Neuvonta

Liiton henkilöstö, erityisesti järjestösihteeri ja järjestösuunnittelija, tarjoavat apuaan ja tukeaan yhdistystoiminnan arkeen ja toiminnan kehittämiseen puhelimitse, sähköpostitse sekä yhdistysvierailuin.

Jos jokin askarruttaa sinua yhdistystoiminnassa tai mietit, miten jokin lomake tulisi täyttää, niin älä epäröi ottaa yhteyttä. Selvitetään asia yhdessä. Yhteystietomme löydät täältä.

Yhdistystoiminnassa aktiivisesti mukana olevien kannattaa myös liittyä sähköisen uutiskirjeemme postituslistalle. Aktiivitoimijoiden uutiskirje Mitä Missä Milloin postitetaan noin kerran kuukaudessa suoraan sähköpostiisi ja siinä kerrotaan kaikista ajankohtaisista uudistuksista, lakimuutoksista, koulutuksista sekä päivämääristä, jotka yhdistystoimijan on hyvä muistaa.

Alla on hyödyllisiä linkkejä, joista löytyy apua ja ohjeita yhdistystoiminnan tueksi ja alueellisen verkostoitumisen avuksi / järjestötoiminnan löytämiseksi. Eräs hyvä sivu, jota voi lämpimästi suositella kaikille yhdistystoimijoille on Pohjois-Karjalan alueella toimiva Jelli.fi -sivusto.

Toimeksi.fi tekee yhdistystoimintaa näkyväksi verkon kautta. Toimeksi.fi -palvelu kokoaa yhdistysten järjestämää toimintaa, tapahtumia, koulutuksia, vapaaehtoistehtäviä sekä työ- ja harjoittelupaikkoja verkkoon. Kokonaisuuteen kuuluvat myös alueelliset palvelut, jotka löydät alta. Sivuihin kannattaa tutustua, viestiä omasta toiminnasta ja verkostoitua muiden alueellisten toimijoiden kanssa. Sen avulla voitte löytää uusia mahdollisuuksia, yhteistyömuotoja sekä toimijoita oman yhdistyksenne viestin eteenpäin viemiseksi ja tavoitteenne toteuttamiseksi.

Kainuu: kaenuulaiset.fi

Kanta-Häme: meidänhäme.fi