Koulutukset ammattilaisille

Luustoliitto tarjoaa maksutonta ja yhteistyökumppaneiden kanssa yhteistyössä toteutettua koulutusta ammattilaisille. Maksuttoman koulutuksen avulla pyritään turvaamaan tiedon levittäminen ja oppimismahdollisuukset myös silloin, jos ammattilaisilla ei ole organisaationsa puolesta riittäviä resursseja osallistua luustoterveyskoulutuksiin.

Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä liikunnan ammattilaisille:

Osteoporoosi ja liikunta – luustokuntoutujan liikuntaharjoittelu-koulutus

Koulutuksessa käydään läpi osteoporoosia sairastavien henkilöiden liikuntaa sekä teoriassa että käytännössä, perehdytään periaatteisiin, joilla voidaan parantaa luustokuntoutujan liikkumis- ja toimintakykyä, sekä tutustutaan tutkitusti tehokkaisiin harjoitusohjelmiin. Koulutus sisältää itsenäistä opiskelua ja oppimistehtäviä verkko-oppimisalustalla 26.10.–6.12.2020, lähiopetuspäivä on Helsingissä 10.11. TAI Tampereella 12.11. (oman valinnan mukaan) ja 3.12. on verkkotapaaminen. Laajuus on n. 18 tuntia. Lue lisää koulutusesitteestä.

Koulutukseen otetaan yhteensä 40 henkilöä, joista 20 Helsingin ja 20 Tampereen lähiopetuspäivään. Koulutus on osallistujille maksuton. Koulutus järjestetään yhteistyössä UKK-instituutin ja Luustoliiton kanssa. Ilmoittautuminen koulutukseen tapahtuu tämän linkin kautta: Ilmoittaudu

Luustohoitajan täydennyskoulutus (15 op) Helsingissä 16.1.-5.6.2020 Luustoliiton ja ammattikorkeakoulu Arcadan yhteistyönä. Koulutus on tarkoitettu sairaan- ja terveydenhoitajille sekä fysio- ja toimintaterapeuteille, joilla on alan korkeakoulu- tai opistotason tutkinto. Koulutus sisältää monimuoto-opiskelua, asiantuntijaluentoja ja yksilöllisiä tehtäviä. Lähiopiskelupäiviä on noin kerran kuukaudessa. Haku koulutukseen on päättynyt ja koulutus on alkanut. Koulutuksen toteutus jatkuu syksyllä poikkeusoloista johtuen.

Luustokurssiohjaajan maksuton koulutus tilauskoulutuksena niille julkisen sektorin sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille, joiden on tarkoitus aloittaa kuntotumiskurssitoiminta toimipaikkassaan.

Tutustu myös muihin Luustoliiton ammattilaisille tarjoamiin palveluihin, toimintaan ja yhteistyöhön.