Verkkokurssi 1

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä kuntoutumisesi tueksi? Lähde mukaan Luustoliiton verkkokurssille! Kurssilta saat eväitä osteoporoosin kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia omahoitoon ja kuntoutumiseen.

Verkkokurssin sisältö

• Videovälitteinen aloitustapaaminen pe 27.8.2021 klo 10.00-16.00
  • Videovälitteinen välitapaaminen pe 1.10.2021 klo 12.00–13.30
  • Videovälitteinen päätöstapaaminen pe 19.11.2021 klo 10.00–16.00
  • Tapaamisten välillä ohjattu verkkojakso ja itsenäistä työskentelyä

Verkkokurssi sisältää helppokäyttöisen kurssialustan tai sovelluksen ja sen käytön opastuksen, ryhmän tapaamiset kolme kertaa kurssin aikana, itsenäistä työskentelyä verkossa, kurssimateriaalin ja Luustoliiton ammattilaisohjauksen. Kurssi on maksuton, mutta koko kurssiin sitoutumista edellytetään. Kurssin kesto on 3 kuukautta. Aiempaa verkkokurssikokemusta et tarvitse.

Verkkokurssilla käsitellään osteoporoosia, monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa ja unta. Kurssin teemojan tarkastellaan oman arkesi näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja. Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Teemojen pohdinnassa voit hyödyntää itsellesi mielekkäitä keinoja, esimerkiksi kirjoittamista, valokuvia, piirroksia tai itsellesi tuttuja sovelluksia. Kutakin teemaa käsitellään verkkojaksolla noin 1-2 viikkoa kerrallaan, joiden aikana voit itse päättää verkkotyöskentelyyn osallistumiseesi sopivimman ajankohdan.

Kurssille hakeminen

Kurssille voi hakea asuinkunnasta riippumatta kuka tahansa aikuinen, jolla on todettu osteoporoosi tai osteopenia.

Verkkokurssille osallistuminen edellyttää

• nettiyhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään,
  • mahdollisuutta osallistua kurssin videotapaamisiin sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella 3 kk pituiselle kurssille ja sen tehtäviin omassa tahdissa.

Kurssin hakuaika on 24.5.-20.6.2021. Kurssivalinnoissa painotetaan erityisesti hakijan tarvetta kurssille. Hakulomakkeessa kannattaa siis kuvailla mahdollisimman monipuolisesti ja tarkasti, miksi kurssi olisi sinulle tarpeellinen ja miten kurssi tukisi arkeasi osteoporoosin/osteopenian kanssa. Lisäksi valinnoissa huomioidaan mahdollinen aiempi osallistuminen Luustoliiton kuntoutumiskursseille tai muille sopeutumisvalmennuskursseille.

Kurssin hakuaika on päättynyt.

Täyttämällä ja lähettämällä hakulomakkeen hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt
HUOM! Jos täytät hakemuksen puhelimella tai tabletilla, kysymykset näkyvät parhaiten, kun käännät laitteen vaakatasoon.

Kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä viikolla 25 sähköpostitse, jonka jälkeen kurssille valittujen tulee vahvistaa osallistumisensa.

Lisätietoja: Jenni Tuomela 050 594 3093 jenni.tuomela@luustoliitto.fi