Elämää osteoporoosin kanssa -etäluentosarja

Luustoliitto järjestää etäluentosarjan kohdennettuna jäsenyhdistystensä jäsenille. Luennot järjestetään viikoittain, torstaisin klo 15 11.3.-20.5.2021 välillä, pois lukien helatorstai. Huomaathan, että 6.5. etäluento alkaa poikkeuksellisesti jo klo 12.

Kohderyhmä: Luustoliiton jäsenyhdistysten jäsenet

Tiedätkö miten itse voit vaikuttaa luustosi kuntoon? Tiesitkö, että osteoporoosin Käypä Hoito -suositus on uudistunut? Onko sairaus sinulle uusi tai haluaisitko kysyä asiasta lisää? Luentosarjan tavoitteena on tarjota ajankohtaista ja tutkittua tietoa osteoporoosista ja osteoporoosin hoidosta sairastavalle sekä tarjota tukea kuntoutumiseen, sairastavan arkeen sekä omahoitoon.

Luentosarjan teemat ovat aiheita, joista on tullut liitolle kysymyksiä ja joista jäsenyhdistysten jäsenet ovat toivoneet luentoja. Teemoja on suunniteltu yhdessä jäsenien kanssa muun muassa jäsenien päiväkahveilla sekä yhdistysten vapaaehtoisten kanssa yhdistysten jäsenilloissa nousseiden kysymysten pohjalta.

Luentojen aiheet ja luennoitsijat:

• to 11.3. Uudistunut Osteoporoosin Käypä Hoito -suositus (osteoporoosin tunnistaminen, diagnostiikka ja taustalla vaikuttavat asiat) Marjo Tuppurainen, naistentautien erikoislääkäri, professori Kuopion yliopistollinen sairaala
  • to 18.3. Osteoporoosia sairastavan kuntoutus ja kuntoutuminen, Tiina Huusko, Luustoliiton puheenjohtaja, LT, geriatrian ja sisätautien erikoislääkäri
  • to 25.3. Tavoitteellinen omahoito, toiminnallinen tapaaminen, Pauliina Tamminen ja Jenny Lohikivi, Luustoliitto, suunnittelija
  • to 1.4. Murtumat kuriin? Jokainen voi vaikuttaa, Ansa Holm, Luustoliitto, toiminnanjohtaja
  • to 8.4. Osteoporoosi ja suun terveys, Hannamari Välimaa, Suun mikrobiologian erikoishammaslääkäri
  • to 15.4. Tukea elintapamuutoksiin, Marja Kinnunen, Tule ry toiminnanjohtaja
  • to 22.4. Uudistunut osteoporoosin Käypä Hoito -suositus (perushoito/lääkehoito, hoitosuunnitelma sekä seuranta), Ari Rosenvall, yleislääketieteen erikoislääkäri, erityisosaamisalueena osteoporoosi
  • to 29.4. Kaatumisen ehkäisy, Tanja Kulmala UKK-instituutti, hankepäällikkö, kaatumisten ehkäisyn asiantuntija ja Eerika Tiirikainen, Luustoliitto, liikuntasuunnittelija
  • to 6.5. Huom. klo 12, Luulääkkeet, mahdollisten haittavaikutusten tunnistaminen & ennaltaehkäisy, Anna-Mari Koski, Endokrinologian ja sisätautien erikoislääkäri
  • to 13.5. HELATORSTAI – ei luentoa
  • to 20.5. Liikunta osteoporoosin ehkäisyssä ja hoidossa: kuuden maan yhteisen EU-hankkeen tuloksia, Mikko Julin, Laurea AMK, Lehtori

Miten pääsen mukaan? Etäluentosarja on kohdennettu Suomen Luustoliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Osallistuaksesi etäluentosarjaan sinun täytyy olla jonkun luusto- tai osteoporoosiyhdistyksen jäsen. Liity jäseneksi täältä.

Ilmoittaudu mukaan etäluentosarjaan osoitteeseen tiina.kuronen@luustoliitto.fi . Merkitse viestin otsikoksi Etäluento ja ilmoita sähköpostiosoite, johon haluat etäluentosarjan linkin sekä jäsennumerosi. Osallistuminen etäluennolle edellyttää tietokonetta (jossa on mikrofoni ja mielellään kamera), tablettia tai älypuhelinta. Pääset mukaan etäluennolle sähköpostiisi lähetettyä linkkiä napsauttamalla. Sama linkki toimii maalis- ja huhtikuun ajan. Toukokuun luennoista lähetetään erilliset linkit. Tietoja henkilötietojen käsittelystä tilaisuuksien osalta löytyy osoitteesta luustoliitto.fi/tietosuoja.

Sinua saattaa kiinnostaa