Etäkurssi 2

Etäkurssi 2 järjestetään syksyllä 2024. Kurssin aikataulu varmistuu kevään aikana.

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä? Lähde mukaan Luustoliiton etäkurssille! Kurssilta saat eväitä pitkäaikaissairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia osteoporoosin omahoitoon. Kurssi koostuu seitsemästä 1,5 h mittaisesta etätapaamisesta (Zoom) ryhmän kanssa.

Kurssitapaamisten välillä teet itsenäisesti omaan arkeesi liittyviä pieniä tehtäviä ja pohdintoja. Kurssin ohjaajana toimii Luustoliiton ammattilainen. Saat kurssimateriaalin kotiin kurssia varten. Ennen kurssin aloitusta on mahdollisuus testata ja harjoitella kurssilla käytettävää etäyhteyttä (Zoom). Aiempaa kokemusta et tarvitse. Kurssi on maksuton, mutta koko kurssiin sitoutumista edellytetään.

Etäkurssilta voimaa arkeen

Kurssilla käsitellään osteoporoosia/osteopeniaa, monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa ja unta. Kurssin teemojan tarkastellaan oman arkesi näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien pienten tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Etätapaamiset ovat viikon välein, mutta tapaamisten välillä voit itse päättää milloin toteutat pienet tehtävät arjessasi. Itsenäisesti tekemäsi tehtävät toimivat pohjana etätapaamisten yhteiselle pohdinnalle. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen on kurssilla keskeistä.

Kurssille hakeminen

Kurssille voi hakea asuinkunnasta riippumatta kuka tahansa aikuinen, jolla on todettu osteoporoosi tai osteopenia

Kurssille osallistuminen edellyttää

• nettiyhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella kurssin tapaamisiin sekä niiden välillä tehtäviin ja pohdintoihin.

Kurssin hakuaikana löydät kurssin hakulomakkeen tästä.

Kurssivalinnoissa painotetaan erityisesti hakijan tarvetta kurssille. Lisäksi valinnoissa huomioidaan mahdollinen aiempi osallistuminen Luustoliiton kursseille tai muille vastaaville kursseille.

Lisätietoja: Heidi Ilkanheimo 050 371 4558 heidi.ilkanheimo@luustoliitto.fi

Muutokset ovat mahdollisia.