Hyppää sisältöön

Ohjeet Luustoliiton verkkokauppaan

Mikäli tarvitset lisäohjeita, otathan yhteyttä ennen tilauksen lähettämistä:
toimisto@luustoliitto.fi tai
050 539 1441

Tuotteet

Voit lisätä tuotteen ostoskoriin kaupan yleisnäkymässä tai tuotesivulla. Huomaathan, että tuotteita, joissa on useampia vaihtoehtoja (esim. juliste, esite, repäisylehtiö), voi lisätä ostoskoriin ainoastaan tuotesivun kautta. Pääset tuotesivulle tuotteen nimestä tai kuvasta. Voit palata takaisin tuotevalikoimaan Edellinen-toiminnolla tai Materiaalit-otsikosta.

Voit rajata tuotteita kategorian perusteella. Valitse haluamasi kategoria tai kategoriat ja etsi tarvitsemasi tuotteet. Lisää tuotteet ostoskoriin.

Ostoskori

Tarkasta ostoskorissa, että kaikkia tuotteita on oikea määrä. Voit muokata tilausmääriä Määrä-sarakkeessa. Muistathan valita tämän jälkeen Päivitä ostoskori.

Kassa

Kun olet lisännyt ostoskoriin kaikki tilattavat materiaalit, siirry kassalle. Näet valitsemasi tuotteet sivun oikeassa reunassa.

Toimitusvaihtoehdot

Valitse kassalomakkeella haluamasi toimitusvaihtoehto. Huomioithan, että Luustoliitto voi osaltaan varmistaa pakettien toimituksen perille saakka ainoastaan Kotipaketti-valinnalla. Mikäli tiedät, että toimipaikkaanne toimitetaan ovelle saakka myös tavalliset postipaketit, voit valita toimitusvaihtoehdoksi myös Postista noudettava paketti.

Postista noudettava paketti -valinnalla paketti toimitetaan lähtökohtaisesti aina lähimpään Postin noutopisteeseen.

Huom! Myös pakkausmateriaali painaa, joten tilausta ei kannata tehdä aivan painorajan ylärajalle, sillä tällöin todellinen paino voi ylittää verkkokaupan laskeman painon ja postikuluihin saattaa tulla muutoksia.

Jos valitset toimitusvaihtoehdoksi Nouto Luustoliiton toimistolta, et maksa tilauksesta postikuluja. Otathan yhteyttä noutoajan sopimiseksi.

Laskutustiedot

Täytä Laskutustiedot-kenttiin ne tiedot, joiden tulee näkyä laskulla. Älä kirjoita vaihtoehtoisia osoitteita, vaan noudata organisaatiosi ohjeita. Mikäli tilaat yksityishenkilönä, jätä Yrityksen nimi -kenttä tyhjäksi. Verkkolasku on tarkoitettu ainoastaan verkkolaskuja vastaanottaville yrityksille.

Huomaathan, että jotkut organisaatiot eivät vastaanota lainkaan paperilaskuja. Ethän tällöin valitse paperilaskua vaihtoehdoksi, vaan selvitä tarvittavat verkkolaskutiedot ja valitse laskutustavaksi verkkolasku.

Verkkolaskutustiedot

Mikäli tilaat yritykselle, usein ensisijainen laskutustapa on verkkolasku. Valitse pudotusvalikosta verkkolasku ja täytä avautuviin kenttiin tarvittavat tiedot. Jos et saa kenttiä näkyviin, valitse toinen laskutustapa ja tämän jälkeen uudelleen Verkkolasku.

  1. Valitse verkkolaskuoperaattori pudotusvalikosta. Selvitä operaattori tarvittaessa organisaatiosi laskutuksesta vastaavalta henkilöltä.
  2. Kirjoita verkkolaskuosoite. Verkkolaskuosoite on usein muotoa 0037XXXXXXXX. Verkkolaskuosoite ei ole posti- tai käyntiosoite.
  3. Kirjoita tarvittaessa tilausviite. Tilausviite on usein organisaatiosi määrittelemä, mutta tilausviite voi olla myös vapaamuotoisempi, esimerkiksi yksittäinen sana. Huomaathan, että tilausviitteeseen ei laskulla ole käytettävissä suurta merkkimäärää. Ethän siis kirjoita tähän ylimääräisiä kommentteja.

Toimitusosoite

Tilaatko yritykselle? Todennäköisesti toimitusosoite on eri kuin laskutusosoite, joten valitse ruutu Toimitus eri osoitteeseen?

  1. Ilmoita paketin vastaanottajan nimi ja tarvittaessa yrityksen nimi. Huomaathan, että nämä tiedot tulostetaan Postin osoitekorttiin, joten älä täytä kenttiin ylimääräisiä tietoja.
  2. Ilmoita Katuosoite-kentässä postiosoite. Yrityksellä postiosoite voi olla eri kuin käyntiosoite. Älä täytä osoitekenttään tai postinumero- tai toimipaikkakenttään vaihtoehtoisia tietoja, vaan ilmoita ainoastaan yksi tieto kuhunkin kohtaan.

Jos tilaat yksityishenkilönä tai esimerkiksi yhdistykselle, saattaa toimitusosoite olla sama kuin laskutustietoihin täyttämäsi osoite. Tällöin sinun ei tarvitse täyttää tietoja uudelleen.

Kommentti

Toivotko pakettia toimitettavaksi vasta hieman myöhemmin? Voit ilmoittaa, mikäli haluat toimituksen aikaisintaan esimerkiksi seuraavan kuun alkuun. Jos paketilla on kiire, otathan yhteyttä puhelimitse tai erikseen sähköpostilla.

Kommenttikentässä ei tule esittää toiveita kotiinkuljetuksesta tai noutopaikasta, sillä kotiinkuljetus valitaan erikseen toimitusvaihtoehdoista. Toisaalta emme voi ohjata pakettia tiettyyn noutopisteeseen, vaan Posti määrittelee noutopisteen toimitusosoitteen perusteella. Kotipaketit toimitetaan perille ilmoitettuun osoitteeseen.

Mikäli et voinut valita toimitustavaksi muuta kuin noudon Luustoliiton toimistolta, on tilauksesi painoltaan yli neljässä osassa toimitettava. Jos toivot tilaukselle toimitusta, ota tällöin yhteyttä viimeistään tilauksen lähettämisen jälkeen (yhteystiedot alla).

Toimitusehdot

Toimitusehtoihin on kirjattu toimitusehtojen lisäksi tarkemmat tiedot postikulujen määräytymisestä. Lisäksi toimitusehdoissa on ilmoitettu mahdollisista toimitusviiveistä tai postitustauoista. Lue ja hyväksy tilaus- ja sopimusehdot ja lähetä tilaus.

Tilausvahvistus

Saat onnistuneesta tilauksesta vahvistuksen sähköpostiisi. Tarkasta tiedot ja ilmoita mahdollisista korjaustarpeista viipymättä. Mikäli tilausvahvistusta ei kuulu, tarkastathan roskapostikansion. Ota tarvittaessa yhteyttä sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441).

Jaa somessa: