Sote- ja hyte-ammattilaiset

Luustoliitto tarjoaa erilaisia tilattavia materiaaleja, joita voi hyödyntää asiakastyössä eri-ikäisten kanssa. Materiaaleja on saatavilla niin luuston terveydestä kuin osteoporoosista. Materiaalit ovat pääosin maksuttomia, ja tilauksesta maksat vain postikulut.

Tilattavien materiaalien lisäksi liitto tarjoaa myös sähköisiä palveluita. Tutustu Osteoporoosin itsehoitopolkuun ja Keliakia ja luuston terveys -polkuun.

Välineitä, tietoa ja tukea

Luustoliitto tarjoaa monipuolista koulutusta osteoporoosia sairastavien parissa työskenteleville. Liitto koordinoi myös Avokuntoutusverkostoa sekä Luustoammattilaisten verkostoa.

Terveydenhuollon ammattilaisille on julkaistu lisäksi kouluikäistenaikuisten ja 65-vuotta täyttäneiden liikkumista luuston näkökulmasta käsittelevät videot. Videot on tuotettu Luustoliiton ja UKK-instituutin yhteystyönä osana UKK-instituutin Liikkumisen suositukset tunnetuksi ja käyttöön -hanketta. Hanke on saanut rahoitusta opetus- ja kulttuuriministeriöltä.