Luustoinfot

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Kiinnostaako sinua, miten voit vaikuttaa luustosi kuntoon?

Luustoinfo on suunnattu henkilöille, joilla on todettu osteoporoosi tai osteopenia. Noin 3 tunnin mittaisessa ryhmätapaamisessa keskitytään osteoporoosin omahoitoon: monipuoliseen ravitsemukseen, proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin saantiin, liikuntaan, kaatumisen ehkäisyyn ja lepoon. Aiheiden lomassa on taukoliikuntaa ja mahdollisuus vaihtaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lisäksi saat tietoa Luustoliiton paikallisen jäsenyhdistyksen toiminnasta. Saat kotiin vietäväksi monipuolista materiaalia, jonka avulla oma tavoitteellinen kuntoutuminen lähtee käyntiin.

Infoja järjestetään paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Osa kunnista järjestää yhteistyössä Luustoliiton kanssa Luustokursseja. Mikäli omalla paikkakunnallasi ei ole kuntoutustoimintaa, voit hakea verkko- tai etävalitteiselle kursseille. Tutustu myös Luustoliiton tuetuihin lomiin.

Luustoinfoja järjestetään seuraavilla paikkakunnilla:

Syksyn 2020 Luuustoinfojen osalta ota suoraan yhteyttä Luustoinfon ohjaajaan Päivi Inkilään. Luustoinfot järjestetään Terveys- ja hyvinvointipiste Virtaamossa, Valtarin ostoskeskus, Kouvolankatu 15, Kouvola.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Fysioterapeutti Päivi Inkilä, Terveys- ja hyvinvointipiste Virtaamo, 040 486 5533 tai vaihde 05 22051

Luustoinfo järjestetään 2-3 kertaa vuodessa. Syksyn 2020 Luuustoinfojen osalta ota suoraan yhteytta Luustoinfon ohjaajaan Iiris Salomaahan.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Fysioterapeutti YAMK Iiris Salomaa, Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen yksikkö 044 716 1334

Luustoinfo järjestetään n. kerran vuodessa. Lisätietoja: Pauliina Tamminen, 050 371 4558, pauliina.tamminen@luustoliitto.fi

Luustoinfo järjestetään n. 2 kertaa vuodessa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Avokuntoutuksen ajanvaraus, 03 5657 8800 tai avokuntoutus@tampere.fi

Vieritä ylös