Verkkokurssi: Lähitapaamiset Rovaniemellä

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä kuntoutumisesi tueksi? Lähde mukaan Luustoliiton verkkokurssille! Kurssilta saat eväitä pitkäaikaissairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia osteoporoosin omahoitoon ja kuntoutumiseen.

Verkkokurssin kesto on 3 kuukautta:

Kurssin aloitustapaaminen Rovaniemellä lauantaina 7.9.2019 klo 10.00-16.00
Kurssijakso verkossa 7.9.-30.11.2019
Kurssin päätöstapaaminen Rovaniemellä lauantaina 30.11.2019 klo 10.00-16.00

Hakuaika on päättynyt. Hakijoille ilmoitetaan valinnasta viimeistään 28.6.2019.

Verkkokurssilta voimaa kuntoutumiseen

Kurssilla käsitellään osteoporoosia, terveellistä ja monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa ja rentoutumista. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Teemojen pohdinnassa voit hyödyntää itsellesi mielekkäitä keinoja, esim. kirjoittamista, valokuvia, piirroksia tai itsellesi tuttuja sovelluksia. Kutakin teemaa käsitellään 1-2 viikkoa kerrallaan, joiden aikana voit itse päättää osallistumiseesi sopivimman ajankohdan. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen on kurssilla keskeistä.

Kurssi alkaa ja päättyy kurssiryhmän yhteisellä tapaamisella Rovaniemellä. Lisäksi kurssin aikana järjestetään videotapaamisia. Maksuton kurssi sisältää helppokäyttöisen kurssialustan/sovelluksen ja sen käytön opastuksen, kurssimateriaalin, ammattilaisen ohjaaman kurssijakson verkossa sekä kurssitapaamisten ohjelman ja ateriat. Kurssien ohjaajana toimii Luustoliiton ammattilainen.

Kurssille mahtuu 10 osallistujaa. Valinnoissa huomioidaan mahdollinen aiempi osallistuminen Luustoliiton kuntoutumiskursseille tai muille sopeutumisvalmennuskursseille. Valinnoissa painotetaan erityisesti hakijan tarvetta kurssille. Hakulomakkeessa (alla) kannattaa siis kuvailla mahdollisimman monipuolisesti ja tarkasti, miksi kurssi olisi sinulle tarpeellinen ja miten kurssi tukisi arkeasi osteoporoosin/osteopenian kanssa.

Kurssille osallistuminen edellyttää

• nettiyhteydellä varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään,
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella 3 kk pituiselle kurssille omassa tahdissa sekä
  • mahdollisuutta osallistua kurssin aloitus- ja päätöstapaamiseen Rovaniemellä ja kurssin aikana järjestettäviin videotapaamisiin.

Lisätietoja verkkokurssista Pauliina Tammiselta  050 512 9117  pauliina.tamminen@luustoliitto.fi

Täyttämällä ja lähettämällä verkkokurssin hakulomakkeen hyväksyt rekisteriselosteen Luustoliiton verkkokurssin hakijoista sekä Luustoliiton tietosuoja- ja rekisteriselosteen.

Palaa edelliselle sivulle (kaikki Luustoliiton verkkokurssit).