Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

PÄIJÄT-HÄMEEN LUUSTOTERVEYS RY TOIMII PÄIJÄT-HÄMEEN ALUEELLA.

Katso tästä yhdistysesitteemme!

Yhdistys on perustettu 2010, kun katsottiin alueellisen potilasyhdistyksen tarpeellisuus myös tällä alueella. Nyt jäsenmäärämme on noin 255 henkilöä.

Jäsenenä sinulla on paljon etuja, esim. jäseniltapäivät , joissa on asiaa luustoterveydestä ja myös kevyempää ohjelmaa. On mahdollisuus osallistua kuntosaliryhmiimme, saada vertaistukea ja saada uusia kavereita. Luustoliitto järjestää haettavia luustokuntoutujille tarkoitettuja lomia, koulutuksia ja materiaaleja osteoporoosin omahoidosta.

Jäsenmaksu on vain 18 euroa vuodessa.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!!

Postiosoite ja tapaamispaikka
Lahden Järjestökeskus , Hämeenkatu 26 A 3.krs, 15140 Lahti

Annikki Kumpulainen
Puh. 040 480 9920, paijathameen.luustoterveys(at)outlook.com

Varapuheenjohtaja , jäsenasiat  ja sihteeri
Tuija Lehtinen
Rykmentinkatu 10 as 13, 15700 Lahti

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

Kevään 2021 tapahtumakalenterimme on vielä avoin johtuen vallitsevasta tilanteesta. Tapahtumia  järjestämme kulloinkin vallitsevan epidemiatilanteen mukaan.

KAIKESSA TOIMINNASSAMME HUOMIOIMME JA OTAMME VAKAVASTI VIRANOMAISTEN PANDEMIA SUOSITUKSET JA MÄÄRÄYKSET.

Seuratkaa paikallislehtien sivuilta järjestöpalstoja. Ilmoitamme siellä jos joudumme tekemään muutoksia tapaamisiimme!

Myös helmikuussa ilmestyvässä Luustotieto lehdessä saattaa olla lisätietoa, mikäli saamme tietoa rajoitustoimenpiteiden purkamisista tammikuun aikana.

Tarvittaessa ole yhteydessä Annikkiin 040-480 9920.

Tapaamispaikkamme on Lahden Järjestökeskus, Hämeenkatu 26 A 3 krs. Ulko-oven vieressä on summeri, jota painamalla ovi avataan tilasta.

LIIKUNTA:

Kevään 2021 kuntosaliryhmät alkavat aikaisintaan tammikuun loppupuolella.Ryhmissä on vielä hajapaikkoja jäljellä.

Kevään 2021 kuntosalimaksu määräytyy myöhemmin, kun tiedetään alkamisajankohta. Syksyllä aloittaneilta vähennetään kevään maksusta myös viime vuoden lopulla pitämättä jääneet tunnit. Älä siis maksa vielä kevään kuntosalia. Ohjaaja ilmoittaa myöhemmin summan.  Jos haluat tulla tutustumaan , ensimmäinen kerta on ilmainen ja mukaan pääsee myös 4 € kertamaksulla, joka maksetaan joka tunnin alussa ohjaajalle.

Jos haluat ilmoittautua tai perua osallistumisesi soita, laita viesti tai s-posti  paijathameen.luustoterveys@outlook.com

Tunteihin kuuluu reipas alkulämmittely ja loppuvenyttely. Ohjaajan kanssa tutustutaan  laitteisiin ja niiden käyttöön.

Mäkikatsomon kuntosali jatkuu maanantaisin  1.2.-3.5  ( ei 22.2. ja 5.4.) klo 11-12. Maksuviite 1009. Vertaisohjaaja Annikki Kumpulainen.

Lahden kaupunginsairaalan kuntosali sijaitsee rakennuksen Masto-osassa / aikuisten kuntoutus. Sisäänkäynti tapahtuu ainoastaan pääsisäänkäynnin oikealla puolella olevan siiven ulko-ovesta. Ovi on lukossa ja ohjaajalla on avain. Tule paikalle 15-20 minuuttia ennen tunnin alkua.

Keskiviikko 27.1-5.5.  klo 17-18.  Vertaisohjaaja Annikki Kumpulainen. Maksuviite  2008.

Torstai 28.1- 6.5.  klo 18-19. Vertaisohjaaja Annikki Kumpulainen. Maksuviite  3007.

Perjantai 29.1-7.5. (ei 2.4, 30.4.)  klo 15-16. Vertaisohjaaja Tuija Lehtinen. Maksuviite 4006.

Maksut tilille Päijät-Hämeen Luustoterveys. Osuuspankki FI07 5612 1120  3202 10. Muista viite.

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry. toimii ensisijaisesti jäsentensä edunvalvojana, mutta osallistumme myös potilasjärjestöyhteistyöhön ja vierailemme erilaisissa yhdistyksissä ja yhteisössä puhumassa luustoterveydestä, osteoporoosista ja yhdistyksemme toiminnasta.

Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä 040-480 9920 / Annikki Kumpulainen. paijathameen.luustoterveys@outlook.com

Olemme mukana Lahden Järjestökeskuksen toiminnassa. Potilasjärjestöt pyrkii laajempaan yhteistyöhön, esimerkiksi järjestämällä yhteisiä retkiä , yleisöluentoja , tapahtumia ja vieraailuja toistemme yhdistystapaamisissa.

Päijät-Hämeen Hyvinvointikuntayhtymän kanssa aloitettu Potilasjärjestöt tutuksi-tapahtuma saa jatkoa myös tänä vuonna.

Lahden kaupunginsairaalan tiloissa on infopiste, jossa myös meidän yhdistyksemme pitää satunnaisesti esittelyjä.

Lahden kaupungin Palvelutorilla kauppakeskus Trion 2. kerroksessa esittelemme toimintaamme erillisillä tapahtumapäivillä ja vuosittain järjestettävällä Luustoviikolla lokakuussa.

Päijät-Hämeessä on aloittettu OLKA® – toiminta, ja keskussairaalassa olevassa pisteessä on potilasyhdistysten esitteitä jas lehtiä, ja olemme mukana myös siellä esittelemässä yhdistystämme vuosittain. Lisätietoja www.lahdenlink.fi/olka-toiminta

Katso Järjestökeskuksen tapahtumia sen omilta sivuilta www.lahdenlink.fi

Uusia aktiiveja kaipaa jokainen yhdistys ja järjestö, niin myös me ! Esim. kahvikeittoon ja hallitustyöskentelyyn kaipaamme Sinua joka etsit uusia kokemuksia ja tuttavia ja hauskaa tekemistä.

Kaikkiin tehtäviin on perehdytys ja suuremmalla porukalla työt eivät vie kohtuuttomasti aikaa. Ilmoittaudu rohkeasti puheenjohtajalle 040-480 9920, jos sinulla on mahdollisuus osallistua johonkin tehtävään. Pienikin työpanos on arvokas!

! Muistathan että Päijät-Hämeessä osteoporoosin hoitopolkuun kuuluu luustohoitajan vastaanotto, jossa kartoitetaan mm. D-vitamiini ja kalkkitaso (mahdolliset verikokeet) , suunterveys ja luuntiheysmittauksen tarve. Eli jos esim. sinulle on määrätty Prolia-pistos , ennen jokaista pistosta pitää olla mahdollisuus saada kunnalliseen hammashoitoon hoidontarpeen arviointi. On äärimmäisen tärkeää että hampaa ovat hoidetut ennen lääkityksen aloittamista. Ajat pitää itse tilata.

Luustohoitajan soitto-ja käyntiajan saa yleisestä terveysneuvon numerosta, josta ohjataan oman alueen luustohoitajalle.

JÄSENALENNUKSET

Yhteistyö apteekkimme Karisman apteekki tarjoaa kanta-asiakkailleen jatkuvia tarjouksia. Kysy lisää suoraan apteekista.

Valitettavasti lomakkeella liittyminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Voit kuitenkin liittyä valitsemasi yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi Luustoliiton toimistoon sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441). Halutessasi voit ilmoittaa tietosi myös suoraan yhdistykselle.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös