Ensimmäiset luustohoitajat valmistuivat

Suomen ensimmäiset koulutetut Luustohoitajat valmistuivat 8.3.2019. Ammattikorkeakoulu Arcadassa aloitettiin viime syyskuussa Luustohoitajan täydennyskoulutus (15 op) yhteistyönä Luustoliiton kanssa. Opinnot sisälsivät 14 lähiopiskelupäivää ja yksilöllisiä tehtäviä.

Koskaan aiemmin ei ole ollut mitään vastaavaa koulutuskokonaisuutta, mitä Arcada nyt on pystynyt tarjoamaan. Osaamisen hankkimisessa on kyse merkittävästä yhteiskunnallista asiasta. Asiantuntevan hoidon avulla pystytään nykyistä paremmin diagnostisoimaan ja hoitamaan osteoporoosia sairastavia ihmisiä sekä tukemaan omahoitoa. Samalla voidaan saavuttaa kustannussäästöjä.

Koulutuksen osallistujat ovat eri puolilta Suomea Oulua ja Kuopiota myöden. He lähes poikkeuksetta kertovat saaneensa varmuutta ja uutta intoa työhönsä. Osallistujat ovat myös koulutuksen aikana kehittäneet alueensa osteoporoosi- ja murtumahoitopolkuja merkittävästi eteenpäin.

Suureksi iloksemme voimme todeta, että Luustohoitajan täydennyskoulutus jatkuu Arcadassa.

Iloinen ja vahva valmistuneiden luustohoitajien joukko.