Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys

Liikuntaryhmät, vesivoimistelu, ohjattu kuntosaliharjoittelu, osteojumppa ja Laurean luustojumppa ovat käynnistyneet. Osteojumppa ja luustojumppa toteutetaan etäohjauksena. Tiedustelut toimistosta.

Katso lisätiedot tapahtumasivulta.

Muistutus jäsenkokouksesta

Yhdistetty kevät- ja syyskokous pidetään 3.11.2020 kello 18 Kaisaniemenkadun neuvotteluhuoneessa, Kaisaniemenkatu 4, 3. kerros. Kokoukseen on mahdollista osallistua myös etänä Teams:in kautta. Jos haluat osallistua etäyhteydellä kokoukseen, niin ilmoittauduthan yhdistyksen toimistoon toimisto@osteopkseutu.fi 30.10. mennessä.

Käsittelyssä sääntömääräiset asiat, mm. viime vuoden tilinpäätös ja toimintakertomus sekä puheenjohtajan ja hallituksen jäsenten valinta erovuoroisten tilalle.

Tervetuloa!

Muut tilaisuudet

Muiden suunniteltujen tilaisuuksien osalta pidämme vielä taukoa. Seuraamme tilannetta ja mahdollisia uusia ohjeistuksia. Tiedotamme toimintojen käynnistymisestä täällä yhdistyksen nettisivuilla sekä sähköisessä jäsenkirjeessä.

Pidetään itsestämme ja toisistamme hyvää huolta!

Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksen hallitus

Yleistä Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistyksestä

Kuka tahansa osteoporoosista kiinnostunut tai osteoporoosia sairastava voi liittyä Pääkaupunkiseudun Luustoyhdistys ry:n jäseneksi ja tulla mukaan toimintaan. Lähes kaikki yhdistyksessä tehdään vapaaehtoisvoimin.

Toiminta keskittyy Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueelle. Yhdistys on aktiivisesti mukana alueen terveysmessuilla ja liikuntatapahtumissa. Hangon seudulla toimii yhdistyksen Hangon paikallisosasto.

Yhdistyksen jäsenille on tarjolla muun muassa:

• jäsenilta noin kerran kuukaudessa
  • luentotilaisuuksia eri puolilla toiminta-aluetta
  • liikuntaryhmiä
  • lääkärineuvontaa
  • vertaistukea

Jäsenmaksu on 20 €/vuosi, joka sisältää neljä kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden. Jäsenyys oikeuttaa alennuksiin joidenkin liikkeiden palveluista tai tuotteista.

Kaisaniemenkatu 4 A
toimisto(at)osteopkseutu.fi
p. 045 601 6105

Toimiston puhelinajat tiistaisin klo 12-15. Jos haluat tulla käymään toimistolla, sovi siitä etukäteen!

Liikunta

Ellei muuta mainita, ryhmiin ilmoittaudutaan toimistoon puh. 045 601 6105 tai toimisto@osteopkseutu.fi. Kysy toimistosta vapaista paikoista.

Vesivoimistelu

Yrjönkadun uimahalli (Yrjönkatu 21, Helsinki)

Aika: 10.9.-17.12.2020, 15 kertaa. Hinta 95 euroa. Ohjaajana Aino Helanen.

Ohjattu kuntosaliharjoittelu

Yrjönkadun uimahalli (Yrjönkatu 21, Helsinki)

Aika: 10.9.-17.12.2020, 15 kertaa. Hinta 95 euroa. Ohjaajana Aino Helanen.

Osteojumppa

Maanantaisin klo 16-17.  Ohjaajana Aki Hovivuori.

Aika: 14.9.-2.11.2020, 10 kertaa. Hinta: 70 euroa.

Osteojumppa järjestetään syyskaudella etäjumppana. Osallistujille lähetetään viikottain sähköpostitse linkki ohjausvideoon, joka on käytettävissä tietyn ajan julkaisupäivästä.

Laurean luustojumppa

Maanantaisin. klo 13-14. Ohjaajina toimivat fysioterapeuttiopiskelijat

Aika: 26.10.-7.12.2020. Luustojumppa on jäsenille ilmainen.

Ryhmä kokoontuu etäyhteydellä Teams:in välityksellä. Lisätietoja toimistolta.

Jäsenillat peruttu vuoden loppuun asti

Helsingin kaupunki on päättänyt pitää palvelukeskukset suljettuina vuoden loppuun asti. Sen jälkeen
tilanne arvioidaan uudelleen.
Näin ollen joudumme peruuttamaan kaikki syksyn jäsenillat.

Jäseniltamme pidetään kauden aikana yleensä joka kuukauden kolmas tiistai. Jäsenillat on tarkoitettu
yhdistyksen jäsenille, jollei muuta mainita. Paikka: Kampin Palvelukeskus (Salomonkatu 21, 00100 Helsinki), Kerhohuone Broidi (jos ei muuta mainita).

Vertaistuki

Vertaistuki-illat pidetään Pääkaupunkiseudun luustoyhdistyksen toimistolla, osoitteessa Kaisaniemenkatu 4A, 3 kerros. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa  luustokuntoutujien kanssa kokemuksia sekä saada tukea ja rohkaisua.

Vertaistuki-ilta tiistaina 24.11. klo 17–19.

Vertaistukiryhmän lisäksi yhdistys tarjoaa myös mahdollisuuden kahdenkeskiseen vertaistukeen.
Tiedustelut toimistosta.

Lääkärit neuvovat

Lääkärit neuvovat osteoporoosiin liittyvissä kysymyksissä. Huomaathan, että neuvontavastaanotolla lääkärit eivät kirjoita reseptejä eikä lähetteitä kokeisiin, vaan vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja antavat neuvoja. Varaa henkilökohtainen 20 minuutin aika toimistosta. Hinta 25 euroa jäseniltä ja 35 euroa ei-jäseniltä. Jäsenkortti mukaan! Käynnillä voi myös liittyä jäseneksi.

Seuraavaa lääkärin neuvontavastaanottoa ei ole sovittu

Täältä löydät erilaista luustoterveyteen liittyvää hyödyllistä tietoa.

Osteoporoosi ja jooga
Jooganopettaja Leena Karmakallio on perehtynyt osteoporoosiin sekä siihen, olisiko joogasta apua murtumien ehkäisyssä. Artikkeli on julkaistu Suomen Joogalehdessä 1/2017 ja Luustotieto-lehdessä 3/2018. Lue Leenan artikkeli täältä: osteoporoosi_ja_jooga

Valitettavasti lomakkeella liittyminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Voit kuitenkin liittyä valitsemasi yhdistyksen jäseneksi ilmoittamalla tietosi Luustoliiton toimistoon sähköpostitse (toimisto@luustoliitto.fi) tai puhelimitse (050 539 1441). Halutessasi voit ilmoittaa tietosi myös suoraan yhdistykselle.

Liittyessäsi hyväksyt Luustoliiton tietosuojakäytännöt.

Vieritä ylös