA 17.4. klo 17.30 pidämme SÄÄNTÖMÄÄRÄISEN KEVÄTKOKOUKSEN, esillä ovat yhdistyksen sääntömääräiset asiat. Tilaisuudessa kahvitarjoilu. Ennen varsinaista kevätkokousta meillä on perinteinen tietoisku, joka käsittelee meille kaikille tärkeää aihetta ikääntyvien ihmisten ihonhoitoa. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot ruoka-ainerajoitteista viimeistään 10.4. Taru Turuselle soittaen tai tekstiviestillä numeroon 040 560 7564. Tervetuloa Torikievariin, Suvantokatu 6, Joensuu.

SUUNNITTEILLA RETKI TOUKOKUUSSA LIEKSAAN! Ajankohta ja retkiohjelma tarkentuvat myöhemmin. Retkestä lähetämme tiedotteen lähempänä ajankohtaa. Tiedotamme siitä myös verkkosivuillamme.

Liikunta

KEVÄTKAUDEN LIIKUNTARYHMÄT

KEHONHUOLTO alkoi tiistaina 6.2. klo 10 ja jatkuu 10 kertaa kevätkauden aikana. Tunnilla liikkuvuusharjoittelu, tasapaino ja rauhalliset venytykset ovat avainasemassa. Kehonhuolto ei ole kovaa hikijumppaa, joten heikompikuntoisetkin voivat siihen osallistua. Tunti päättyy lyhyeen rentoutusharjoitukseen. Tunnit vetää fysioterapeutti Marianne Vatanen.

KUNTOTANSSI alkoi torstaina 8.2. klo 10 ja jatkuu myös 10 kertaa kevätkauden aikana. Kuntotanssi on reipasta ja rytmikästä musiikin tahdissa toteutettavaa liikuntaa. Kuntotanssitunnit vetää energinen Satu Hakulinen.

Omavastuuosuus on 35 €/liikuntalaji. Ryhmät ovat täynnä, mutta peruutuksiakin voi tulla, joten tiedustele tilannetta ja pirauta Riitta Turuselle 0400 702 156. Kummatkin liikuntaryhmät toimivat Kuntokeskus Energyn tiloissa, Torikatu 31, Joensuu. Käynti salille Torikadun puolelta.

Sinulla on myös mahdollisuus käydä Energyn kuntosalilla. Kertamaksu on 4,90 € ja maksu Energyn infoon.

LIEKSASSA VIRKEÄ LIIKUNTARYHMÄ ON TOIMINNASSA. Tarkemmat tiedot saat Anja Kivelältä, 0400 682 254.

IKÄIHMISTEN MAKSUTTOMAT JUMPAT KEVÄTKAUDELLA! Suomen Seniorikotien ja Pohjois-Karjalan Liikunnan maksuttomat jumpat ikäihmisille alkoivat tammikuun viimeisellä viikolla. Jumppapaikat: Joensuu (Vesikko, Niinivaaran urheiluhalli, Niinisali ja Hammaslahti), Ilomantsi, Juuka, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä, Kitee ja Tohmajärvi. Lisätietoa: www.pokali.fi tai 050 366 5177.

Hyvä tietää

YLEISTÄ YHDISTYKSESTÄ

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry on perustettu 23.5.2012.

Yhdistys jakaa tietoa luuston terveyttä edistävistä elintavoista. Tavoitteena on osteoporoosin ja osteoporoottisten murtumien ehkäiseminen. Yhdistys pyrkii edistämään osteoporoosikuntoutujien hoito- ja kuntoutusmahdollisuuksia.

Yhdistys on valtakunnallisen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestön Suomen Luustoliitto ry:n jäsen.

Jäsenmaksu on 20 euroa/vuosi. Liittyminen jäseneksi loppuvuodesta (loka-marras-joulukuu)
maksaa 8 €. Näin pääset mukaan myös loppuvuoden tilaisuuksiimme.

JÄSENETUJA

• Luustotieto-jäsenlehti neljä lehteä/vuosi
  • Vertaistukea, jäseniltoja ja retkiä
  • Yleisöluentoja
  • Jäsenkirje kaksi kertaa vuodessa
  • Tuettuja virkistyslomia Luustoliiton kautta
  • Koulutusta Luustoliiton kautta
  • Jäsenalennuksia: valtakunnalliset yritykset
  • Luustojumppaa & kuntotanssia & kehonhuoltoa luustoystävälliseen hintaan
  • Lukupiiri-illat Joensuun pääkirjaston Opinpesässä

Jäseneksi voi liittyä kuka tahansa luustoterveydestä, luuston huollosta ja luustosairauksien ennaltaehkäisystä kiinnostunut. Lämpimästi tervetuloa mukaan yhdistykseemme ja sen toimintaan!

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

YHDISTYKSEN SÄÄNNÖT

Yhdistyksen säännöt

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2024 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon: toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset