Etävälitteinen kurssi 1

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä kuntoutumisesi tueksi? Lähde mukaan Luustoliiton etävälitteiselle kurssille! Kurssilta saat eväitä pitkäaikaissairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia osteoporoosin omahoitoon ja kuntoutumiseen.

Kurssi koostuu kuudesta 1,5 h mittaisesta videotapaamisesta ryhmän kanssa. Kurssin videotapaamiset järjestetään 25.8.–29.9.2021 viikon välein keskiviikkoisin klo 10.00–11.30.

Kurssitapaamisten välillä teet itsenäisesti omaan arkeesi liittyviä pieniä tehtäviä ja pohdintoja. Kurssin ohjaajana toimii Luustoliiton ammattilainen. Saat kurssimateriaalin kotiin kurssia varten. Ennen kurssin aloitusta on mahdollisuus testata ja harjoitella kurssilla käytettävää etäyhteyttä. Aiempaa kokemusta et tarvitse. Kurssi on maksuton, mutta koko kurssiin sitoutumista edellytetään.

Etävälitteiseltä kurssilta voimaa kuntoutumiseen

Kurssilla käsitellään osteoporoosia, monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa, kaatumisen ehkäisyä sekä lepoa ja unta. Kurssin teemojan tarkastellaan oman arkesi näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien pienten tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Videotapaamiset ovat viikon välein, mutta tapaamisten välillä voit itse päättää milloin toteutat pienet tehtävät arjessasi. Itsenäisesti tekemäsi tehtävät toimivat pohjana videotapaamisten yhteiselle pohdinnalle. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen on kurssilla keskeistä.

Kurssille hakeminen

Kurssille voi hakea asuinkunnasta riippumatta kuka tahansa aikuinen, jolla on todettu osteoporoosi tai osteopenia.

Kurssille osallistuminen edellyttää

• nettiyhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella kurssin tapaamisiin sekä niiden välillä tehtäviin ja pohdintoihin.

Kurssin hakuaika on päättynyt ja kurssivalinnoista on ilmoitettu hakijoille.

Lisätietoja: Jenni Tuomela 050 594 3093 jenni.tuomela@luustoliitto.fi