Jäsenmaksulaskut ja -kortit

Luustoliitto toteuttaa kerran vuodessa aina alkuvuodesta kaikkien jäsenten massalaskutuksen. Liitto ilmoittaa vuosittain, mihin päivään mennessä hyväksytyt jäsenet ehtivät mukaan massalaskutukseen. Kaikki 10.1. mennessä hyväksytyt jäsenet saavat kuitenkin laskun joka tapauksessa liiton massalaskutuksen kautta.

Liitto luo massalaskut jäsenrekisterijärjestelmässä, jotta yhdistys voi halutessaan toteuttaa jäsenmaksuseurantaa suoraan järjestelmän reskontrassa. Massalaskut lähetetään joko paperisena postitse tai sähköpostitse niille, joiden laskutustapatoive on sähköposti.

Kaikille ilmoitetun päivämäärän jälkeen hyväksytyille uusille jäsenille tulee lähettää jäsenmaksulasku yhdistyksen toimesta. Mikäli jäsenmaksulasku lähetetään postitse, myös jäsenkortti lähetetään postitse. Jos jäsenmaksulasku lähetetään sähköpostitse, tulee yhdistyksen välittää pyyntö sähköisen jäsenkortin lähettämisestä liiton viestinnän ja jäsenpalveluiden suunnittelijalle.

Massalaskutuksessa sähköpostilaskun vastaanottajille toimitetaan jäsenkortti oletuksena sähköisenä. Sähköiset jäsenkortit lähetetään vastaanottajille aina liiton toimesta. Yhdistys voi kuitenkin halutessaan lähettää sähköpostilaskun vastaanottajalle myös paperisen jäsenkortin. Jäsenkorttipohjia ja paperisia jäsenmaksulaskupohjia toimitetaan yhdistyksille nippuina aina massalaskujen lähetyksen yhteydessä.

Otathan yhteyttä liiton viestinnän ja jäsenpalveluiden suunnittelijaan, mikäli tarvitset apua laskujen luomisessa.