Luustoinfo

Luustoinfot on tarkoitettu henkilöille, joilla on todettu osteoporoosi/osteopenia. Luustoinfo on yhden kerran ryhmätapaaminen, jonka kesto on n. 3 tuntia. Luustoinfon keskiössä ovat osteoporoosin omahoidon kulmakivet: monipuolinen ravitsemus, riittävä proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin saanti, terveys- ja luuliikunta sekä Luustoliiton paikallisen jäsenyhdistyksen toiminta. Lisäksi tapaamisessa on taukoliikuntaa ja ennen kaikkea on mahdollista tavata muita samassa tilanteessa olevia. Tapaamisessa saat myös kotiin vietäväksi käyttökelpoisia materiaaleja, joiden avulla oma tavoitteelinen kuntotuminen lähtee käyntiin.

Luustoinfoja (sisältö aina sama) järjestetään mm. seuraavasti eri paikkakunnilla:

Kouvola
30.8.2017 klo 16.30-18.00
13.9.2017 klo 16.30-18.00
4.10.2017 klo 16.30-18.00
22.11.2017 klo 16.30-18.00
13.12.2017 klo 16.30-18.00
Lisätietoja ja ilmoittauttuminen: Fysioterapeutti AMK Marina Manderoos, Terveyden edistämisen yksikkö, puh. 020 615 7989.

Lahti/Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä
Luustoinfo järjestetään 2-3 kertaa vuodessa.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Fysioterapeutti YAMK Iiris Salomaa, Kaatumis- ja osteoporoosiklinkka, puh. 044 716 1334.

Luustoinfo järjestetään n. 2 kertaa vuodessa.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Avokuntoutuksen ajanvaraus, puh. 03 5657 8800 tai avokuntoutus@tampere.fi.

Lisätietoja myös: Omahoidon koordinaattori Pauliina Tamminen, puh. 050 371 4558, pauliina.tamminen@luustoliitto.fi.