Verkkokurssi 1 Turku

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä? Lähde mukaan Luustoliiton verkkokurssille! Kurssilta saat eväitä osteoporoosin kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia omahoitoon.

Verkkokurssin sisältö

• Aloitustapaaminen Turussa ke 2.3.2022 klo 10.00-16.00
  • Päätöstapaaminen Turussa ke 18.5.2022 klo 10.00–16.00
  • Tapaamisten välillä ohjattu verkkojakso, itsenäistä työskentelyä ja videovälitteinen välitapaaminen

Verkkokurssi sisältää helppokäyttöisen kurssialustan tai sovelluksen ja sen käytön opastuksen, ryhmän tapaamiset kolme kertaa kurssin aikana, itsenäistä työskentelyä verkossa, kurssimateriaalin ja Luustoliiton ammattilaisohjauksen. Kurssi on maksuton, mutta koko kurssiin sitoutumista edellytetään. Kurssin kesto on 3 kuukautta. Aiempaa verkkokurssikokemusta et tarvitse.

Verkkokurssilla käsitellään osteoporoosia, monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa ja unta. Kurssin teemojan tarkastellaan oman arkesi näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja. Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Teemojen pohdinnassa voit hyödyntää itsellesi mielekkäitä keinoja, esimerkiksi kirjoittamista, valokuvia, piirroksia tai itsellesi tuttuja sovelluksia. Kutakin teemaa käsitellään verkkojaksolla noin 1-2 viikkoa kerrallaan, joiden aikana voit itse päättää verkkotyöskentelyyn osallistumiseesi sopivimman ajankohdan.

Kurssille hakeminen

Kurssille voi hakea asuinkunnasta riippumatta kuka tahansa aikuinen, jolla on todettu osteoporoosi tai osteopenia.

Verkkokurssille osallistuminen edellyttää

• nettiyhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään,
  • mahdollisuutta osallistua kurssin alussa ja lopussa lähitapaamisiin Turussa,
  • mahdollisuutta osallistua ohjatun verkkojakson aikana etätapaamiseen sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella 3 kk pituiselle kurssille ja sen tehtäviin omassa tahdissa.

Kurssin hakuaika on päättynyt. Kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä viikolla 6 sähköpostitse, jonka jälkeen kurssille valittujen tulee vahvistaa osallistumisensa.

Kurssivalinnoissa painotetaan erityisesti hakijan tarvetta kurssille. Hakulomakkeessa kannattaa siis kuvailla mahdollisimman monipuolisesti ja tarkasti, miksi kurssi olisi sinulle tarpeellinen ja miten kurssi tukisi arkeasi osteoporoosin/osteopenian kanssa. Lisäksi valinnoissa huomioidaan mahdollinen aiempi osallistuminen Luustoliiton kursseille tai muille sopeutumisvalmennuskursseille. Täyttämällä ja lähettämällä kurssin hakulomakkeen hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt

Lisätietoja: Anna Selkama 050 594 3093 anna.selkama@luustoliitto.fi