Aluekoulutukset

Luustoliitto järjestää vuosittain alueellisia koulutuksia jäsenyhdistystensä vapaaehtoistoimijoille. Koulutuksissa on tähän mennessä käsitelty mm. yhdistyksen viestinnän kehittämistä ja jäsenhankintaa. Koulutukset suunnitellaan ja toteutetaan yhdistysten ja ajankohtaisten tarpeiden mukaan.

Valtakunnalliset koulutustilaisuudet ovat tärkeä tiedon jaon sekä yhdistystoiminnan tuen sekä kehittämisen mahdollistaja. Aluekoulutus on suunnattu Luustoliiton jäsenyhdistysten vapaaehtoistoimijoille. Koulutuksissa tarjotaan toimintamalleja ja työkaluja yhdistyksen arkeen. Valtakunnalliset koulutukset mahdollistavat aktiivisten vapaaehtoisten keskinäisen vertaistuen, kokemusten sekä hyvien mallien jakamisen yhdistykseltä toiselle.

Luustoliiton aluekoulutukset vuonna 2022

Koronarajoituksista johtuen aluekoulutukset järjestetään keväällä 2022 teemallisina yhdistyskoulutuksina etäyhteydellä. Vuoden mittaan toteutetaan tarvittaessa myös lisäkoulutuksia yhdistysten toiveiden ja tarpeiden pohjalta. Tarvittaessa teemallisia koulutuksia jatketaan vielä syksyllä, joten ilmoitathan yhdistyksesi tarpeista ja toiveistanne Tiinalle:

tiina.kuronen@luustoliitto.fi tai 050 442 3999

Teemalliset yhdistyskoulutukset keväällä 2022

• ma 31.1. klo 16-17 Toivo vertaistuki sovellus, OLKA
  • ma 14.2. klo 16-17 Yhdistyksen oma verkkosivu
  • ma 28.2. klo 15-17 Yhdistystoiminnan tuki; Toimintatonni
  • ke 2.3. klo 16-17 Jäsenrekisteri aktiiviseen käyttöön & tietosuoja
  • ma 14.3. klo 16-17 EKLIn terveiset, INFO ja keskustelua liikunnan vertaisohjaajien koulutuksista
  • ke 30.3. klo 16-17 Jäsenhankintakampanja – Viestitään vaikuttavasti

Koulutuksissa luustoyhdistysten aktiivitoimijat tapaavat toisiaan, voivat tuoda esiin tuen tarpeita, joita yhdistyksen arjessa on tullut esiin. Koulutuksissa aktiivitoimijat saavat myös vertaistukea toimintaansa yhdistyksen vapaaehtoisena.