Verkko- ja etäkurssit

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä kuntoutumisesi tueksi? Lähde mukaan Luustoliiton verkko- tai etävälitteiselle kuntoutumiskurssille! Kurssilta saat eväitä osteoporoosin kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia omahoitoon ja kuntoutumiseen.

Verkkokurssit vuonna 2021

Seuraavat verkkokurssit järjestetään syksyllä 2021.

Verkkokurssin kesto on 3 kuukautta. Pääsääntöisesti verkkokurssilla on alussa ja lopussa lähitapaaminen. Muuten kurssi etenee verkkotyöskentelynä, jonka aikana voita päättää osallistumiseesi sopivimman ajankohdan. Lisäksi verkkokurssin aikana on yksi videovälitteinen tapaaminen. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen on kurssilla keskeistä.

Etävälitteiset kurssit vuonna 2021

Kurssi sisältää 6 videovälitteistä tapaamista, jotka järjestetään 13.4.2021 alkaen tiistaisin klo 10.00-11.30. Kurssin hakuaika on 8.-28.2.2021. Lisätietoa kurssista.

Kurssi sisältää 6 videovälitteistä tapaamista, jotka järjestetään 13.4.2021 alkaen tiistaisin klo 16.30-18.00. Kurssin hakuaika on 8.-28.2.2021. Lisätietoa kurssista.

Kurssi sisältää 6 videovälitteistä tapaamista, jotka järjestetään 14.4.2021 alkaen keskiviikoisin klo 10.00-11.30. Kurssin hakuaika on 8.-28.2.2021. Lisätietoa kurssista.

KURSSILTA VOIMIA KUNTOUTUMISEEN

Verkko- ja etävälitteisellä kurssilla käsitellään osteoporoosia, monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa ja rentoutumista. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Teemojen pohdinnassa voit hyödyntää itsellesi mielekkäitä keinoja, esimerkiki kirjoittamista, valokuvia, piirroksia tai itsellesi tuttuja sovelluksia. Tapaamisten välillä voit itse päättää osallistumiseesi sopivimman ajankohdan. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen ovat kurssilla keskeistä. Kurssien ohjaajana toimii Luustoliiton ammattilainen.

"Kurssikaverin innoittamana kaivoin sukset esiin ja kävin hiihtolenkillä."
"Kurssilla oivalsi miten asiat liittyvät toisiinsa ja miten paljon itse voi tehdä. Omasta terveydestähän tässä on kyse."
"Tuli käytettyä tietokonetta enemmän. Nyt juttelen lastenlasten kanssa Skypessä."
"Sain taas uutta puhtia. Ryhmästä sai vertaistukea ja ohjaaja oli kannustava."

MUKAAN KURSSILLE?

Kurssit ovat maksuttomia, mutta edellyttävät sitoutumisen koko kurssiin. Aiempaa verkko- tai etävälitteisen kurssin kokemusta et tarvitse.

Verkkokurssi sisältää helppokäyttöisen kurssialustan tai sovelluksen ja sen käytön opastuksen, lähitapaamiset kurssin alussa ja lopussa, vähintään yhden videovälitteisen tapaamisen, itsenäistä työskentelyä verkossa, kurssimateriaalin ja Luustoliiton ammattilaisohjauksen.

Etävälitteinen luustokurssi sisältää videovälitteiset tapaamiset, kurssimateriaalin, itsenäistä työskentelyä tapaamisten välillä ja Luustoliiton ammattilaisohjauksen.

Kursseillle osallistuminen edellyttää:

• nettiyhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella kurssin tapaamisiin ja niiden välillä tehtäviin/pohdintoihin.

Yhdelle kurssille valitaan 5-10 osallistujaa. Valinnoissa huomioidaan mahdollinen aiempi osallistuminen Luustoliiton kuntoutumiskursseille tai muille sopeutumisvalmennuskursseille. Valinnoissa painotetaan myös hakijan tarvetta kurssille. Kannattaa siis kuvailla mahdollisimman monipuolisesti, miksi hyötyisit kurssista.

Lisätietoja: Jenny Lohikivi, 050 512 9117, jenny.lohikivi@luustoliitto.fi

Vieritä ylös