Pirkanmaan Luustoyhdistys ry

mhaatainen@gmail.com

Toiminta

TAPAHTUMIA

Keskiviikkona 12.6.2024 kesäretki Viikinsaareen. Lähtö Hopealinjojen reittilaivalla Tampereella Laukontorin satamasta kello 11. Teatterimenu Ravintola Viikinsaaressa kello 12 ja kesäteatteri kello 14.

Seija Holma – Tommi Auvinen – Juha Vainio

VANHOJA POIKIA

Miehet, unelmat ja laulut

HINTA jäsenelle 65 € ja ei-jäsenelle 70 € (sis. laivamatkat, lounaan ja teatterilipun). Jos et halua tulla katsomaan teatteriesitystä, voit tulla mukaan laivamatkalle ja lounaalle sekä vain nauttimaan yhdessäolosta ja Viikinsaaren vehreästä luonnosta, jolloin HINTA jäsenelle 25 € ja ei-jäsenelle 30 € (sis. laivamatkat ja lounaan).

Ilmoittautumiset 30.5. mennessä Birgitalle osoitteeseen birgitta.hakulinen@gmail.com ja maksut 6.6. mennessä Pirkanmaan Luustoyhdistyksen tilille FI19 8000 1570 9897 24. Lounastarjoilu (G, Veg, L, M), ilmoita muu erityisruokavalio sekä haluatko teatteriinkin vai pelkästään lounasretkelle. Paikkoja rajoitetusti.
Nähdään retkellä!

Tiistaina 10.9.2024 klo 17–18
Jäsentapaaminen-Vertaistuki Sampolan kahvio Pulinassa (Sammonkatu 2, Tampere) Tule keskustelemaan ja tapaamaan Pirkanmaan Luustoyhdistyksen jäseniä sekä tutustumaan ja ideoimaan yhdistyksen toimintaa ennen yhteistyökumppanin yleisöluentoa. Luennoitsijana Sampolan auditoriossa klo 18 on Sami Tarnanen, Fysioterapeutti TtT ja aiheena: Onko
harjoittelusta lääkkeeksi selkäkipuun?

LIIKUNTA
Kyttälän lähitorin luustoliikuntaryhmä torstaisin klo 10.30–11.30. Ryhmä lomailee kesä-heinäkuun, kevään viimeinen kerta on 30.5.2024 ja syyskausi alkaa 1.8.2024. Paikka: Tuomiokirkonkatu 22, Tampere (0 krs, Koskipirtti). Maksuton. Varusteiksi riittävät sisäliikuntavaatteet, sisätossut/-kengät ja juomapullo. Ilmoittautumista ei tarvita. Ryhmään voi osallistua yksittäisiäkin kertoja. Seuraa nettisivuja tai Kyttälän lähitorin kuukausikirjettä.
Lisätiedot ja Kyttälän lähitorin kk-kirjeen tilaus: Fysioterapeutti, p. 040 632 7834

Kyttälän lähitorin kuntosali
Ma-Pe 8–15.30
25 €/3 kk, 50 €/6 kk tai 3 € kerta.
Fysioterapeutin alkuohjaus ja ohjelma ajanvarauksella. Fysioterapeutti, p. 040 632 7834

Tampereen kaupungin osteoporoosi-kuntosaliryhmiin ilmoittautuminen alkaa tiistaina
13.8.2024 klo 9
.
Tiedot alkavista ryhmistä löytyvät 28.7.2024 lähtien osoitteessa: www.tampere.fi/ohjattuliikunta. Tässä osoitteessa on myös ilmoittautumislinkki Tampereen kaupunki, Liikuntapalvelut.

Tutustu kyseisessä osoitteessa kuntosaliryhmien lisäksi muihinkin Tampereen kaupungin tarjoamiin osteopeniaa ja osteoporoosia sairastaville sopiviin liikuntamahdollisuuksiin (esim. starttiryhmät, tasapainoryhmät, tuki- ja liikuntaelinsairauksien ryhmät). Vapaita paikkoja voi myöhemmin tiedustella puh. 050 345 1071.

LISÄTIETOJA

HUOM! Mikäli et saa Luustoliiton sähköistä Luustoviesti-uutiskirjettä ja sinulla on sähköposti, ilmoittaisitko sähköpostiosoitteesi osoitteeseen toimisto@luustoliitto.fi. Silloin voimme sähköpostitse viestittää tapahtumista tai mahdollisista uusista rajoituksista. Mahdollisuuksien mukaan julkaisemme tapahtumatietoja myös Aamulehden Meno-palstalla.

Tiedotamme kevään muista tapahtumista myöhemmin sähköpostitse ja näillä sivuilla. Jos järjestämme yleisölle vapaita tapahtumia, niin niistä ilmoitetaan myös Aamulehden menopalstalla.

Hyvä tietää

KULTTUURI- JA LIIKUNTALUOTSIT

Haluaisitko itsellesi kaverin tutustumaan Tampereella kulttuurikohteeseen, liikkumaan tai retkelle luontoon?

Jos yksin lähteminen kulttuurin ja liikunnan pariin tuntuu tylsältä tai vaikealta, voit pyytää maksutta kaveriksi kulttuuri-, liikunta- ja ympäristöluotsia. Luotsit ovat Tampereen kaupungin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka lähtevät täysi-ikäisten henkilöiden seuraksi esimerkiksi kävelylenkille, metsäretkelle tai museoon.

Voit pyytää luotsia kaveriksi Tampereen taidemuseoon, Museo Milavidaan, Sara Hildénin taidemuseoon, Työväenmuseo Werstaalle, Lenin-museoon, Vapriikkiin, Muumimuseoon, Poliisimuseoon, kesäisin avoinna olevaan Amurin työläismuseokortteliin, Kulttuuritalo Laikkuun, Pääkirjasto Metsoon, Niagaran elokuviin tai Tampere Filharmonian konsertteihin. Luotsin kanssa voit esimerkiksi jakaa näyttelyn tai konsertin herättämiä ajatuksia, minkä lisäksi luotsit avustavat tarvittaessa liikkumisessa. Luotsin kanssa voit myös lähteä kuntoilemaan kaupungin kuntosaleille, kävelylenkille, retkelle puistoon, luontopolulle tai metsään, tai vaikkapa pyörälenkille. Luotsin seurassa pääsee maksutta tutustumaan museoihin ja kaupungin kuntosaleihin sekä erikoishinnoin Tampere Filharmonian konsertteihin.

Ota yhteyttä Tampereen kaupungin luotsivaraukseen: luotsivaraus(at)tampere.fi tai puh. 040 806 3910 (ma ja to klo 10-12).

Käy tutustumassa myös Tampereen kaupungin tarjoamaan palveluun www.tampere.fi/terveystutka

JÄSENALENNUKSET

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut tai tutustu paikallisiin etuihin alla.

Tampere

Kauneushoitola Pirkkalan Beauty (Pereentie 27 D)
050 465 8823, www.pirkkalanbeauty.fi
* Kosteuttava ja ravitseva kasvohoito, Ruususen uni, kaikille ihotyypeille. Sisältää haluttaessa kulmien muotoilun ja värin. 59 € (norm. 65 €)
‘ Normaalihintaiset ihonhoitotuotteet -15 %

Pirkan Kello Ky (Kuninkaankatu 19)
* normaalihintaisista tuotteista -15 %.

Terveystalo (Rautatienkatu 27)
* -10 % luuntiheysmittauksen, kalsiumtason mittauksen (S-Ca) ja D-vitamiinitason mittauksen (S-D-25) normaalihinnasta.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2024 jäsenmaksu on 20,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon: toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset