Luustoliiton työntekijät tutuiksi: Jenni

Jenni Tuomela, suunnittelija

Tein paluun Luustoliittoon helmikuussa, vajaan kolmen urheilujärjestöpuolella vietetyn vuoden jälkeen, vanhempainvapaan sijaisuutta tekemään. Työskentelen suunnittelijan tehtävissä kuntoutumistoiminnan puolella ja työtehtäväni liittyvät pääasiassa luustokurssien ohjaamiseen ja tavoitteellisen ryhmätoiminnan kehittämiseen.

Olen koulutukseltani fysioterapeutti (AMK) ja terveystieteiden maisteri liikuntalääketieteestä. Nykyisessä työssäni pääsen hyvin yhdistämään koulutustaustani sekä aikaisempaa työkokemustani lääkinnällisen kuntoutuksen sekä kehittämistyön parista. Viimeisimmät työvuoteni olen viettänyt kouluikäisten liikuntaan liittyvissä kehittämistehtävissä Voimisteluliitossa, ja kouluttanut työssäni opettajia, valmentajia ja vastuuoppilaita.

Vuodet ovat olleet hurjan opettavaisia, ja olen jälleen monta erilaista kokemusta rikkaampi. Oli kuitenkin todella mukava palata takaisin luustoterveyteen ja kuntoutumiseen liittyvien asioiden pariin, ja näitäkin asioita katsoo jälleen hieman uudenlaisin silmin.

Vapaa-aikaani vietän paljon perheeni kanssa liikkuen. Aloitin vuosi sitten tenniksen ja uuden lajin löytäminen on tuonut ryhtiä myös muutenkin liikunnan harrastamiseen. Mikä parasta, tenniksestä on tullut koko perheen yhteinen harrastus ja 11-, 9- ja 5-vuotiaat lapseni sekä puolisoni antavat jo hyvää harjoitusvastusta. Lisäksi olen intohimoinen lukija sekä luonnosta nautiskelija, ja yhdistänkin nämä usein lenkkeilemällä äänikirjoja kuunnellen. Varsinkin näin etäaikana pääasiassa koneen ääressä tehtävä työ vaatii vastapainokseen vapaa-aikaa muualla kuin ruudun ääressä.

Luustoliittoon oli todella mukava palata ja on ollut mahtavaa päästä heti käärimään hihat osittain tuttujen ja osittain uusien asioiden parissa. Vuosi tuo tullessaan varmasti paljon mieleenpainuvia kohtaamisia, niin etänä kuin toivottavasti jossain vaiheessa jo kasvotustenkin. Tapaamisiin!

Jenni

Sinua saattaa kiinnostaa