Aluekoulutukset

Luustoliitto järjestää vuosittain alueellisia ja/tai teemallisia etäkoulutuksia jäsenyhdistystensä vapaaehtoistoimijoille ja muille toiminnasta kiinnostuneille. Koulutuksissa on tähän mennessä käsitelty mm. yhdistyksen toiminnan kehittämistä, lakiuudistuksia ja jäsenhankintaa. Koulutukset suunnitellaan ja toteutetaan yhdistysten ja ajankohtaisten tarpeiden mukaan.

Valtakunnalliset koulutustilaisuudet ovat tärkeä tiedon jaon sekä yhdistystoiminnan tuen sekä kehittämisen mahdollistaja. Koulutuksissa tarjotaan toimintamalleja ja työkaluja yhdistyksen arkeen. Valtakunnalliset koulutukset mahdollistavat aktiivisten vapaaehtoisten kohtaamisen, keskinäisen vertaistuen saamisen ja tarjoamisen sekä kokemusten ja hyvien mallien jakamisen yhdistykseltä toiselle.

Luustoliiton aluekoulutukset

Nykyään aluekoulutus keskittyy enemmän syksyn Neuvottelupäiviin, sillä tällä hetkellä järjestetään vuosittain useita, teemallisia yhdistyskoulutuksia etäyhteyttä hyödyntäen. Yhdistystoimijoiden toiveesta järjestämme kuitenkin vuonna 2024 puheenjohtajistolle lähitapaamisen Helsingissä kesäkuun aikana. Koulutukset ovat maksuttomia, mutta matkakulut ovat omakustanteiset.

Vuoden mittaan voidaan toteuttaa tarvittaessa myös lisäkoulutuksia yhdistysten toiveiden ja tarpeiden pohjalta. Lisäkoulutukset toteutetaan lähtökohtaisesti verkkokoulutuksina, mutta tarvittaessa on mahdollista sopia myös lähikoulutuksista. Ole yhteydessä Henriikkaan (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441) tai Tiinaan (tiina.kuronen@luustoliitto.fi tai 050 442 3999).

Koulutuksissa luustoyhdistysten vapaaehtoiset tapaavat toisiaan, voivat tuoda esiin tuen tarpeita, joita yhdistyksen arjessa on tullut esiin. Koulutuksissa aktiivitoimijat saavat myös vertaistukea toimintaansa yhdistyksen vapaaehtoisena.