Etävälitteinen Luustokurssi

Onko sinulla todettu osteoporoosi tai osteopenia? Haluaisitko perehtyä sairauteesi tarkemmin ja vahvistaa luustoterveellisiä elintapoja omassa arjessasi? Kaipaatko vertaistukea, muiden kokemuksia ja ammattilaisen vinkkejä kuntoutumisesi tueksi? Lähde mukaan Luustoliiton reaaliaikaiselle etävälitteiselle luustokurssille! Kurssilta saat eväitä pitkäaikaissairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja voimia osteoporoosin omahoitoon ja kuntoutumiseen.

Kurssi koostuu kuudesta tunnin mittaisesta videotapaamisesta ryhmän kanssa. Tapaamisten välillä teet itsenäisesti omaan arkeesi liittyviä pieniä tehtäviä ja pohdintoja.

Kurssin videotapaamiset:

Keskiviikko 6.5.2020 klo 13.00-14.00

Keskiviikko 13.5.2020 klo 13.00-14.00

Keskiviikko 20.5.2020 klo 13.00-14.00

Keskiviikko 27.5.2020 klo 13.00-14.00

Keskiviikko 3.6.2020 klo 13.00-14.00

Keskiviikko 10.6.2020 klo 13.00-14.00

Kurssin hakuaika on päättynyt ja hakijoille on ilmoitettu valinnasta.

Etävälitteiseltä kurssilta voimaa kuntoutumiseen

Kurssilla käsitellään osteoporoosia, terveellistä ja monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa sekä kaatumisen ehkäisyä. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja.

Kurssiteemoja käsitellään omaan arkeen liittyvien pienten tehtävien ja pohdintojen avulla sekä muiden ryhmäläisten kanssa keskustellen. Videotapaamiset ovat viikon välein, tapaamisten välillä voit itse päättää milloin toteutat pienet tehtävät arjessasi. Itsenäisesti tekemäsi tehtävät toimivat pohjana videotapaamisten yhteiselle pohdinnalle. Vertaistuki ja yhdessä oppiminen on kurssilla keskeistä.

Maksuton kurssi sisältää kuusi videotapaamista yhdessä muiden kurssilaisten kanssa ja ammattilaisohjauksen. Saat kurssimateriaalia kotiin kurssia varten. Kurssin ohjaajana toimii Luustoliiton ammattilainen.

Kurssille valitaan 5 osallistujaa. Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti uusille jäsenille, jotka eivät ole aiemmin osallistuneet Luustoliiton kuntoutumiskursseille tai muille sopeutumisvalmennuskursseille. Valinnoissa painotetaan erityisesti hakijan tarvetta kurssille. Hakulomakkeessa kannattaa siis kuvailla mahdollisimman monipuolisesti ja tarkasti, miksi kurssi olisi sinulle tarpeellinen ja miten kurssi tukisi arkeasi osteoporoosin/osteopenian kanssa.

Kurssille osallistuminen edellyttää

• internet-yhteydellä, kameralla ja mikrofonilla varustettua tietokonetta, älypuhelinta tai tablettia, jota olet tottunut käyttämään sekä
  • valmiutta sitoutua aktiivisella otteella 6 kertaa videotapaamisiin ja niiden välillä tehtäviin/pohdintoihin.

Kurssi toteutetaan tällaisessa muodossa ensimmäistä kertaa, joten osallistuminen edellyttää myös innostusta uuden kokeiluun ja palautteen antamiseen. Ennen kurssin alkua saat linkin sähköpostiisi, jolla pääset mukaan videotapaamisiin.

Lisätietoja Annika Timoselta 050 594 3093 annika.timonen@luustoliitto.fi

Kurssin hakuaika on päättynyt ja hakijoille on ilmoitettu valinnasta.

Täyttämällä ja lähettämällä verkkokurssin hakulomakkeen hyväksyt rekisteriselosteen Luustoliiton verkkokurssin hakijoista sekä Luustoliiton tietosuoja- ja rekisteriselosteen.

Palaa edelliselle sivulle (kaikki Luustoliiton verkkokurssit).