Aluekoulutukset

Luustoliitto järjestää vuosittain alueellisia koulutuksia jäsenyhdistystensä vapaaehtoistoimijoille ja muille toiminnasta kiinnostuneille. Koulutuksissa on tähän mennessä käsitelty mm. yhdistyksen toiminnan kehittämistä, lakiuudistuksia ja jäsenhankintaa. Koulutukset suunnitellaan ja toteutetaan yhdistysten ja ajankohtaisten tarpeiden mukaan.

Valtakunnalliset koulutustilaisuudet ovat tärkeä tiedon jaon sekä yhdistystoiminnan tuen sekä kehittämisen mahdollistaja. Koulutuksissa tarjotaan toimintamalleja ja työkaluja yhdistyksen arkeen. Valtakunnalliset koulutukset mahdollistavat aktiivisten vapaaehtoisten kohtaamisen, keskinäisen vertaistuen saamisen ja tarjoamisen sekä kokemusten ja hyvien mallien jakamisen yhdistykseltä toiselle.

Luustoliiton aluekoulutukset vuonna 2022

Koronarajoituksista johtuen helmi- ja maaliskuussa 2022 järjestettiin teemallisia yhdistyskoulutuksia etäyhteydellä. Yhdistystoimijoiden toiveesta ja koronarajoitusten purkamisen jälkeen voimme iloksemme tarjota yhdistystoimijoille ja toiminnasta kiinnostuneille myös perinteisen kohtaamispaikan ja -mahdollisuuden alueellisissa koulutustilaisuuksissa Turussa tiistaina 24.5. klo 10-15 sekä Jyväskylässä lauantaina 10.9. Aluekoulutus tarjoaa vinkkejä yhdistyksen viestintään ja jäsenhankintaan. Koulutus on maksuton, mutta matkakulut ovat omakustanteiset. Aluekoulutuksiin tulee ilmoittautua sähköpostitse Tiinalle (ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliostasi). Turun tilaisuuden ilmoittautuminen päättyy 30.4.

Vuoden mittaan voidaan tarvittaessa toteuttaa myös lisäkoulutuksia yhdistysten toiveiden ja tarpeiden pohjalta. Ole tarvittaessa yhteydessä toiveistanne toimistoomme tai Tiinaan: tiina.kuronen@luustoliitto.fi tai 050 442 3999

Teemalliset yhdistyskoulutukset keväällä 2022

• ma 31.1. klo 16-17 Toivo vertaistuki sovellus, OLKA
  • ma 14.2. klo 16-17 Yhdistyksen oma verkkosivu
  • ma 28.2. klo 15-17 Yhdistystoiminnan tuki; Toimintatonni
  • ke 2.3. klo 16-17 Jäsenrekisteri aktiiviseen käyttöön & tietosuoja
  • ma 14.3. klo 16-17 EKLIn terveiset, INFO ja keskustelua liikunnan vertaisohjaajien koulutuksista
  • ke 30.3. klo 16-17 Jäsenhankintakampanja – Viestitään vaikuttavasti

Koulutuksissa luustoyhdistysten aktiivitoimijat tapaavat toisiaan, voivat tuoda esiin tuen tarpeita, joita yhdistyksen arjessa on tullut esiin. Koulutuksissa aktiivitoimijat saavat myös vertaistukea toimintaansa yhdistyksen vapaaehtoisena.