Jäsenpalvelut

Jäsenenä voi olla Luustoliiton paikallisessa jäsenyhdistyksessä tai suoraan Luustoliitossa. Usealla liiton jäsenyhdistyksellä on lisäksi paikallisosasto tai toimintaryhmä eri paikkakunnalla. Yhdistykset, paikallisosastot ja toimintaryhmät ovat syntyneet jäsenten tarpeesta ja aktiivisuudesta. Jos omalla alueellasi ei ole vielä aktiivista toimintaa ja matka yhdistykseen on pitkä, niin ehkä voisit kysyä yhdistyksen puheenjohtajalta, että voisitteko järjestää jäsentapaamisen omalla paikkakunnallasi, muiden alueella asuvien jäsenten kanssa. Tarvittaessa saat tähän tukea myös Luustoliitosta.

Jäsenenä saat monenlaisia etuja, ajantasaista tietoa, alennuksia ja toki upean yhteisön, johon kuulua! Luustoliitto tarjoaa jäsenyhdistystensä jäsenille neljästi vuodessa ilmestyvän Luustotieto -jäsenlehden sekä ajantasaista tietoa ja tukea luuston terveydestä huolehtimiseen ja osteoporoosin omahoitoon muun muassa webinaarien ja sähköisten uutiskirjeiden avulla.

Liitto kouluttaa hyvinvoinnin ja terveydenhuollon ammattilaisia sekä vertaistukihenkilöitä osteoporoosia sairastavien tueksi. Luustoliitto järjestää yhteistyössä koulutettujen ammattilaisten kanssa luustokursseja eri paikkakunnilla sekä lisäksi verkko- ja etäkursseja sekä muuta omahoidon tukea kaikille osteoporoosia sairastaville asuinpaikasta riippumatta.

Liitto jäsenyhdistyksineen tarjoaa erilaisia alustoja sekä kohtaamispaikkoja vertaiskeskusteluille. Jäsenyhdistykset eri puolilla Suomea tarjoavat alueellista vertaistukea, erilaisia jäsentapahtumia ja toiminnallisia ryhmiä, virkistystä ja retkiä sekä kohdennettua jäsenviestintää jäsenilleen. Voimaa arkeen voit saada myös Luustoliiton tuetuilta lomilta.