Liittokokous

Liiton päätäntävaltaa käyttävät liiton kokoukset, jotka ovat varsinaisia tai ylimääräisiä kokouksia. Varsinaiset kokoukset ovat kevätkokous, joka pidetään vuosittain viimeistään huhtikuun loppuun mennessä ja syyskokous, joka pidetään vuosittain viimeistään marraskuun loppuun mennessä.

Suomen Luustoliiton sääntömääräinen syksyn liittokokous pidetään lauantaina 26.11.2022 klo 12.00–14.00 Tampereella. Kokouksen asialistalla ovat sääntömääräiset asiat (liiton säännöt, § 13) sekä sääntömuutos. Ennen virallista kokousta klo 10.30 alkaen on liittokokousluento aiheesta Toimintakyky ja murtumat ikääntyvillä. Luennoitsijana on apulaisprofessori, yliopistotutkija Toni Rikkonen Itä-Suomen yliopistosta (Kuopion tuki- ja liikuntaelintutkimusyksikkö, Kliininen tutkimuskeskus Mediteknia). Luento videoidaan ja se on katsottavissa tilaisuuden jälkeen kahden viikon ajan verkossa.

Liittokokouksesta on kerrottu 3/2022 Luustotietolehdessä, liiton verkkosivuilla sekä sähköisessä uutiskirjeessä, Aktiivikirjeessä. Kokouskutsu on lähetetty sekä kirjeenä että sähköpostitse jäsenyhdistysten puheenjohtajille viikolla 41. Kutsun liitteenä on lähetetty esityslista, ilmoittautumislomake, valtakirja sekä Neuvottelupäivien ohjelma.

Jäsenyhdistysten tulee ilmoittaa kokousedustajiensa nimet sekä yhteystiedot kokousmateriaalin toimittamista varten viimeistään pe 11.11.2022 (9 §). Ilmoittautumiset ovat sitovia. Peruutuksista on tärkeä ilmoittaa mahdollisimman pian Luustoliiton toimistoon.

Materiaali kokousedustajille ja yhdistyksen edustajien määrä

Toimitamme kokouksen esityslistan siihen liittyvine esityksineen ja lausuntoineen jäsenyhdistysten edustajille viimeistään viikkoa ennen kokousta (9 §).

Jäsenyhdistys saa lähettää liiton kokoukseen yhden virallisen edustajan alkavaa sataa (100) henkilöjäsentään kohden, kuitenkin enimmäismäärä on 10 edustajaa. Edustajamäärä määräytyy 31.12.2021 jäsenrekisteriin merkittyjen varsinaisten jäsenten mukaan. Kukin yhdistys vastaa liittokokousedustajiensa matkakuluista (9 §).