Päijät-Hämeen Luustoterveys

PÄIJÄT-HÄMEEN LUUSTOTERVEYS RY TOIMII NIMENSÄ MUKAISESTI PÄIJÄT-HÄMEEN ALUEELLA.

Katso tästä yhdistysesitteemme!

Toimintamme on alkanut 2010, kun katsottiin alueellisen potilasyhdistyksen tarpeellisuus myös tällä alueella. Nyt jäsenmäärämme on noin 245 henkilöä ja toimintamme on aktiivista.

Jäsenenä sinulla on paljon etuja, esim. jäseniltapäivät , joissa on asiaa luustoterveydestä ja myös kevyempää ohjelmaa. On mahdollisuus osallistua kuntosaliryhmiimme, saada vertaistukea ja saada uusia kavereita. Luustoliitto järjestää haettavia luustokuntoutujille tarkoitettuja lomia, koulutuksia ja paljon materiaaleja osteoporoosin omahoidosta.

Jäsenmaksu on vain 18 euroa vuodessa.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!!

Postiosoite ja tapaamispaikka
Lahden Järjestökeskus , Hämeenkatu 26 A 3.krs, 15140 Lahti

Annikki Kumpulainen
Puh. 040 480 9920, paijathameen.luustoterveys(at)outlook.com

Jäsenasiat, rahastonhoitaja ja sihteeri
Tuija Lehtinen
Rykmentinkatu 10 as 13, 15700 Lahti

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

Syksyn 2020 tapahtumat järjestämme kulloinkion vallitsevan epidemiatilanteen mukaan.

Seuratkaa paikallislehtien sivuilta järjestöpalstoja. Ilmoitamme siellä jos joudumme tekemään muutoksia tapaamisiimme! Tarvittaessa ole yhteydessä Annikkiin 040-4809920.

Tapaamispaikkamme on Lahden Järjestökeskus , Hämeenkatu 26 A 3 krs. Ulko-oven vieressä on summeri, jota painamalla ovi avataan tilasta.

Tiistaina 8.9 klo 15.00 on Lahden Järjestökeskuksessa vertaistuki-ilta, jossa juttelemme kevään poikkeustilanteen aiheuttamista huolista ja haasteista mm. osteoporoosihoitoon liittyen. Mitä elämässä muuttui? Löysitkö uusia liikuntamuotoja ? Saitko tarvittavat hoidot ja lääkkeet ajallaan? Käsittelemme myös Lahden kaupungin osteoporoosin hoitopolkua, josta jäsenkirjeessämme on myös maininta. Yhdistyks tarjoaa kahvit ja pullat. Tervetuloa !

___________________________________________________________________________

Yhdistyksen yhdistetty kevät-ja syyskokous on 29.9 klo 15.00. Kokouksessa käsittelemme kaikki molempien kokousten sääntömääräiset asiat.

Lämpimästi tervetuloa. Arpajaiset. Yhdistys tarjoaa pullakahvit.

___________________________________________________________________________

Loppusyksyn tapahtumista ilmoitamme seuraavassa Luustotieto-lehdessä ja paikallislehtien järjestötoiminta-palstoilla.

LIIKUNTA:

Kaikkiin kuntosaliryhmiimme on vapaita paikkoja.

Päiväkohtainen kuntosalimaksu on 35 € / kausi. Jos haluat tulla tutustumaan , ensimmäinen kerta on ilmainen ja mukaan pääsee myös 4 € kertamaksulla, joka maksetaan joka tunnin alussa ohjaajalle.

Sitovat ilmoittautumiset Annikille 26-28.8 ,  p. 040-480 9920. Soita, laita viesti tai s-posti  paijathameen.luustoterveys@outlook.com

Tunteihin kuuluu reipas alkulämmittely ja loppuvenyttely. Ohjaajan kanssa tutustutaan  laitteisiin ja niiden käyttöön.

Mäkikatsomon kuntosali jatkuu maanantaisin  7.9-14.12  klo 11-12. Maksuviite 1009. Vertaisohjaaja Annikki Kumpulainen.

HUOM ! Jotka maksoivat kevätkaudella 35 € ja tulevat mukaan syksyllä, hyvitetään perutut tunnit ja syksyn maksu on heillä  17,50.  Jotka tulevat uusina maksu on 35€.

Lahden kaupunginsairaalan kuntosali sijaitsee rakennuksen Masto-osassa / aikuisten kuntoutus. Sisäänkäynti tapahtuu ainoastaan pääsisäänkäynnin oikealla puolella olevan siiven ulko-ovesta. Ovi on lukossa ja ohjaajalla on avain. Tule paikalle 15-20 minuuttia ennen tunnin alkua.

Keskiviikko 9.9-17.12.  klo 17-18.  Vertaisohjaaja Annikki Kumpulainen. Maksuviite  2008.

Torstai 10.9- 18.12.  klo 18-19. Vertaisohjaaja Annikki Kumpulainen. Maksuviite  3007.

Perjantai 11.9-19.12.  klo 15-16. Vertaisohjaaja Tuija Lehtinen. Maksuviite 4006.

HUOM! Jotka maksoivat kaupunginsairaalan kuntosaleilla 35€ keväällä,  maksavat peruttujen tuntien vuoksi syksystä 20 €. Kaikille muille maksu on normaali 35€.

Maksut tilille Päijät-Hämeen Luustoterveys. Osuuspankki FI07 5612 1120  3202 10. Muista viite.

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry. toimii ensisijaisesti jäsentensä edunvalvojana, mutta osallistumme myös potilasjärjestöyhteistyöhön ja vierailemme erilaisissa yhdistyksissä ja yhteisössä puhumassa luustoterveydestä, osteoporoosista ja yhdistyksemme toiminnasta.

Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä 040-480 9920 / Annikki Kumpulainen. paijathameen.luustoterveys@outlook.com

Olemme mukana Lahden Järjestökeskuksen toiminnassa. Potilasjärjestöt pyrkii vielä laajempaan yhteistyöhön, esimerkiksi järjestämällä yhteisiä retkiä , yleisöluentoja , tapahtumia yms.

Päijät-Hämeen Hyvinvointikuntayhtymän kanssa aloitettu Potilasjärjestöt tutuksi- tapahtuma saa jatkoa myös tänä vuonna.

Lahden kaupunginsairaalan tiloissa on infopiste jossa myös meidän yhdistyksemme pitää esittelyjä.

Katso Järjestökeskuksen tapahtumia sen omilta sivuilta www.lahdenlink.fi

Uusia aktiiveja kaipaa jokainen yhdistys ja järjestö, niin myös me ! Esim. kahvikeittoon ja hallitustyöskentelyyn kaipaamme Sinua joka etsit uusia kokemuksia ja tuttavia ja hauskaa tekemistä.

Kaikkiin tehtäviin on perehdytys ja suuremmalla porukalla työt eivät vie kohtuuttomasti aikaa. Ilmoittaudu rohkeasti puheenjohtajalle 040-480 9920, jos sinulla on mahdollisuus osallistua johonkin tehtävään. Pienikin työpanos on arvokas!

! Muistathan että Päijät-Hämeessä osteoporoosin hoitopolkuun kuuluu luustohoitajan vastaanotto, jossa kartoitetaan mm. D-vitamiini ja kalkkitaso (mahdolliset verikokeet) , suunterveys ja luuntiheysmittauksen tarve. Eli jos esim. sinulle on määrätty Prolia-pistos , ennen jokaista pistosta pitää olla mahdollisuus saada kunnalliseen hammashoitoon hoidontarpeen arviointi. Ajat pitää itse tilata. Luustohoitajan soitto-ja käyntiajan saa yleisestä terveysneuvon numerosta, josta ohjataan oman alueen luustohoitajalle.

JÄSENALENNUKSET

Yhteistyö apteekkimme Karisman apteekki tarjoaa kanta-asiakkailleen jatkuvia tarjouksia. Kysy lisää suoraan apteekista.

Valitettavasti lomakkeella liittyminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Voit kuitenkin liittyä valitsemasi yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi Luustoliiton toimistoon sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441). Halutessasi voit ilmoittaa tietosi myös suoraan yhdistykselle.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös