Kuntoutuksesta voimaa arkeen

Mikä on osteoporoosi ja miten sitä hoidetaan? Mitä voin itse tehdä luustoterveyteni eteen? Mistä tietoa ja tukea, entäpä vertaistukea?

Tieto itsellä todetusta osteoporoosista tai osteopeniasta voi yllättää ja herättää paljon kysymyksiä. Tiedon ja tuen tarve voi olla alkuvaiheessa suuri, mutta sitä voi kaivata myöhemminkin elämässä. Tähän kuntoutus tarjoaa konkreettisia keinoja. Osteoporoosissa kuntoutuminen on:

• Oppimista, taitoa ja motivaatiota oman terveyden ylläpitämiseen
  • Voimavaroja osteoporoosin kanssa elämiseen
  • Omien tavoitteiden kautta toteutuvaa mielekästä arkea
  • Luottamusta omiin kykyihin ja mahdollisuuksiin

Luustoliiton kuntoutustoiminnassa ammattilaisohjaus ja vertaistuki kulkevat käsi kädessä. Kuntoutus tapahtuu ryhmissä, joissa on mahdollista tavata muita samassa tilanteessa olevia.

Kuntoutustoimintaa on paikkakunnilla, joissa ammattilaiset ovat käyneet Luustoliiton ohjaajakoulutuksen ja lähteneet yhteistyöhön mukaan. Lisäksi Luustoliitto järjestää neuvontapalveluita sekä verkkomuotoisia kuntoutuskursseja kaikille osteoporoosia sairastaville asuinpaikasta riippumatta. Puhtia arkeen saat myös Luustoliiton lomilta. Tutustu toimintaan ja lähde mukaan!