Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

Katso tästä yhdistysesitteemme!

Yhdistys on perustettu 2010, kun katsottiin alueellisen potilasyhdistyksen tarpeellisuus myös tällä alueella. Nyt jäsenmäärämme on noin 245 henkilöä.

Jäsenenä sinulla on paljon etuja, esim. jäseniltapäivät , joissa on asiaa luustoterveydestä ja myös kevyempää ohjelmaa. On mahdollisuus osallistua kuntosaliryhmiimme, saada vertaistukea ja saada uusia kavereita. Luustoliitto järjestää haettavia luustokuntoutujille tarkoitettuja lomia, koulutuksia ja materiaaleja osteoporoosin omahoidosta.

Jäsenmaksu on vain 18 euroa vuodessa. Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Postiosoite ja tapaamispaikka
Lahden Järjestökeskus , Hämeenkatu 26 A 3. krs, 15140 Lahti

Annikki Kumpulainen
Puh. 040 480 9920, paijathameen.luustoterveys(at)outlook.com

Varapuheenjohtaja , jäsenasiat  ja sihteeri
Tuija Lehtinen
Rykmentinkatu 10 as 13, 15700 Lahti

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry

TAPAHTUMAT

Jäsentapahtuma 27.9. klo 15.00. ”Arjessa muistisairaan tukena – muistisairauden vaikutukset ihmiseen ja vuorovaikutukseen”. Lahden Muistiyhdistyksestä Petra Behm vieraana. Paikka Lahden Järjestökeskus, Hämeenkatu 26 A, 3 krs. Alaovella summeri. Kahvitarjoilu.

29.11. klo 15.00 Pikkujoulut, tarjolla kahvia, joululeivonnaisia ja musiikkia. Ilmoittautuminen 11.11. mennessä.

SYYSKOKOUS

Torstaina 20.10 klo 14.00, huom. aika! Paikka Lahden Järjestökeskus. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Lisäksi keskustelemme / teemme päätöksen Päijät-Hämeen Luustoterveys ry:n jatkosta. Kahvitarjoilu, tervetuloa!

MUU JÄSENTOIMINTA

Katso Järjestökeskuksen tapahtumia sen omilta sivuilta www.lahdenlink.fi

Liikunta

KUNTOSALIT

Kuntosalimme ovat jo alkaneet. Jos haluat tulla mukaan, kysy rohkeasti, onko vapaita paikkoja: tekstiviestillä puhelimeen 040-480 9920 tai soittamalla arkisin klo 10-15. Sähköpostilla paijathameen.luustoterveys@outlook.com

Mäkikatsomon kuntosali maanantaina 5.9.-12.12. klo 11-12.  Maksuviite 1009. Ohjaajana Vilma Kivistö, huom! aloittaa 12.9.

Lahden kaupunginsairaalan kuntosali / Aikuisten kuntoutus. Tule paikalle 15-20 minuuttia ennen tunnin alkua.  Ohjaajana perjantai 15-16 Tuija Lehtinen, klo. 16-17 Vilma Kivistö, ke ja to Annikki Kumpulainen / ryhmävastaava

Keskiviikko 7.9.-14.12. klo 17-18. Maksuviite 2008.
Torstai 8.9.-15.12. klo 18-19. Maksuviite 3007.
Perjantai 9.9.-16.12. klo 15-16 ja 16-17. Maksuviite 4006.

Tilinumero: Päijät-Hämeen Luustoterveys OP FI07 5612 1120 3202 10

Hyvä tietää

YLEISTÄ YHDISTYKSESTÄ

Päijät-Hämeen Luustoterveys ry toimii ensisijaisesti jäsentensä edunvalvojana, mutta osallistumme myös potilasjärjestöyhteistyöhön ja vierailemme erilaisissa yhdistyksissä ja yhteisössä puhumassa luustoterveydestä, osteoporoosista ja yhdistyksemme toiminnasta.

Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä 040-480 9920 / Annikki Kumpulainen tai sähköposti: paijathameen.luustoterveys@outlook.com.

Olemme mukana Lahden Järjestökeskuksen toiminnassa. Potilasjärjestöt pyrkii laajempaan yhteistyöhön, esimerkiksi järjestämällä yhteisiä retkiä, yleisöluentoja, tapahtumia ja vierailuja toistemme yhdistystapaamisissa.

Päijät-Hämeen Hyvinvointikuntayhtymän kanssa aloitettu Potilasjärjestöt tutuksi -tapahtuma saa jatkoa myös tänä vuonna.

Lahden kaupunginsairaalan tiloissa on infopiste, jossa myös meidän yhdistyksemme pitää satunnaisesti esittelyjä.

Lahden kaupungin Palvelutorilla kauppakeskus Trion 2. kerroksessa esittelemme toimintaamme erillisillä tapahtumapäivillä ja vuosittain järjestettävällä Luustoviikolla lokakuussa.

Päijät-Hämeessä on aloittettu OLKA® – toiminta, ja keskussairaalassa olevassa pisteessä on potilasyhdistysten esitteitä ja lehtiä, ja olemme mukana myös siellä esittelemässä yhdistystämme vuosittain. Lisätietoja: www.lahdenlink.fi/olka-toiminta.

Uusia aktiiveja kaipaa jokainen yhdistys ja järjestö, niin myös me! Esim. kahvikeittoon ja hallitustyöskentelyyn kaipaamme Sinua joka etsit uusia kokemuksia ja tuttavia ja hauskaa tekemistä.

Kaikkiin tehtäviin on perehdytys ja suuremmalla porukalla työt eivät vie kohtuuttomasti aikaa. Ilmoittaudu rohkeasti puheenjohtajalle 040-480 9920, jos sinulla on mahdollisuus osallistua johonkin tehtävään. Pienikin työpanos on arvokas!

OSTEOPOROOSIN HOITO

Muistathan, että Päijät-Hämeessä osteoporoosin hoitopolkuun kuuluu luustohoitajan vastaanotto, jossa kartoitetaan mm. D-vitamiini ja kalkkitaso (mahdolliset verikokeet) , suunterveys ja luuntiheysmittauksen tarve. Eli jos esim. sinulle on määrätty Prolia-pistos , ennen jokaista pistosta pitää olla mahdollisuus saada kunnalliseen hammashoitoon hoidontarpeen arviointi. On äärimmäisen tärkeää että hampaat ovat hoidetut ennen lääkityksen aloittamista. Ajat pitää itse tilata.

Luustohoitajan soitto- ja käyntiajan saa yleisestä terveysneuvon numerosta, josta ohjataan oman alueen luustohoitajalle.

JÄSENALENNUKSET

Luustoliiton jäsenkortilla saa monenlaisia alennuksia ympäri Suomen. Katso kaikki jäsenedut.

Myös yhteistyöapteekkimme Karisman apteekki tarjoaa kanta-asiakkailleen jatkuvia tarjouksia. Kysy lisää suoraan apteekista.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu peritään kerran vuodessa. Vuoden 2022 jäsenmaksu on 18,00 €.

Liity jäseneksi

Mikäli lomakkeen täyttämisessä esiintyy ongelmia, ota yhteys Luustoliittoon (yhteystiedot alla). Voit myös liittyä yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi suoraan yhdistykseen tai Luustoliiton toimistoon (toimisto@luustoliitto.fi tai 050 539 1441).

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Kaikki jäsenyhdistykset