Luustoinfot

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Kiinnostaako sinua, miten voit vaikuttaa luustosi kuntoon?

Luustoinfo on suunnattu henkilöille, joilla on todettu osteoporoosi tai osteopenia. Noin 3 tunnin mittaisessa ryhmätapaamisessa keskitytään osteoporoosin omahoitoon: monipuoliseen ravitsemukseen, proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin saantiin, liikuntaan, kaatumisen ehkäisyyn ja lepoon. Aiheiden lomassa on taukoliikuntaa ja mahdollisuus vaihtaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lisäksi saat tietoa Luustoliiton paikallisen jäsenyhdistyksen toiminnasta. Saat kotiin vietäväksi monipuolista materiaalia, jonka avulla oma tavoitteellinen kuntoutuminen lähtee käyntiin.

Infoja järjestetään paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Osa kunnista järjestää yhteistyössä Luustoliiton kanssa Luustokursseja. Mikäli omalla paikkakunnallasi ei ole kuntoutustoimintaa, voit hakea verkko- tai etävalitteiselle kursseille. Tutustu myös Luustoliiton tuetuihin lomiin.

Luustoinfoja järjestetään seuraavilla paikkakunnilla:

Luustoinfoja järjestetään Kouvolassa keväällä 2021 seuraavast:

ke 24.2.2021 klo 13.00
ke 31.3.2021 klo 13.00
ke 28.4.2021 klo 13.00
ke 26.5.2021 klo 13.00

Luustoinfot järjestään osoitteessa: Marjoniementie 8 B, 45100 Kouvola (Kuntoutus)

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Terveys- ja hyvinvointipiste Virtaamon fysioterapeutti puh. 040 4865533.

Luustoinfo järjestetään 2-3 kertaa vuodessa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Fysioterapeutti YAMK Iiris Salomaa, Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen yksikkö puh. 044 716 1334

Luustoinfo järjestetään n. kerran vuodessa. Lisätietoja: Pauliina Tamminen, 050 371 4558, pauliina.tamminen@luustoliitto.fi

Luustoinfo järjestetään n. 2 kertaa vuodessa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Avokuntoutuksen ajanvaraus, 03 5657 8800 tai avokuntoutus@tampere.fi

Vieritä ylös