Luustoviikko ja Maailman Osteoporoosipäivä 20.10.

Rakasta luitasi: Turvaa tulevaisuutesi! Luustoviikkoa vietetään Suomessa 14.-20.10.2019. Luustoviikon teemana on tänä vuonna osteoporoosin tunnistaminen ja tunnettuus. IOF eli kansainvälinen osteoporoosijärjestö haluaa vahvistaa laajalti osteoporoosin näkyvyyttä. Myös Suomessa viestitään tulevina vuosina vahvasti osteoporoosista sekä osteoporoosin hyvästä hoidosta.

Luustoliitto järjestää jäsenydistystensä ja yhteistyökumppaneidensa kanssa Luustoviikon yhteydessä Luustokiertueen, joka pysähtyy kuudella paikkakunnalla ja jossa on mm. pituudenmittausta, neuvontaa, tuote-esittelyitä, mahdollisuus luustontiheydenmittaukseen sekä tietoiskuja.

Luustoviikolla sunnuntaina 20.10. on maailman osteoporoosipäivä. Tuolloin pukeudutaan valkoiseen, joka muistuttaa itseämme ja läheisiämme luustoterveydestä.

Luustoviikolla myös Luustoliiton jäsenyhdistykset järjestävät monenlaisia tapahtumia ympäri Suomen, kuten tempauksia ja yleisöluentoja sekä jakavat tietoa. Lisäksi Luustoliitto julkaisee Luustoviikon teemaan liittyviä julisteita ja muuta materiaalia, jotka ovat ladattavissa ja tilattavissa maksutta (postimaksut veloitetaan).

#rakastaluitasi #luustoviikko #luustokiertue

Luustoviikkoon ja Maailman osteoporoosipäivään liittyviä materiaaleja ovat ladattavissa alla. Tustustu laajempaan Luustoviikon materiaalivalikoimaan sekä lataa ja tilaa sitä käyttöösi Luustoliiton materiaali-sivulta.

Luustoliiton Liisa ja Viljami Luustoviikon vietossa!