Luustoliiton työntekijät tutuiksi: Annika Timonen

Annika Timonen, suunnittelija

Aloitin helmikuussa 2020 Luustoliitossa suunnittelijana äitiysloman sijaisena. Olen koulutukseltani fysioterapeutti, ja tehnyt jo pitkään töitä ikäihmisten kanssa. Olen tällä hetkellä työvapaalla Helsingin kaupungin työstäni Koskelan palvelukeskuksesta.

Tutustuin Luustoliittoon jo monta vuotta sitten Helsingissä pidetyn Luustokurssin myötä. Kun Luustoliitto aloitti kouluttamaan terveydenhuollon ammattilaisia Luustokurssien vetämiseen, päätin hypätä tähän haasteeseen mukaan. Koen kurssien vetämisen hyvin mielekkäänä. Minusta on parasta nähdä miten osallistujat voimaantuvat kurssin aikana, saavat vertaistukea toisiltaan ja jopa tekevät pieniä arjen muutoksia luustonsa hyvinvointia ajatellen.

Tästä Luustoliiton sijaisuudesta sain tietää luustokurssiohjaajien yhteisessä tapaamisessa. Ajattelin, että tämä olisi mahtava tilaisuus päästä tekemään erilaista mutta silti merkityksellistä työtä. Pidän siitä, että tässäkin työssä on asiakaskohtaamisia mm. etävälitteisen Luustokurssin vetämisen myötä, saan myös suunnitella tulevaa toimintaa sekä tehdä yhteistyötä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa.

Ainoana haasteena tässä työssä olen kokenut sen, että kun aiemmin fyysinen työni on muuttunut pitkälti toimistotyöhön. Hieman on ollut totuttelemista, mutta onneksi taustani myötä ergonomia-asiat ja taukojumpat ovat hallussa.

Mukavaa kevään jatkoa toivottaen
Annika