Luustokurssin ohjaaja

Luustokurssi on toimintamalli, jonka avulla ammattilaiset voivat tuloksellisesti tukea asiakkaitaan omannäköiseen arkeen osteoporoosista huolimatta. Julkisen ja kolmannen sektorin yhteistyönä toteutettu kurssi yhdistää ammattilaisohjauksen ja vertaistuen. Luustokurssin ohjaajana voivat toimia julkisen sektorin sosiaali-, terveys- tai liikunta-alan ammattilaiset.

Yhteistyöhön lähtevä julkisen sektorin toimipaikka saa maksutta käyttöönsä Luustokurssin toimintamallin, joka sisältää muun muassa ohjaajien koulutuksen, osallistujien ja ohjaajien materiaalit sekä Luustoliiton jatkuvan tuen. Luustokurssin järjestäminen edellyttää, että järjestävä toimipaikka varaa kurssille ohjaajaresurssin ja tilat. Kurssin päätyttyä Luustoliitto kokoaa puolestasi kurssitulokset, joita voit hyödyntää omassa työympäristössäsi. Kurssin järjestäminen myös etänä on mahdollista.

Luustoliiton maksuttoman kurssiohjaajan kaksiosaisen koulutuksen kesto on yhteensä 7 tuntia (etäosallistuminen). Koulutus antaa valmiudet kurssien ohjaamiseen. Seuraava maksuton kurssiohjaaja koulutus järjestetään syksyllä 2024 kaksiosaisena (etätoteutus):

I osa ti 19.11.2024 klo 9.00–14.00 (sis. 1 h tauon ja lounastarjoilun)
II osa ke 26.11.2024 klo 9.00–12.00

Kenelle?

Olet tervetullut ohjaajakoulutukseen, jos sitoudut järjestämään julkisen sektorin toimipaikassasi vähintään yhden Luustokurssin lähi- tai etämuodossa vuoden 2025 aikana. I koulutuspäivä sisältää lounastauon (1 h) ja -tarjoilun sekä molempina koulutuspäivinä muita lyhyempiä taukoja. Koulutukseen voit osallistua etänä (Zoom). Etäosallistumiseen tarvitset hyvällä verkkoyhteydellä varustetun laitteen, jossa on sekä mikrofoni että kamera. Koulutusta edeltää pieni ennakkotehtävä.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä. Ilmoittautuminen päättyy 11.11.2024.

Lisätietoa kurssiyhteistyöstä ja kurssiohjaajan koulutuksesta:

Anna Selkama 050 594 3093 anna.selkama@luustoliitto.fi
Jenny Lohikivi 050 512 9117 jenny.lohikivi@luustoliitto.fi
Heidi Ilkanheimo 050 371 4558 heidi.ilkanheimo@luustoliitto.fi

Lue lisää Luustokurssista. Löydät Luustokurssin toimintamallin myös Innokylästä.