Pyöräily on helppo tapa kehittää tehokkaasti kestävyyskuntoa ja alaraajojen lihasvoimaa

Kaksi iäkkäämpää henkilöä pyöräilemässä kauniilla säällä.

Pyöräillessä syke nousee enemmän kuin kävellessä. Vaikka ei tulisi ajatelleeksi, pyöräily kehittää myös tasapainoa ja aktivoi aivoja ympäristöä havainnoidessa. Pyöräillessä maisemien vaihtuessa nopeammin, voi nauttia erilaisista ympäristöistä, joka virkistää myös mieltä. 

Turvallisuudesta on hyvä pitää huolta, mm. varmistaa, että pyörä on hyvässä kunnossa sekä oikein säädetty. Tärkeää on käyttää pyöräilykypärää. 

Jos tuntuu että pyöräily on liian raskasta, yksi tapa on harkita sähköpyörää. Sähkö auttaa mäissä ja tuulisella säällä, ja näin pyöräily on vaivattomampaa. Haastetta pyöräilyyn. Pyöräily on helppo tapa kehittää tehokkaasti kestävyyskuntoa ja alaraajojen lihasvoimaa saa, kun esim. vaihtelee maastoja sekä omaa vauhtiaan. Talvella kuntopyöräily sisätiloissa on oiva tapa pitää kunnostaan huolta.

Lähde: terve.fi /artikkelit/pyoraily

Vieritä ylös