Tuetut lomat

Luustoliiton lomilta virkistystä ja puhtia arkeen

Lomilla on päivittäin tarjolla ohjattua liikuntaa, monenlaista aktiviteettia, mukavaa yhdessäoloa sekä vertaistukea. Lomilta on mahdollisuus saada luustoterveyteen ja osteoporoosiin liittyvää tietoa sekä innostusta omahoitoon. Lomilla on mukana myös ohjelmaa, jota luotsaavat Luustoliiton edustajat. Lomat on suunnattu kaikille osteoporoosia tai osteopeniaa sairastaville ja heidän puolisoilleen. Luustoliiton lomat vuonna 2018:

• Yyterin kylpylän loma 14-19.5.2018: Ma-la, 6 pvää, 125€/hlö. Lomaryhmän koko 40 hlöä. (HAKU PÄÄTTYNYT)
  • Lautsian Lomakeskuksen loma 8-13.10.2018: Ma-la, 6 pvää, 100€/hlö. Lomaryhmän koko 40 hlöä. Hakuaika 14.5-15.7.2018
  • Kuortaneen Urheiluopiston loma työikäisille 7.-9.9.2018: Pe-su, 40€/hlö. Lomaryhmän koko 40hlöä. Hakuaika 9.4-10.6.2018. (PERUUNTUNUT)

Lomien järjestäjänä on Luustoliitto yhteistyössä Hyvinvoinlomat ry:n kanssa. Kyseessä ovat STEA:n (ent.RAY) taloudellisesti tukemat lomat, jonka vuoksi täysihoito lomakohteessa on edullinen. Majoitus on kahden hengen huoneissa.

Hakeminen: Hakulomakkeen löydät Hyvinvointilomien sivuilta. Lomalle voi hakea myös tilaamalla hakulomakkeen puhelimitse Hyvinvointilomista puh. 010 830 3400 ma-pe klo 9-12 tai Luustoliiton toimistolta puh. 050 539 1441 ma-pe klo 9-14.

Täytä hakemuksen kohtaan ”3. Haen lomaa” Luustoliitto, minkä järjestön lomalle haet ja kohtaan lomakohde Yyteri, Lautsia tai Kuortane.

Tuetut lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein. Siksi on tärkeää täyttää kohta ”Perustelut” huolellisesti. Kerro terveydellisinä perusteina, kuinka kauan olet sairastanut osteoporoosia, muut mahdolliset sairautesi sekä sosiaalisina perusteina mahdollinen yksinäisyys, perheongelmat, omaishoitajuus yms. Noin kaksi viikkoa ennen loman alkua saat lomakohteestasi tarkempaa tietoa sekä tarkan lomaohjelman.

Tuettua lomaa ei myönnetä kahtena peräkkäisenä vuotena. Jos olet ollut jollakin STEA:n (ent. RAY) tuetulla lomalla vuonna 2017, et ole oikeutettu lomaan vuoden 2018 aikana.

Hyvinvointilomat ry järjestää myös itse luustolomia, mutta vain edellä kuvatut Yyterin, Lautsian ja Kuortaneen lomat ovat Luustoliiton lomia.