Aluekoulutukset

Luustoliitto järjestää vuosittain alueellisia koulutuksia jäsenyhdistystensä vapaaehtoistoimijoille. Koulutuksissa on tähän mennessä käsitelty mm. yhdistyksen viestinnän kehittämistä ja jäsenhankintaa. Koulutukset suunnitellaan ja toteutetaan yhdistysten ja ajankohtaisten tarpeiden mukaan.

Valtakunnalliset koulutustilaisuudet ovat tärkeä tiedon jaon sekä yhdistystoiminnan tuen sekä kehittämisen mahdollistaja. Aluekoulutus on suunnattu Luustoliiton jäsenyhdistysten vapaaehtoistoimijoille. Koulutuksissa tarjotaan toimintamalleja ja työkaluja yhdistyksen arkeen. Valtakunnalliset koulutukset mahdollistavat aktiivisten vapaaehtoisten keskinäisen vertaistuen, kokemusten sekä hyvien mallien jakamisen yhdistykseltä toiselle.

Luustoliiton aluekoulutukset vuonna 2021

Koronarajoituksista johtuen tämän vuoden aluekoulutukset järjestettiin teemallisina yhdistyskoulutuksina etäyhteyksin. Kevään mittaan on suunniteltu ja järjestetty myös lisäkoulutuksia yhdistysten toiveiden ja tarpeiden pohjalta. Tarvittaessa teemallisia koulutuksia jatketaan vielä syksyllä, joten ilmoitathan yhdistyksesi tarpeista ja toiveistanne Tiinalle:

tiina.kuronen@luustoliitto.fi tai
050 442 3999.

Teemalliset yhdistyskoulutukset keväällä 2021

• ti 12.1. klo 14-16: Jäsenrekisterijärjestelmä: Uusi jäsenrekisteri aktiiviseen käyttöön & tietosuoja
  • ti 19.1. klo 14-16: Nettisivujen päivittäminen
  • ti 26.1. klo 14-16: Mikä on Otago-ohjelma? Ehkäistään kaatumiset liikunnalla
  • ti 9.2. klo 14-16: Kuntavaalit ja vaikuttamistoiminta – Viestitään vaikuttavasti
  • ti 16.2. klo 14-16: Jäsenrekisterijärjestelmä: Tietosuoja
  • ti 23.2. klo 14-16: Yhdistystoiminnan tuki; erilaiset lomakkeet (mm. toimintatonni, vuosikalenteri ennakoinnin ja tilastoinnin apuna)
  • ti 2.3. klo 14-16: Toimintatonni ja yhdistyksen taloushallinto
  • ti 9.3. klo 14-16: Jäsenrekisterijärjestelmä: Laskutus ja tapahtumat
  • ti 23.3. klo 14-16: Luustopiiri – vertaistukea osteoporoosin omahoitoon
  • ti 6.4. klo 14-16: Vertaistoiminta Luustoliitossa
  • ti 20.4. klo 14-16: Kuntoutus-, yhdistys- ja jäsenpalvelut
  • ti 11.5. klo 14-16: Jäsenrekisterijärjestelmä: tekstiviestien lähettäminen ja kertausta

Suomen Luustoliiton aluekoulutukset vuonna 2020

Kevään 2020 aluekoulutuksissa käsiteltiin yhteiskunnan ja vapaaehtoistoiminnan muutosta ja keskustelemme elinvoimaisen yhdistyksen toimintaedellytyksistä. Elinvoimainen yhdistys tarvitsee tänä päivänä alueellisia yhteistyökumppaneita ja -mahdollisuuksia. Jaoimme koulutuksessa kokemuksia yhteistyökumppanuuksista eri puolelta Suomea sekä ajankohtaista tietoa ja malleja hallinnon helpottamiseksi sekä toiminnan kehittämisen tueksi.

Koulutuksessa luustoyhdistysten aktiivitoimijat tapasivat toisiaan ja saivat vertaistukea toimintaansa yhdistyksen vapaaehtoisena.

Vuonna 2020 aluekoulutukset järjestettiin seuraavasti:

• 5.2.2020 Pieksämäellä
  • 10.2.2020 Tampereella