Viestintä
Viestintä ja markkinointi ovat tärkeä osa yhdistyksen toimintaa. Ilman viestintää ja markkinointia ei yhdistyksestä tai yhdistyksen tärkeästä työstä tiedetä, eikä yhdistyksen pariin löydetä. Viestintää ja markkinointia voi toteuttaa perinteisen lehtimainoksen tai -artikkelin lisäksi muun muassa verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa sekä erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa.
Liitto tukee jäsenyhdistyksiään viestinnässä monin eri tavoin tarjoamalla esimerkiksi erilaisia materiaaleja, viestintäkanavia sekä yleistä apua. Yhdistyksillä on käytössään muun muassa:
- Luustotieto-lehden tapahtumakalenteri
- Luustotieto-lehden Yhdistyksissä tapahtuu -osio
- Erilaiset mallipohjat
- Mahdollisuus omiin verkkosivuihin Luustoliiton verkkosivujen osana
- Mahdollisuus hyödyntää jäsenrekisterijärjestelmää viestintään
- Tuki tapahtumamainosten suunnittelussa ja toteuttamisessa
- Tuki yhdistysesitteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa
- Tuki muiden materiaalien suunnittelussa ja toteuttamisessa
- Luustoliiton valmiit materiaalit, kuten esitteet, verkkosivut ja videot
Otathan tarvittaessa yhteyttä liiton viestinnän ja jäsenpalveluiden suunnittelijaan tai järjestösuunnittelijaan. Mikäli yhdistys tarvitsee esimerkiksi uutta materiaalia, varaathan työstöaikaa vähintään 14 päivää ennen tarvetta.