Uusi liikuntasuunnittelija aloitti

Luustoliiton Ehkäistään kaatumiset liikunnalla (EKLI) -hankkeessa aloitti syyskuun alkupuolella liikuntasuunnittelijana Aliisa Uotila. Nykyisen EKLI-hankkeen päättyessä syyskuun lopussa toiminta jatkuu EKLI II -hankkeen alla vähintään 30.5.2024 saakka.

Hankkeen toiminta laajenee kuluvana syksynä, sillä kohderyhmä EKLI II -hankkeessa on aiempaa laajempi, eli terveytensä kannalta liian vähän liikkuvat ikäihmiset, joilla on kaatumisriski. Hankkeen tavoitteena on edelleen vähentää kaatumistapaturmia OTAGO-harjoitteluohjelmaan perustuvalla EKLI-toimintamallilla muun muassa jalkauttamalla materiaalia sekä järjestämällä koulutuksia niin vapaaehtoisille kuin ammattilaisille.

– Taustaltani olen fysioterapeutti ja terveystieteiden maisteri. Aiemmin olen työskennellyt fysioterapeuttina niin osastolla, poliklinikalla kuin asiakkaan kotona. Viimeiset vuodet olen työskennellyt liikunnallisen elämäntavan edistämishankkeessa kuntasektorilla sekä liikunnanohjaajana niin ikäihmisten kuin työikäistenkin parissa. Työhöni on kuulunut ryhmien ohjaaminen, viestintä, tapahtumatuotanto sekä liikuntaneuvonta, Aliisa kertoo.

Aliisa työskentelee EKLI-hankkeessa vanhempainvapaan sijaisena.

– Järjestökenttä on itselleni uutta, ja odotankin innolla pääseväni tekemään yhteistyötä eri sektoreiden kanssa. Samalla pääsen edistämään ikääntyvien toimintakykyä ja lisäämään tietoa ja ymmärrystä kaatumisen ehkäisystä liikunnan avulla. Koen työn itselleni mieluisaksi, Aliisa jatkaa.

Aliisan tavoitat numerosta 050 5430 213 tai sähköpostitse osoitteesta aliisa.uotila@luustoliitto.fi.