Lähde mukaan Luustokurssille!

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Kiinnostaako sinua miten voit vaikuttaa luustosi kuntoon? Kaipaatko vertaistukea ja keskustelua samassa tilanteessa olevien kanssa? Luustokurssi on sinua varten!

Kurssilta saat eväitä pitkäaikaisen sairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja potkua osteoporoosin omahoitoon. Kurssilla käsitellään terveellistä ja monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa sekä kaatumisen ehkäisyä. Kurssilla painottuu tiedon soveltaminen omaan arkeen erilaisten harjoitusten ja keskustelun avulla. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kursseja ohjaavat sosiaali- ja terveydenhuollon sekä liikunta-alan ammattilaiset. Kursseilla kokemusten vaihtaminen, yhdessä oppiminen sekä vertaistuki ovat keskeisessä roolissa.

Kursseja järjestetään paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Alla olevasta, päivittyvästä listasta löydät vuoden 2018 kurssit. Osa kunnista järjestää yhteistyössä Luustoliiton kanssa kertaluontoisia Luustoinfoja. Mikäli omalla paikkakunnallasi ei ole kuntoutustoimintaa, voit hakea Luustoliiton verkkokurssille. Tutustu myös Luustoliiton lomatoimintaan.

HAE SEURAAVILLE LUUSTOKURSSEILLE

Syksyn 2019 kurssit: Tällä sivulla julkaistaan kesän ja alkusyksyn aikana useita uusia kursseja, joille voi hakea. Kursseja järjestetään ainakin Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Tulossa on myös ruotsinkielinen kurssi Helsingissä.

Helsinki (toiminta suunnattu helsinkiläisille eläkeläisille ja työttömille)

Oulu

Vuoden 2019 menneet kurssit:

Seuraa ilmoittelua, sillä useita uusia kursseja on tulossa vuoden 2019 aikana tälle sivulle.
Lisätietoa Luustokursseista: Pauliina Tamminen 050 371 4558 pauliina.tamminen@luustoliitto.fi