Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry toimii Päijät-Hämeen alueella.

Katso tästä yhdistysesitteemme!

Yhdistys on perustettu 2010, kun katsottiin alueellisen potilasyhdistyksen tarpeellisuus myös tällä alueella. Nyt jäsenmäärämme on noin 255 henkilöä.

Jäsenenä sinulla on paljon etuja, esim. jäseniltapäivät , joissa on asiaa luustoterveydestä ja myös kevyempää ohjelmaa. On mahdollisuus osallistua kuntosaliryhmiimme, saada vertaistukea ja saada uusia kavereita. Luustoliitto järjestää haettavia luustokuntoutujille tarkoitettuja lomia, koulutuksia ja materiaaleja osteoporoosin omahoidosta.

Jäsenmaksu on vain 18 euroa vuodessa. Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Postiosoite ja tapaamispaikka
Lahden Järjestökeskus , Hämeenkatu 26 A 3. krs, 15140 Lahti

Annikki Kumpulainen
Puh. 040 480 9920, paijathameen.luustoterveys(at)outlook.com

Varapuheenjohtaja , jäsenasiat  ja sihteeri
Tuija Lehtinen
Rykmentinkatu 10 as 13, 15700 Lahti

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

TAPAHTUMAT

LINK Lahden järjestökeskuksen jäsenyhdistysten yhteinen Kesäretki Taidekeskus Salmelaan Mäntyharjulle torstaina 12.8.2021.

Matkaan lähdemme Lakkapään bussilla, jossa on paikat viidelle pyörätuolille. Taidekeskus Salmelassa 1,5 tunnin mittainen opastettu kierros. Halukkaat voivat nauttia lounaan ravintola Kesäheinän herkullisesta buffetpöydästä. Varaa lounas ilmoittautumisen yhteydessä. Näyttely ja ravintola ovat pääosin esteettömiä. Lisätietoja: Taidekeskus Salmela.

Paluumatkalla pysähdymme vanhan ajan mummolan tuvan tunnelmaiseen kahvilaan luonnonkauniilla Miekankoskella. Kahvila sijaitsee aidossa vanhassa tukkilaisympäristössä. Kohde ei ole täysin esteetön. Lisätietoja: Miekankosken kahvila

Sitovat ilmoittautumiset su 27.6. mennessä (max 35 henk.). Ilmoittautumislista on LINKin ilmoitustaululta. Voit myös ilmoittautua sähköpostitse toimisto@lahdenlink.fi tai soita 040 934 0285. Ilmoita myös mahd. ruokarajoitukset. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Retken maksu ma 2.8. mennessä LINK Lahden järjestökeskus ry:n tilille: FI20 3131 3001 0420 43. Kirjoita viestikenttään osallistujan nimi ja osallistutko lounaalle

HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE

Syksyn 2021 tapahtumakalenterimme on vielä avoin.

Kaikessa toiminnassamme huomioimme ja otamme vakavasti viranomaisten pandemiasuositukset ja määräykset.

Seuratkaa paikallislehtien sivuilta järjestöpalstoja. Ilmoitamme siellä jos joudumme tekemään muutoksia tapaamisiimme! Tarvittaessa ole yhteydessä Annikkiin 040-480 9920.

Tapaamispaikkamme on Lahden Järjestökeskus, Hämeenkatu 26 A 3 krs. Ulko-oven vieressä on summeri, jota painamalla ovi avataan tilasta.

LIIKUNTA

Syksyn 2021 kuntosaliryhmät alkavat suunnitelmien mukaisesti syyskuun alussa. Imoittautuminen ja tarkemmat ajat elokuun jäsenkirjeessä.

Tunteihin kuuluu reipas alkulämmittely ja loppuvenyttely. Ohjaajan kanssa tutustutaan laitteisiin ja niiden käyttöön.

Hyvä tietää

YLEISTÄ YHDISTYKSESTÄ

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry toimii ensisijaisesti jäsentensä edunvalvojana, mutta osallistumme myös potilasjärjestöyhteistyöhön ja vierailemme erilaisissa yhdistyksissä ja yhteisössä puhumassa luustoterveydestä, osteoporoosista ja yhdistyksemme toiminnasta.

Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä 040-480 9920 / Annikki Kumpulainen tai sähköposti: paijathameen.luustoterveys@outlook.com.

Olemme mukana Lahden Järjestökeskuksen toiminnassa. Potilasjärjestöt pyrkii laajempaan yhteistyöhön, esimerkiksi järjestämällä yhteisiä retkiä , yleisöluentoja , tapahtumia ja vieraailuja toistemme yhdistystapaamisissa.

Päijät-Hämeen Hyvinvointikuntayhtymän kanssa aloitettu Potilasjärjestöt tutuksi -tapahtuma saa jatkoa myös tänä vuonna.

Lahden kaupunginsairaalan tiloissa on infopiste, jossa myös meidän yhdistyksemme pitää satunnaisesti esittelyjä.

Lahden kaupungin Palvelutorilla kauppakeskus Trion 2. kerroksessa esittelemme toimintaamme erillisillä tapahtumapäivillä ja vuosittain järjestettävällä Luustoviikolla lokakuussa.

Päijät-Hämeessä on aloittettu OLKA® – toiminta, ja keskussairaalassa olevassa pisteessä on potilasyhdistysten esitteitä ja lehtiä, ja olemme mukana myös siellä esittelemässä yhdistystämme vuosittain. Lisätietoja: www.lahdenlink.fi/olka-toiminta.

Katso Järjestökeskuksen tapahtumia sen omilta sivuilta www.lahdenlink.fi

Uusia aktiiveja kaipaa jokainen yhdistys ja järjestö, niin myös me! Esim. kahvikeittoon ja hallitustyöskentelyyn kaipaamme Sinua joka etsit uusia kokemuksia ja tuttavia ja hauskaa tekemistä.

Kaikkiin tehtäviin on perehdytys ja suuremmalla porukalla työt eivät vie kohtuuttomasti aikaa. Ilmoittaudu rohkeasti puheenjohtajalle 040-480 9920, jos sinulla on mahdollisuus osallistua johonkin tehtävään. Pienikin työpanos on arvokas!

OSTEOPOROOSIN HOITO

Muistathan, että Päijät-Hämeessä osteoporoosin hoitopolkuun kuuluu luustohoitajan vastaanotto, jossa kartoitetaan mm. D-vitamiini ja kalkkitaso (mahdolliset verikokeet) , suunterveys ja luuntiheysmittauksen tarve. Eli jos esim. sinulle on määrätty Prolia-pistos , ennen jokaista pistosta pitää olla mahdollisuus saada kunnalliseen hammashoitoon hoidontarpeen arviointi. On äärimmäisen tärkeää että hampaat ovat hoidetut ennen lääkityksen aloittamista. Ajat pitää itse tilata.

Luustohoitajan soitto- ja käyntiajan saa yleisestä terveysneuvon numerosta, josta ohjataan oman alueen luustohoitajalle.

JÄSENALENNUKSET

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

Myös yhteistyöapteekkimme Karisman apteekki tarjoaa kanta-asiakkailleen jatkuvia tarjouksia. Kysy lisää suoraan apteekista.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2021 jäsenmaksu on 18,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset