Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry

TOIMIALUE

Heinävesi, Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä ja Tohmajärvi.

KANNATUSJÄSENEMME VUONNA 2023

Joensuun Keskusapteekki
Fysiokeskus Kunto-Taipale energy

Osoite
Virrantaus 2, 80140 Joensuu
luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys

Anneli Kinnarinen, puheenjohtaja
puh. 050 575 3629, akinnarinen(at)gmail.com

Aune Saarelainen, varapuheenjohtaja
puh. 050 561 3904, aune.saarelainen(at)gmail.com

Raija Puumalainen, sihteeri
puh. 040 823 9462, rap.puumalainen(at)gmail.com

Auli Kuronen, jäsenrekisterinhoitaja

Mervi Hainaro, tiedottaja

Riitta Turunen, liikuntavastaava (hallituksen ulkopuolelta)
puh. 0400 702 156, riittaturunen02(at)gmail.com

Vertaistuki

Mervi Hainaro, 040 571 5437
Maija Kortelainen, 050 599 2536, maijaliisa.kortelainen(at)gmail.com
Sirkku Tyrväinen, 040 522 4335, sirkku.tyrvainen(at)gmail.com (hallituksen ulkopuolelta)

LUKUPIIRITOIMINTA

LUKUPIIRIN kokoontumispaikka on Joensuun pääkirjaston Opinpesä, Koskikatu 25. Tervetuloa uudet ja jo aiemmin lukupiiriin osallistuneet!

Kevätkauden lukupiiri-illat:
TIISTAI 21.2. klo 17.00. Kirja: Ulla-Maija Paavilainen: Suurin niistä on rakkaus, Kirsti Paakkasen tarina. Otava 2021.
TIISTAI 21.3. klo 17.00. Iida Rauma: Hävitys – tapauskertomus. Siltala 2022.
TIISTAI 18.4. klo 17.00. Luca Crippa, Maurizio Onnis: Tyttö Kiovasta. Like 2022.

Lukupiiri-illoissa keskustelemme kirjojen herättämistä ajatuksista ja tunnelmista. Jokainen miettii, tulkitsee ja analysoi lukemaansa omaan todellisuuteen. Kirjat avautuvat lukijalle eri tavalla, kun lukupiiriläiset kertovat omista kokemuksistaan. Osallistuminen ei edellytä kirjan lukemista. Ei ilmoittautumisia. Tervetuloa mukaan kirjojen kiehtovaan maailmaan!

KESKIVIIKKONA 22.2. klo 17.30 jäsenillassamme puhutaan hyvinvointialueesta. Millainen on Pohjois-Karjalan hyvinvointialue ja sen organisaatio? Miten päätöksenteko siellä tapahtuu? Miten järjestöjä osallistetaan päätöksenteossa ja tulosten seurannassa. Vierainamme hyvinvointialueen aluehallituksen puheenjohtaja JUHA MUSTONEN ja aluevaltuuston sekä aluehallituksen 1. varajäsenenä toimiva PAULA PUHAKKA. Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan! Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot ruokarajoitteista kahvitarjoilun järjestämiseksi viimeistään 15.2. ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen annaleena.kiiski(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon Leena Kiiskelle 040 751 9063.
JÄSENILLAN PAIKKA ON MUUTTUNUT! Uusi paikka on Senioripihan Matti-talon ravintola Suvanto, Rauhankatu 1, Joensuu. Olet lämpimästi tervetullut jäseniltaamme!

KESKIVIIKKONA 22.3. klo 17.30 jäsenillan aiheina ovat SYÖPÄ ja OSTEOPOROOSI. Näistä asioista meille tulee kertomaan sairaanhoitaja Marketta Komulainen Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksestä. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot ruokarajoitteista kahvitarjoilun järjestämiseksi viimeistään 15.3. ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen annaleena.kiiski(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon Leena Kiiskelle 040 751 9063.
Tilaisuus pidetään Senioripihan Matti-talon ravintola Suvanto, Rauhankatu 1, Joensuu. Tervetuloa jäseniltaamme!

TAPAHTUU LIEKSASSA

KESKIVIIKKONA 29.3. klo 17.30 alkaen tutkimushoitaja Marja-Leena Nuuttila kertoo Itä-Suomen Biopankista, mikä on sen tehtävä ja merkitys terveyttä edistävässä tutkimuksessa sekä terveyden- ja sairaanhoidon kehittämisessä. Miten voisin omalta osaltani tukea tätä arvokasta suomalaista työtä? Tilaisuudessa mukana myös luustoyhdistyksen uusi puheenjohtaja Anneli Kinnarinen.

Ennen tilaisuuden alkua klo 16.30-17.30 kulttuurikeskuksen kahvio on avoinna, jossa kahvilapalvelut omakustanteiset (käteinen ja kortit). Aulatilassa luustoyhdistys ja monet muut terveyttä edistävät yhdistykset esittelevät toimintaansa ja jakavat tietoa. Tule juttelemaan ja kysymään sinua askarruttavista asioista. Kaikille avoin ja maksuton yleisötilaisuus pidetään Kulttuurikeskuksen Brahe-salissa, Pielisentie 9, Lieksa. Tervetuloa osallistumaan!

KESKIVIIKKONA 19.4. klo 17.30 pidämme SÄÄNTÖMÄÄRÄISEN KEVÄTKOKOUKSEN, esillä ovat yhdistyksen sääntömääräiset asiat. Tilaisuudessa kahvitarjoilu.

Ennen kokousta Anneli Muona CareCare Oy:stä esittelee monikäyttöisiä, kotimaisia liukueste- ja jarrusukkia. Sukat estävät liukastumiset kuivissa ja kosteissa sisätiloissa. Ovat hygieenisiä, hengittäviä ja sopivat ympärivuorokautiseen käyttöön. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot ruokarajoitteista kahvitarjoilun järjestämiseksi viimeistään 12.4. ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen annaleena.kiiski(at)gmail.com, tekstiviestillä tai soittaen numeroon Leena Kiiskelle 040 751 9063. Tilaisuus pidetään Torikievarissa, Suvantokatu 6, Joensuu. Tervetuloa!

TAPAHTUU KITEELLÄ

TORSTAINA 11.5. klo 17.30 Suomen Luustoliiton toiminnanjohtaja Ansa Holm pitää asiantuntijaluennon aiheesta LUUSTOTERVEYS, OSTEOPENIAN JA OSTEOPOROOSIN PERUSHOITO. Miten ja millä keinoin voisin vaalia omaa tai esimerkiksi läheiseni luustoterveyttä? Lujat luut kaiken ikää! Tilaisuudessa mukana myös luustoyhdistyksen puheenjohtaja Anneli Kinnarinen.

Ennen tilaisuuden alkua klo 16.30-17.30 voit tutustua luustoyhdistyksen ja muiden paikallisten terveyttä edistävien yhdistysten toimintaan. Kahviopalvelut tarkentuvat myöhemmin. Tule juttelemaan ja kysymään sinua askarruttavista asioista. Kaikille avoin ja maksuton yleisötilaisuus pidetään Sivistys- ja kulttuurikeskus Ilmarisen Kiteesalissa, Koulutie 3, Kitee. Tervetuloa mukaan!

KESKIVIIKKONA 24.5. klo 13 teemme kevätretken Utran saarille Pielisjoelle. Ota matkalle mukaan omat eväät ja kävelysauvat! Ja jos sinulla on kiikarit, ota nekin kaulalle riippumaan tai reppuun.

Kävellään sopiva matka saarelta toiselle kauniiden puusiltojen kautta. Sopivassa kohdassa syödään eväitä samalla kun Riitta kertoo meille saarten historiasta ja nykypäivästä. Tarkkaillaan luontoa, kevään tuloa ja nautitaan yhdessäolosta.

Tule mukaan retkelle Utran saarille! Ei ilmoittautumisia. Tapaamisiin klo 13 Utran saarten edustalla olevalla parkkipaikalla, Utrantie 90, Joensuu. Lähdetään siitä yhdessä eteenpäin!

Liikunta

LIIKUNTARYHMÄT – kevätkausi 2023

KEHONHUOLTO alkoi tiistaina 17.1. klo 10 ja jatkuu 10 kertaa.
KUNTOTANSSI alkai torstaina 19.1. klo 10 ja jatkuu 10 kertaa.

Omavastuuosuus kummassakin on 30 €/liikuntalaji.
Kumpikin ryhmä on startannut ja molemmissa ryhmissä on vielä tilaa, joten soita tai lähetä tekstari Riitta Turuselle 0400 702 156 tai sähköpostia: riittaturunen02(at)gmail.com – näin nopeimmin varmistat paikkasi liikunnoissa. Liikuntaryhmät toimivat Kuntokeskus Energyn tiloissa, Torikatu 31, Joensuu. Käynti salille Torikadun puolelta.

KEHONHUOLLON ohjaajana toimii fysioterapeutti Anni Eresmaa-Korhonen. Kehonhuolto ei ole kovaa hikijumppaa, vaan siihen voi osallistua heikompikuntoisetkin. Tunnilla yhdistyvät liikkuvuusharjoittelu, tasapaino ja rauhalliset venyttelyt. Tunti päättyy lyhyeen rentoutusharjoitukseen.

KUNTOTANSSITUNTEJA vetää energinen Satu Hakulinen. Kuntotanssi on reipasta ja rytmikästä musiikin tahdissa toteutettavaa liikuntaa.

Sinulla on myös mahdollisuus käydä Energyn kuntosalilla. Kertamaksu on 4,90 € ja maksu Energyn infoon.

Hyvä tietää

YLEISTÄ YHDISTYKSESTÄ

Pohjois-Karjalan luustoyhdistys ry on perustettu 23.5.2012.

Yhdistys jakaa tietoa luuston terveyttä edistävistä elintavoista. Tavoitteena on osteoporoosin ja osteoporoottisten murtumien ehkäiseminen. Yhdistys pyrkii edistämään osteoporoosikuntoutujien hoito- ja kuntoutusmahdollisuuksia.

Yhdistys on Suomen Luustoliitto ry:n ja Kotikartanoyhdistyksen jäsen.

Jäsenmaksu on 20 euroa/vuosi. Liittyminen jäseneksi loppuvuodesta (loka-marras-joulukuu)
maksaa 8 €. Näin pääset mukaan myös loppuvuoden tilaisuuksiimme.

JÄSENETUJA

• Luustotieto-jäsenlehti neljä lehteä/vuosi
  • Vertaistukea, jäseniltoja ja retkiä
  • Yleisöluentoja
  • Jäsenkirje kaksi kertaa vuodessa
  • Tuettuja virkistyslomia Luustoliiton kautta
  • Koulutusta Luustoliiton kautta
  • Jäsenalennuksia: valtakunnalliset yritykset
  • Luustojumppaa & kuntotanssia & kuntosaliliikuntaa luustoystävälliseen hintaan
  • Lukupiiri-illat Joensuun pääkirjaston Opinpesässä

Jäseneksi voi liittyä kuka tahansa luuston huollosta ja terveystiedosta kiinnostunut. Lämpimästi tervetuloa mukaan yhdistyksemme toimintaan!

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

YHDISTYKSEN SÄÄNNÖT

Yhdistyksen säännöt

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2023 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset