Reumaliitto & Luustoliitto

Vahva minä -kurssi

Pohditko, miten pääsisit osteoporoosin omahoidon tavoitteisiisi? Mietityttääkö arki nivelreuman kanssa? Tukea kahden pitkäaikaissairauden kanssa elämiseen saat Reumaliiton ja Luustoliiton yhteiseltä kurssilta. Kurssille on mahdollisuus osallistua mistäpäin Suomea tahansa, sillä kurssi järjestetään kokonaan verkossa!

Kurssi on suunnattu aikuisille, joilla

• todettu osteoporoosi tai osteopenia sekä
  • nivelreuma.

Kurssi on kuuden etätapaamisen (Zoom) kokonaisuus:

• ke 9.10.2024 klo 17.00-19.00
  • ti 15.10.2024 klo 17.00-19.00 (Huom! poikkeuksellinen viikonpäivä!)
  • ke 23.10.2024 klo 17.00-19.00
  • ke 30.10.2024 klo 17.00-19.00
  • ke 6.11.2024 klo 17.00-19.00
  • ke 13.11.2024 klo 17.00-19.00

Kurssi on tarkoitettu aikuisille, joilla on todettu nivelreuma ja osteoporoosi tai osteopenia. Kurssin tavoitteena on tukea sinun arkeasi ja toimintakykyäsi sekä voimavarojesi vahvistumista. Kurssilta saat tietoa, taitoa ja motivaatiota oman terveyden ylläpitämiseen sekä luottamusta omiin kykyihisi ja mahdollisuuksiisi. Kurssilla käsitellään muun muassa omahoidon toteuttamista osteoporoosin / osteopenian ja nivelreuman näkökulmasta. Kurssilla tarkastellaan terveellisten elämäntapojen merkitystä ja keskitytään löytämään jokaisen omaan arkeen sopivia ratkaisuja. Kurssiteemoja käsitellään kurssilla ohjaajien alustusten, pari- ja ryhmäkeskustelujen, omien pohdintojen sekä pienten arjen tehtävien avulla.

Kurssilla opetellaan tekemään yhdessä jokaisen omaan arkeen liittyviä tavoitteita. Tavoitteet ovat työkaluja arjen pienten muutosten tekemiseen, uusien tapojen harjoitteluun tai niiden ylläpitoon. Kurssilla saat myös keinoja tavoitteen saavuttamiseen.

Kurssille voivat hakea aikuiset, joilla on todettu osteoporoosi tai osteopenia ja nivelreuma. Kurssille voit tulla omana itsenäsi. Kurssille osallistuminen edellyttää kuitenkin valmiutta omien arjen valintojen ja elämäntapojen tarkasteluun. Mitä aktiivisemmalla otteella osallistut kurssille, sitä enemmän saat itsellesi. Tavoitteellisella kurssilla ammattilaisohjauksen lisäksi tärkeässä roolissa on vertaistuki.

Kurssin hakuaika alkaa 18.6.2024 ja päättyy 15.9.2024 klo 16.00. Linkki hakulomakkeeseen on tällä sivulla hakuaikana.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnoista viimeistään viikolla 38.

Muutokset mahdollisia.

Lisätietoa: