Luustokurssit

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Kiinnostaako sinua miten voit vaikuttaa luustosi kuntoon? Kaipaatko vertaistukea ja keskustelua samassa tilanteessa olevien kanssa? Luustokurssi on sinua varten!

Kurssilta saat eväitä pitkäaikaisen sairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja potkua osteoporoosin omahoitoon. Kurssilla käsitellään monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa. Kurssilla painottuu tiedon soveltaminen omaan arkeen erilaisten harjoitusten ja keskustelun avulla. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kursseja ohjaavat sosiaali- ja terveydenhuollon sekä liikunta-alan ammattilaiset. Kursseilla kokemusten vaihtaminen, yhdessä oppiminen sekä vertaistuki ovat keskeisessä roolissa.

Kursseja järjestetään paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Alla olevasta ja pitkin vuotta päivittyvästä listasta löydät kuluvan vuoden kurssit. Osa kunnista järjestää yhteistyössä Luustoliiton kanssa kertaluontoisia Luustoinfoja. Mikäli omalla paikkakunnallasi ei ole kuntoutustoimintaa, voit hakea Luustoliiton verkko- tai etäkurssille. Tutustu myös Luustoliiton tuettuhin lomiin.

Hae Luustokurssille

Kursseja järjestetään Helsingissä ja Tampereella. Helsingissä järjestetään myös ruotsinkielinen kurssi. Tarkemmat tiedot kursseista ja haluohjeet löydät tältä sivulta. Huomioithan, että sivua päivitetään ja uusia kursseja julkaistaan pitkin vuotta.

Jos kurssisi keskeytyi kevällä 2020, niin olethan yhteydessä sen jatkoon liittyen kurssipaikkaasi.

Lisätietoja: Pauliina Tamminen, 050 371 4558, pauliina.tamminen@luustoliitto.fi

Vieritä ylös