Turun Seudun Luustoyhdistys

Turun Seudun Luustoyhdistys on mukana Turun TULE-tietokeskuksen toiminnassa.

Turun Seudun Luusto-, -Nivel-, -Reuma- ja -Selkäyhdistys ovat kumppanuusyhdistyksiä TULE-tietokeskuksessa. Yhdistysten tarkoituksena on tuki- ja liikuntaelinten (tule) terveyden edistäminen, tule-sairauksien ennaltaehkäisy sekä tule-sairaiden elämänlaadun parantaminen.

Neuvonta ja ohjaus on ilmaista,

Turun Seudun Luustoyhdistys
c/o TULE-tietokeskus
Humalistonkatu 10
20100 TURKU

Yhteydenotto sähköpostitse
turunseudunluustoyhdistys@gmail.com

Puheenjohtaja vuonna 2019
Pohjola Merja
p. 040-7553035, meikku.pohjola@gmail.com

Sihteeri
Ståhlberg Sanna
p. 040-5738526, st.berg(at)dnainternet.net

Muut hallituksen jäsenet
Laakso Pirkko
Laaja Terttu
Hämäläinen Aija
Koivisto Anne-Maija
Suomela Ruut

VERTAISTUKEA

Yhdistyksemme vertaispuhelin päivystää tiistai klo 14-16 puh 040 7553035 ja torstai klo 10-12 puh 040 5776471.

Liikuntaohjeita löytyy Luustoliiton sivuilta ja YouTube-videoista. Myös TULE-tietokeskus auttaa tuki- ja liikuntaelinasioissa www.tule.fi

KUNTOSALI

Yhdistyksen jäsenille ILMAISET kuntosalivuorot alkavat 2.9.2020. Keskiviikkoisin klo 17.30-19.00 ja torstaisin klo 15.30-17.00 Ruusukorttelissa, Puistokatu 11. (28.5.2020 asti). Laitteita käytetään omatoimisesti, ja vuoron vastaavana toimii yhdistyksen vertainen. Koronan vuoksi rajoitettu osallistujamäärä. Tulethan terveenä paikalle.

LUUSTOVIIKOLLA 21.10. klo 13.00 Turun Urheilupuiston “Unelmien kannaksella” kuntoilua, TULE-tietokeskuksen fysioterapeutti ohjaamassa. Lopuksi tarjoamme pullakahvit. Sateen sattuessa Pääkatsomossa katoksen alla. Ilmoittautumiset Pirkolle, p. 041-4457110  ma 19.10. iltaan mennessä.

SYYSKOKOUS ja ”PUUROJUHLA”  17.11.20 klo 18.00 alkaen Tule-keskuksessa. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Ohjelmaa ennen kokousta, suunnitellaan vielä. Riisipuuroa sekä kahvia ja joulutorttuja tarjolla. Tervetuloa. Toivotaan, että saadaan pidettyä korona-turvavälit huomioiden.

20.10.20 kansainvälinen Osteoporoosipäivä – pukeudutaan valkoiseen paitaan.

20.10. 20  klo 12 alkaen ”Liikuntaa luustolle” -miniluento TULE-tietokeskuksessa, Humalistonkatu 10, Turku.

TULE-tietokeskuksen ohjelmaa mm:
3.9.  klo 12   Naprapatia niska-hartiaseudun alueen kipujen hoidossa -miniluento. luennoitsija naprapaatti  Miika Helminen
10.9. klo 12  Muutokset jalan toiminnassa syynä jalkakipuihin -miniluento. ft. Riikka Huhta, Askelklinikka
16.9.  klo 12 ja klo 17 kuminauhajumppa (20 min.)
17.9.  klo 12 vinkit nukkumisergonomiaan -miniluento.
22.9.  klo 12  Ikäihmisten jalkojenhoito luento.  Sirpa Siekkeli (Kinttupiste)

Yhdistyksen jäsenet voivat ottaa osaa myös kumppanuusyhdistysten tapahtumiin. Kumppanuusyhdistykset : Turun Seudun Luusto-, Nivel-, Reuma- ja Selkäyhdistys.

Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys ry perustettiin samoihin aikoihin kuin valtakunnallinen Suomen Osteoporoosiyhdistys (nykyinen Luustoliitto) yli kymmenen vuotta sitten. Vuonna 2015 yhdistys muutti
nimensä Turun Seudun Luustoyhdistykseksi valtakunnallisen linjan mukaisesti.

Yhdistyksen tehtävä on luustoterveyden ja terveellisten elintapojen edistäminen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimisen, hoidon ja kuntoutuksen edesauttaminen. Jäseniä yhdistyksessä on noin kaksisataa, ja se on valtakunnallisen liiton suurimpia jäsenyhdistyksiä.

Jäsenmaksu on 17,00 euroa vuonna 2020.

Toiminta

Yhdistyksen toimintaan kuuluvat liikuntatoiminta, jäsenillat, luustoterveystapahtumat, yleisöluentotilaisuudet ja virkistystoiminta. Tiedotamme toiminnastamme Luustotieto-lehdessä, yhdistyksen nettisivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Voit myös ilmoittaa sähköpostiosoitteesi yhdistykselle saadaksesi sähköisen uutiskirjeen.

Vapaaehtoiset

Turun Seudun Luustoyhdistyksen toiminta perustuu kokonaan vapaaehtoiseen työhön jäsenistön hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, ja toivomme jäseniltämme aktiivista toimintaa yhteisen asian puolesta. Jo runsas osallistuminen yhdistyksemme tapahtumiin innostaa yhdistyksen aktiiveja käynnistämään uusia toimintamuotoja. Yhdistyksen hallituksen jäsenet iloitsevat kaikesta palautteestasi ja ehdotuksistasi koskien yhdistyksen toimintaa.

Valitettavasti lomakkeella liittyminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Voit kuitenkin liittyä valitsemasi yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi Luustoliiton toimistoon sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441). Halutessasi voit ilmoittaa tietosi myös suoraan yhdistykselle.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös