Etävälitteinen Luustokurssi 2

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä kuntoutumisesi tueksi? Lähde mukaan Luustoliiton etävälitteiselle luustokurssille! Kurssilta saat eväitä pitkäaikaissairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia osteoporoosin omahoitoon ja kuntoutumiseen.

Kurssin videotapaamiset keskiviikkoisin 14.10.-18.11.2020 klo 16.30-18.00. Kurssi koostuu kuudesta videotapaamisesta ryhmän kanssa. Tapaamisten välillä teet itsenäisesti omaan arkeesi liittyviä pieniä tehtäviä ja pohdintoja.

Kurssin hakuaika on päättynyt ja valinnasta on ilmoitettu hakijoille.

Etävälitteiseltä kurssilta voimaa kuntoutumiseen

Kurssilla käsitellään osteoporoosia, monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien pienten tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Videotapaamiset ovat viikon välein, tapaamisten välillä voit itse päättää milloin toteutat pienet tehtävät arjessasi. Itsenäisesti tekemäsi tehtävät toimivat pohjana videotapaamisten yhteiselle pohdinnalle. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen on kurssilla keskeistä.

Maksuton kurssi sisältää kuusi videotapaamista yhdessä muiden kurssilaisten kanssa ja ammattilaisohjauksen. Tapaamisten välillä teet itsenäisesti omaan arkeesi liittyviä pieniä tehtäviä ja pohdintoja. Saat kurssimateriaalia kotiin kurssia varten. Kurssin ohjaajana toimii Luustoliiton ammattilainen.

Kurssi valinnoissa painotetaan erityisesti hakijan tarvetta kurssille. Hakulomakkeessa kannattaa siis kuvailla mahdollisimman monipuolisesti ja tarkasti, miksi kurssi olisi sinulle tarpeellinen ja miten kurssi tukisi arkeasi osteoporoosin/osteopenian kanssa.

Kurssille osallistuminen edellyttää

• nettiyhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella 6 kertaa videotapaamisiin ja niiden välillä tehtäviin/pohdintoihin.

Lisätiedot: Jenny Lohikivi, 050 512 9117, jenny.lohikivi@luustoliitto.fi

Täyttämällä ja lähettämällä etäkurssin hakulomakkeen hyväksyt rekisteriselosteen Luustoliiton verkkokurssin hakijoista sekä Luustoliiton tietosuoja- ja rekisteriselosteen.

Vieritä ylös