Aluekoulutukset

Luustoliitto järjestää vuosittain alueellisia koulutuksia jäsenyhdistystensä aktiiveille. Koulutuksissa on tähän mennessä käsitelty mm. yhdistyksen viestinnän kehittämistä ja jäsenhankintaa. Koulutukset pyritään rakentamaan yhdistysten tarpeista lähtien.

SUOMEN LUUSTOLIITON ALUEKOULUTUKSET VUONNA 2020

Valtakunnalliset koulutustilaisuudet ovat tärkeä tiedon jaon sekä yhdistystoiminnan tuen sekä kehittämisen mahdollistaja. Aluekoulutus on suunnattu Luustoliiton jäsenyhdistysten vapaaehtoistoimijoille. Koulutuksissa tarjotaan toimintamalleja ja työkaluja yhdistyksen arkeen. Valtakunnalliset koulutukset mahdollistavat aktiivisten vapaaehtoisten keskinäisen vertaistuen, kokemusten sekä hyvien mallien jakamisen yhdistykseltä toiselle. Koulutuspäivien sisältö rakennetaan vastaamaan kentältä nousseisiin tarpeisiin.

Kevään 2020 aluekoulutuksissa käsitellään yhteiskunnan ja vapaaehtoistoiminnan muutosta ja keskustelemme elinvoimaisen yhdistyksen toimintaedellytyksistä. Elinvoimainen yhdistys tarvitsee tänä päivänä alueellisia yhteistyökumppaneita ja -mahdollisuuksia. Jaamme koulutuksessa kokemuksia yhteistyökumppanuuksista eri puolelta Suomea sekä ajankohtaista tietoa ja malleja hallinnon helpottamiseksi sekä toiminnan kehittämisen tueksi.

Koulutuksessa luustoyhdistysten aktiivitoimijat tapaavat toisiaan ja saavat vertaistukea toimintaansa yhdistyksen vapaaehtoisena. Aluekoulutuksissa on rajallinen määrä (20/paikkakunta) paikkoja. Jos haluat mukaan, niin ilmoittaudu 27.1. mennessä Tiinalle sähköpostilla tai puhelimitse p 050 442 3999. Ilmoitathan samalla, jos tarvitset erityisruokavaliota. Huomioithan, että matkakustannuksia ei korvata liiton puolesta.

Vuonna 2020 aluekoulutukset järjestetään seuraavasti:

keskiviikkona 5.2.2020 Pieksämäellä, Ukko Bistro Deli, Tallikankaankatu 3

maanantaina 10.2.2020 Tampereella, LuonnonHyvä, Sumeliuksenkatu 11