Luustoneuvonta

Luustoliiton neuvontapalvelusta saat tietoa ja tukea osteoporoosiin ja sen omahoitoon liittyvissä kysymyksissä. Luustoneuvojan kanssa voit keskustella esimerkiksi ravitsemuksesta, liikunnasta, lääkärin määräämän luulääkityksen itsenäisestä toteuttamisesta tai Luustoliiton ja sen jäsenyhdistysten tarjoamista palveluista. Luustoneuvonta perustuu Osteoporoosi Käypä hoito -suosituksiin ja muihin virallisiin mm. ravitsemukseen ja liikuntaan liittyviin kansallisiin suosituksiiin. Luustoneuvonnassa ei oteta kantaa terveydenhuollossa tehtyihin hoito- tai lääkemääräyksiin tai tutkimuksiin. Näissä asioissa ota aina yhteyttä omaan hoitotahoosi.

Tutustu myös usein kysyttyjen kysymysten vastauspankkiin.

Luustoneuvoja vastaa puheluihin torstaisin klo 12.00-14.00 välisenä aikana lukuun ottamatta arkipyhiä ja loma-aikoja. Soittaminen maksaa normaalin matkapuhelinmaksun verran. Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostitse. Liitäthän sähköpostiin puhelinnumerosi, sillä joskus kysymykseen vastaaminen onnistuu parhaiten puhelimitse. Sähköposteihin vastataan n. viikon kuluessa.

Luustoneuvontaa puhelimitse torstaisin klo 12.00-14.00 numerossa 050 3377 570

Luustoneuvontaa sähköpostitse: luustoneuvonta@luustoliitto.fi